היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מצוינים ב'מצודות'

ההורים הגיעו בהמוניהם, וליוו את הילדים בערב מרגש, מהנה ומשמעותי למשולש החינוכי הנצחי: תלמידים, הורים ומורים.

בית ספר "מצודות" עובר מזה כמה חודשים תהליך פדגוגי-ערכי עמוק.

מאז תחילת השנה משתתפים כל תלמידי בית הספר בשיעורי מס"ע: מצוינות סובבת ערכים.

בהנחיית המחנכות רוכשים התלמידים ערכים והתנהגויות המאפיינות אנשים מצוינים: נתינה, כבוד, קבלה, אחריות, השקעה, יוזמה, שיתוף פעולה והתמודדות.

עם התקדמות המס"ע החלו תלמידי כיתות ג'-ו' בתהליך זיהוי תחומי החוזק שלהם.

הם נחשפו לתכניות לימודים ייחודיות שנבנו על-פי עקרונות להוראת מצוינים בתחומים אקדמיים, אמנותיים וחברתיים.

נבחנו לאורם של קריטריונים לקבלה לכל אחד מהתחומים, ואחר כך בחרו יחד עם הוריהם את תחום החוזק והעניין שלהם.

לפני כשלושה שבועות נפתחו בבית הספר כעשרים קורסים למצוינים, חלקם לתלמידי כיתות ג-ד, וחלקם לתלמידי כיתות ה'-ו': חשיבה מתמטית, אנגלית, מדעים בשיתוף מיג"ל, תקשוב, כישורי שפה, מנהיגות וגישור, מחול, ציור, דרבוקות, ספורט, נגינה בכלי נשיפה.

כיום נמצאים כל 380 תלמידי בית הספר במסלול המצוינות, ונהנים מחינוך ערכי ולמידה לקראת הצלחות. לכל אחד מהם רשת תמיכה הכוללת חונכות תלמידים ומפגשים עם מורים. כל אחד מהם נע קדימה ומתפתח בהתאם לתכנית אישית ההולמת את כישוריו ואת צרכיו.

ביום שלישי, זכו ההורים לחוות גם הם את טעמה של הלמידה בקבוצות המצוינות. מאות הורים הגיעו ולקחו חלק בפעילות למידה בקבוצת המצוינות בה לומד ילדם.

הכל התנהל ברוח לקיחת אחריות ונתינה. ניתן היה לחוש באוויר את רוח השינוי וההתלהבות. צוות מורים מגויס ומקצועי, תלמידים והורים נרגשים ונלהבים מלמידה באווירה שונה, ומחוויות הצלחה שהן גורם מדרבן ראשון במעלה.

 

כשנציגי הכיתות הדליקו את חנוכיית ערכי המצוינות, והסבירו על כל אחד מהם, אי אפשר היה לטעות, הם חיים וחווים את הערכים האלה, הם עוברים תהליך משמעותי, ומתנסים בלמידה שלא רק משפיעה על חייהם בהווה, אלא, עוד נראה את פירותיה בעתיד.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad