היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות יוצא אל הדרך

לאחר הליך מכרז מוקפד ומקצועי נבחרה עמותת כוכב הצפון להפעיל רצף שירותים לטיפול ושיקום עבור אוכלוסייה רב נכותית, בגליל המזרחי. המכרז בהתארגנותו האזורית, הינו ראשון מסוגו בארץ, והוא מהווה אתגר חלוצי, בניסיון למתן הפתרונות הנדרשים בתחום הרווחה, בהיבט גיאוגרפי ותוך חשיבה מערכתית, איגום משאבים ויצירת שותפויות.

במיפוי אוכלוסייה שנערך בחלק מרשויות האשכול נמצאו כ-600 אנשים עם נכויות מגוונות בכל הגילאים. מתוכם כ-300 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, כ-250 אנשים השייכים לאגף השיקום, כ-60 אנשים עם אוטיזם. לצערנו כיום אוכלוסייה זו נאלצת להסתפק בקבלת שירותים אשר אינם תואמים את צרכיה, או לחילופין נאלצים לנסוע למקומות מרוחקים על מנת לקבל את השירות.

מלבד התועלת המיידית והממשית אשר תצמח לאנשים עם המוגבלויות ולמשפחותיהם, הפעלת מסגרת השירות תיצור מקומות עבודה לאנשי הגליל ותייעל את תקציב הרווחה של הרשויות שתוכלנה לשלוח את המטופלים לקבלת שירות איכותי בקרבת הבית תוך חסכון בעלויות ההפעלה.

ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר שמוביל את הפרויקט באשכול: "אני שמח כי באמצעות הפרויקט החשוב הזה אנו נדאג למסגרת המשך הולמת לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות. מדובר בהקמת מסגרת שלא הייתה קיימת עד עכשיו בגליל המזרחי ובגולן. לצערי עד היום כאשר ילדים אלו הגיעו לגיל 21 הם נאלצו לנסוע לאזורים מרוחקים לקבל שירותים. אני שמח שהטרטורים האלו יפסקו וההורים יוכלו לקחת את הילדים למרכזי התעסוקה ולהמשיך את חיי השגרה שלהם מבלי לשים אותם במסגרות מרוחקות ולהיאלץ לראות אותם רק בסופי שבוע".

מנכ"לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור: "האשכול שם למטרה לשפר את איכות החיים של תושבי הגליל המזרחי, יחד עם סיוע לרשויות לחסוך ולהתייעל. הפעלת שירותי רווחה איכותיים מהווה אתגר מתמשך אף לרשויות איתנות וחזקות, כל שכן, לרשויות פריפריאליות ולכן היכולת שלנו לגבש מתווה אזורי אליו שותפות כ-21 רשויות, מהווה פריצת דרך חשובה באספקת השירותים".

בשבועות הקרובים תחל עמותת "כוכב הצפון" לפעול מול שירותי הרווחה ביישובי האשכול על מנת לגבש מתווה טיפול מותאם לאזור ולאנשיו. בהמשך ובהתייעצות עם משרד הרווחה והרשויות, יאותר מקום הקמת מרכז התעסוקה ושאר השירותים המדוברים". 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad