היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יש קטר, יש קרונות ועכשיו לעבודה

עכשיו, שמעשה המרכבה הסתיים, רציתי להתייחס לשני מינויים שיזכירו לנו שיטות נשכחות.

שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה ומינויו לשר לביטחון פנים.

עוד טרם הסתיימה הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על המינוי, ו'בכירי המשטרה' צייצו או איך שתקראו לקולות פחדניים שמשמיעים פחדנים נגד המינוי, שהם נגדו.

בכירי המשטרה, לשעבר והאנונימיים והפחדנים של היום, די לנו מתרגילי השיטור והיירוט שלכם. טרפדתם בזה אחר זה מועמדים לביטחון הפנים, למפכ"ל, ויש אומרים שאי שם בכספות שלכם אתם מחזיקים חומרים מביכים/מפלילים על שורה ארוכה של אנשי ציבור בעלי פוטנציאל משילותי כזה או אחר, לכאורה.

למרות שאתם בטוחים שהזיכרון הקולקטיבי של הציבור קצר, אשמח להזכיר את מצעדי הבושה של הניצבים שהביאו נזק ממשי, לא רק תדמיתי על אחד הארגונים החשובים והנחוצים ביותר, משטרת ישראל.

מי שבאמת התבלבל הייתם אתם הניצבים והבכירים, שפרשתם את התואר 'ניצב' לביטוי שלא היה רלוונטי לתפקידכם ומעמדכם.

אין אנחנו עוסקים כאן בהכללות כי הרוב המוחלט והאבסולוטי של שוטרי, שוטרות ומפקדי המשטרה עושים עבודתם נאמנה, לעיתים תוך סיכון אישי ממש. אבל כמו בכל מסגרת בה מצויים בני אדם כך גם בארגון החשוב הזה, במשטרת ישראל יש רבים שסרחו והמיטו קלון גם על רבים וטובים שלא באשמתם. ולכן, העובדה שמידי פעם מתעורר איזשהו 'בכיר', בדרך כלל בעילום שם ומנסה לטרפד מינוי כזה או אחר, מחזקת את התמיכה דווקא במועמד שהוכיח את עצמו בעשיה ללא פחד ולא מורא את תפקידו במשרד המשפטים. העובדה שבמשטרה רוצים שר 'פודל' אינה מפתיעה ומזכירה את הסדרה הבריטית האלמותית 'כן אדוני השר' ו'כן אדוני ראש הממשלה'.

אגלה לכם סוד קטן. העובדה שהגענו לאן שהגענו היא בין היתר בגלל ה'תוכנית כבקשתך' שתפסה לה אחיזה משך שנים בה 'בכירים' קבעו מי יעבור את סף לשכתו של שר זה או אחר.

רבים וטובים חיים ב'דיליי' רציני או לפי 'שעון חורף'. תתקדמו, תכיילו את עצמכם, את הבכירים, במיוחד אלה שמתבטאים ב'עילום שם'.

והמינוי השני. אורלי לוי-אבוקסיס שתמונה לשרה 'לחיזוק וקידום קהילתי'. עזבו את שם המשרד לרגע, ובואו נראה במה מדובר.

אורלי לוי תהפוך עד מהרה לטרף קל (לדעת רודפיה…) במסע השמצות ודה-לגיטימציה. למה? ככה.. ועוד כמה סיבות.

הראשונה, אורלי אישה חכמה, דעתנית ומכירה את מקצוע הפוליטיקה, וכבתו של אביה המורה והמנטור דוד לוי, היא לא פראיירית.

נראה לי שלאורלי לוי ניתנה הזדמנות לעשות צדק היסטורי עם אותם אלו שרדפו באכזריות אין קץ את אביה שהיה פורץ דרך למנהיגות ערי הפיתוח והפריפריה. אביה דוד, נושא עד היום את הצלקות שגרמו לו אנשים נאורים (במיוחד) שחששו ממנו, ובאין נשק משמעותי נגדו, הם עשו לו מה שעושים היום בפייסבוק עברייני המקלדת עלומי השם.

אורלי לוי לא תקבל גיבוי מהפמיניסטיות הרדיקאליות, לא ילטפו אותה בתקשורת ובקיצור, היא יוצאת לקרב בו יש לה רק ברירה אחת. לנצח. והיא תנצח.

נ.ב אם למישהו בשמאל יש משהו ענייני וחכם לומר, זה הזמן. שקט, כי אין.

 

למה להוציא שם רע לק"ק?!

כמי שחושב שיש זכויות גדולות למי שמתקראים 'חרדים' בהכללה, רציתי להביע הפעם את כעסי ואכזבתי מהתנהלותם של חלקים, שתיכף אפרט.

בראש ובראשונה, נתרחק מהכללות, ונציין שוב. החרדים הם חלק חשוב מתעודת הביטוח של העם היהודי, והראיה שהתנהלותם השמרנית זה אלפי שנים הביאה אותנו עד הלום. תהליך החילון (עזיבת הדת) החלה אי שם במאה התשע עשרה, והיום אפשר למצוא 'חילונים' ל'מהדרין' ה'חרדים' לחילוניותם, לא פחות מחרדים החרדים לדבר השם.

אז על מה הכעס? האכזבה?

שני אירועים מכוננים הביאו לחשוב שיש כאן בעיה. קבוצות (מיעוט, כפי שמכנים אותם) עושים ככל העולה על דעתם, אם בסירוב להישמע להוראות משרד הפנים ואם לעלות באופן מאורגן למירון. העובדה שהם עוטים את הפק"ל החרדי, רק מגדילה את הנזק מצד שאר האוכלוסייה כלפיהם.

איני מאמין שהאשם באיזשהו רב, בטח לא רב גדול, במה שקורה. הרבנים, כאשר בר סמכא מסביר את מהות התקנות בנושא הקורונה, אין סיכוי של פרומיל שהוא, א' לא הבין וב' שהוא לא הנחה את חסידיו להישמע להוראות.

נכון, יש מבין הקוראים שקופצים עם הדוגמה של הרב הגאון והמיוחד, הרב חיים קנייבסקי וההנחיה שהוציא להמשיך וללמוד, למרות הנחיית משרד הבריאות שלא. מי שאינו סובל מזיכרון סלקטיבי, זוכר היטב את הסיטואציה. הנכד או מי מהמע'כרים הסובבים את הרב (בחוצפתו) הגיש לרב טלפון פתוח ושאל שאלה סתמית 'מה אומר הרב, האם להפסיק ללמוד או להמשיך בגלל הקורונה?'. והרב ענה את התשובה הכי נכונה והכי מתבקשת, 'להמשיך ללמוד!'.

אילו מי בר-סמכא ממשרד הפנים היה טורח להסביר לרב המיוחד הנמצא בניתוק מוחלט (מרצון) ממה שקורה בחוץ, אזי אני יותר מבטוח שתשובתו של הרב הייתה הפוכה במאה ושמונים מעלות 'לסגור את כל תלמודי התורה, הישיבות והכוללים, ואיש איש לביתו!'.

מה שקרה השבוע עם ה'דווקא נעלה לציונו של הרשב"י', חמור שבעתיים, היות וכבר סיבת ההידבקויות ההמוניות בקורונה היא בדיוק מהסיבה שבה מתקהלים אנשים רבים.

המראות היו קשים, ההתנהגות לא הייתה ראויה, והפגיעה (שוב) בכבוד התורה, הרבנים ואחיהם החרדים הייתה בלתי נסבלת, ואיני בטוח שרצונו של הרשב"י והתנהגותם של מפרי החוק התחבר.

 

הלפרין, אנחנו לא החברים שלך

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודיע באופן חד משמעי וברור למר יעקב הלפרין שהפרסומת 'אנחנו ואתם ניצחנו יחד את הקורונה' היא הוצאת לשון הרע על ציבור גדול בישראל.

אדון הלפרין (הבן) אנחנו ממש לא יחד. אתה עם האליל שלך (הכסף) ואנחנו עם האמונה שלא הכל זה כסף.

יתרה מכך, הרשה לי במחילה לעזור לך לדייק את הפרסומת 'אנחנו (הלפרין) ניצחנו אתכם (הציבור)'.

לא נפרט מעבר לכך מפאת כבודו של אביך, רפאל זצ"ל, שחשב ש'אנחנו' זה 'אתם ואני', ולא 'אני (הלפרין) ואתם (הכסף)'.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad