היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מחמאות על הישגי הבגרות ועל הדרך החינוכית בישבתית והאולפנית דרכא

באולפנית דרכא נפגשו משתתפי הביקור עם בנות האולפנית. התלמידות סיפרו למפקחת על הנעשה באולפנית, על הייחודיות של המקום, על מרחבי הלמידה המגוונים, על העשייה ההתנדבותית הענפה בעיר ועל הקשר האישי בין הבנות לצוות. המפקחת בארי נהנתה מהתשובות של הבנות, מהעשייה הרבה ומהחיבור של הבנות למקום.

צוות המורים ומנהל ביה"ס נפתלי קראוס פרסו בפני המבקרים את התפיסה החינוכית של האולפנית הנותנת מרחב לכל בת והתקיים דיון על אתגרים והזדמנויות בחינוך.

המפקחת סיכמה את הביקור בתשבחות גדולות לכל מה שהיא ראתה: "תודה לכם שהבאתם אותי לכאן היום, לא לחינם המקום זכה בפרס חינוך דתי ארצי. פגשתי בנות, למדתי תורה  והרגשתי שאני מדברת עם תלמידות חכמות מהאולפנות הכי איכותיות בארץ. אני לומדת את הנתונים שלכם, אחוזי בגרות מהגבוהים בכל מערכת החינוך בארץ (87.5% בתשע"ב), ציוני מיצ"ב מצוינים, בנות שמדברות על קשר ואהבה למקום, נתונים מעוררי התפעלות".

המפקחת בארי סיכמה את דבריה ואמרה: "אתם פצחתם משהו שאנחנו מנסים בכל הארץ לפצח, איך יוצרים אולפנה באוכלוסייה שאינה מקטלגת תלמידים אלא מכילה את כולם, זה החמ"ד האמיתי, התלבטויות והשאלות תמיד יהיו כי נעשה פה חינוך אמיתי, אנחנו צריכים ללמוד מכם ואתם צריכים להיות גאים בזה".

גם ירדנה אלון המפקחת על החינוך העל יסודי החמיאה לבית הספר: "אני רוצה להודות על יום למידה משמעותי, בו למדתי על בית חינוך חם ומכיל באופן משלב ובמתן מענה ייחודי לכל בת במקום שלה. למדתי איך ניתן במוסד חינוכי אחד להכיל ללא תיוגים ונתיבים ויחד עם זאת להיות אולפנית, למדתי מהתלמידות היכן האולפנית היא תורה והיכן התורה היא אולפנית, ולמדתי חיבור אמיתי טוב ומצמיח של מפקח ומנהל".

 

בביקור בישיבתית דרכא המתמיד, איתן שטרסברג, מנהל הישיבתית, קיבל את פני המבקרים בפגישה ללימוד משותף עם מועצת התלמידים. הלימוד עסק בוויכוח רעיוני בין הרב קוק לרב ריינס בראשית דרכה של הציונות הדתית והיווה פלטפורמה לדיון חינוכי על מקומו של בית הספר בעולמם של הנערים ועל תפקידו המיוחד של בית ספר דתי בעיר קריית שמונה. 

במהלך הדיון הציגו התלמידים את ייחודו של בית הספר, המעטפת המיוחדת והיחס האישי לו הם זוכים מאנשי הצוות, המאבק של המורים להצלחתו של כל תלמיד והתרומה המשמעותית שלה הם זוכים בעקבות כל אלו. הזכאות לתעודת בגרות של מסיימי תשע"ב בישיבתית דרכא המתמיד עומדת על 90%, עשרות אחוזים מעל הממוצע הארצי. התלמידים עמדו על הנושא כדוגמה מייצגת לפירות ההשקעה של רשת דרכא וצוות בית הספר בתלמידים.

התלמידים הציגו בפני האורחים גם  את הערבות ההדדית המיוחדת אליה מחנך אותם בית הספר והטבועה בתוך הדי אן אי הבית ספרי.

בסיומו של הלימוד והשיח אמרה המפקחת דסי בארי לתלמידים: "שלוש שנים וחצי אני מסיירת בבתי ספר ועוד לא היה לי לימוד כל כך מעמיק שמוביל לדיון פתוח כפי שהיה לי אתכם. אתם חבורה מיוחדת ומהווים גאווה לחמ"ד ולעיר".

ירדנה אלון, המפקחת על כלל החינוך הדתי בצפון: "למדתי מהשיעור עד כמה ניתן להגביה עוף עם התלמידים, למדתי מהמורה צניעות וענווה. למדתי על חיבור נפלא ושיתוף מלמד ומקדם. תודה על יום משמעותי".

בתמונה: המפקחת בישיבתית. א.ס

אולי יעניין אותך

Bottom ad