היום ה-04 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

משרד התחבורה אישר רמזור בצומת 'ביג' לפני 3 שנים(!) אבל לא תיקצב את העבודות

 

הימים, השבועות, החודשים והשנים חולפים, ועדיין לא הוסדרו, נכון לכתיבת שורות אלו בעיית הצמתים 'ביג' וצומת הכניסה לאזור התעשייה הצפוני.

שוב תאונות בשני הצמתים, שוב המזל משחק, והאחראיים עדיין לא הסדירו את 'מלכודות ה…' הכל כך צפויים.

בשבועות האחרונים התרחשו מספר תאונות ומספר גדול יותר של 'כמעט תאונה', בשני הצמתים.

אנחנו כאן ב'חדשות הגליל' מעלים שוב ושוב את הנושא בכתבות אין ספור, אך בפועל נכון להיום, הבעיה קיימת ומאיימת על הבאים בתור.

השבוע היו שתי תאונות, תאונה בכל צומת, ובשתיהן היו נפגעים (קל במושגים רפואיים). הפגיעות גורמות לטראומה המלווה הן את הנפגעים והן את הפוגעים, כל אחד מכיוונו.

 

 

צומת ביג

נקדים ונציין שמחוץ לשמו של הצומת 'ביג' אין כל אחריות לרשת 'ביג' על הנעשה, הם מבחינתם ביקשו אישורים וקיבלו.

נזכיר שהצומת ממוקם בכניסה הדרומית לעיר ומטבע הדברים נהגים הבאים מדרום עדיין נמצאים תחת התחושה שהם 'בכביש פתוח', ובהתאם המהירות. כן, אני מבין שיש האומרים 'מה זאת אומרת?! בכניסה לעיר חייבים להאט, ואפילו יש תמרורים'. נכון, גם אני יודע, אבל כרגע אנחנו מדברים על המציאות, על החיים האמיתיים ולא על ציטוט של החוק וכיצד צריך להתנהג במצבים כאלה.

ולכן, אין שום פתרון לנושא, זולת זירוז ההליכים להקמת 'מעגל תנועה' או 'רמזור'.

אני מניח שגם כאן יש דעות לכאן ולכאן ובסוף יחליטו מה מבין שניהם.

בכל מקרה המצב הקיים שאין שום הסדר, הוא בלתי נסבל והמסוכן ביותר.

 

צומת אזור תעשיה צפוני

גם המצב גובל ב'רולטה רוסית' כניסה ויציאה ממתחם אזור התעשייה נעשה לבלתי אפשרי בשעות מסוימות לאורך היום ובימים ובתקופות מסוימות במהלך השנה. גם כאן הרשויות הנוגעות בדבר השאירו את הנהג המסכן לבדו במערכה והוא, כדרכו של אדם מנסה למצוא פתרונות, שלעיתים עולות לו ביוקר.

אם נוסיף לכך שאזור התעשייה התפתח בשנים האחרונות ונפח התנועה רק גדל, אזי המשימה נעשית קשה יותר ומידי פעם נקלע נהג כזה או אחר למצב בו הוא מקבל לצאת לצומת ולהסתכן.

 

 

תגובות: מ.א הגליל העליון: "הצומת באחריות משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. בשנת 2014 חברו משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, משטרת ישראל והמועצה למציאת פתרון בטוח בצומת "ביג". תכניות שהגישה המועצה בשיתוף עם "ביג מגה אור" לביצוע רימזור הצומת, אושרה כבר בסוף אוגוסט 2014, על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, אולם טרם התקבלה תשובה חיובית על תקצוב התכנית. אנו נמשיך לפעול לתקצוב הצומת, ורמזורה למניעת תאונות ונפגעים. אביב לשם דובר מועצה אזורית הגליל העליון".

 

 

תגובת נתיבי ישראל לצומת אזור התעשייה הצפוני: "הושלם תכנון להסדרת צומת אזור תעשייה צפוני-קריית שמונה, על ידי משרד השיכון. ביצוע הפרויקט נמצא בסמכות העירייה ומשרד השיכון, האחראית להקמת שכונת 'יובלים' המוקמת בסמוך לצומת. לכשנקבל בקשה ליציאה מוקדמת לביצועו, נאשר בהתאם למצב בשטח".

 

תגובת העירייה בנושא ביג: "מדובר בתחום שיפוט של המועצה האזורית גליל העליון ובאחריות משרד התחבורה לתקצב את התוכנית כפי שהוגשה לפני זמן רב. אין לנו אלא להצטער שטרם ניתן מענה לבעיה החמורה בצומת, בעיה שמסכנת מדי יום את כל העוברים במקום".

 

תגובת העירייה בנושא צומת אזור תעשייה הצפוני: "העירייה סיימה את כל הקשור אליה בקידום הקמת מעגל התנועה. היות ואותו צומת ישמש במקביל גם את שכונת יובלים וגם את אזור התעשייה הצפוני, ראש העיר ביקש להקדים ככל האפשר את התיכנון, התיקצוב והיציאה לעבודות. בימים הקרובים העירייה אמורה לקבל אור ירוק והרשאה תקציבית, ומיד לאחר מכן נצא לדרך".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad