היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עמותת מעגלים: תומכים במשפחות האוטיזם בגליל ובגולן

 

כל הורה לילד בעל צרכים מיוחדים מבקש לקדם את ילדו ולהקל על משפחתו בהתמודדותה היומיומית. לצד זאת, אנו יודעים מניסיוננו שמשפחות של ילדים אוטיסטים עומדות בפני בעיה נוספת: קבלת אבחון מוקדם ומדויק, המגדיר את הילד כנמצא על הרצף האוטיסטי ומזהה את יכולותיו האמיתיות. זהו מצב מתסכל להורים, וגם פוגע ביכולתן של המערכות הציבוריות להתאים את הטיפולים המוצעים לצרכים המיוחדים של האוטיסטים.  

באזור הגליל העליון ורמת הגלון, קיים פער גדול בין הידע על תופעת האוטיזם לטיפול המעשי בלוקים בתסמונת. בעוד שבמרכז הארץ, מיושמים אמצעי טיפול במערכות ציבוריות שיעילותם מוכחת במדינות המערב, באזורי הפריפריה נעשה בהם שימוש מוגבל בלבד. מגבלות אלו מורגשות לא רק במגוון הטיפולים הזמינים אלא גם על ידי חוסר המודעות של הורים ואנשי מקצוע במערכות אבחון, טיפול וחינוך. להורים באזור שלנו, אין אפשרויות רבות לבחור בין טיפולים שונים הממונים על ידי הסקטור הציבורי ובמקרים שבהם הורים בוחרים להפעיל תכניות טיפול חדשניות לקידום ילדיהם, עליהם לשאת את מלוא ההוצאות הגבוהות ולארגן את התכניות בכוחות עצמם. לא בהכרח יש למשפחות אלו משאבים כספיים, נפשיים וארגוניים לעמוד במשימה קשה זו.

עמותת מעגלים קמה כדי לענות על הצרכים המיוחדים של האוכלוסייה האוטיסטית בגליל העליון ורמת הגולן, מגיל הלידה ועד לזקנה. אנו דוגלים בזכותו של כל אדם בעל צרכים מיוחדים לקבל את הטיפול הטוב ביותר ואת השירותים המתאימים ביותר, ללא קשר ליכולת הכלכלית והתפקודית של משפחתו. הקהילה הסובבת את האוטיסט מחויבת גם לתמוך בנמצאים לצידו ולסייע להם בהתמודד עם הקשיים היומיומיים. העמותה שואפת להקים מרכז שיסייע לפתח תכניות לטיפול באוטיסטים, לחינוכם ולטיפוח משפחותיהם, כדי לאפשר להורים לגדל את ילדם בשמחה ובקלות, בלי לשאת בנטל כלכלי בלתי אפשרי.

מייסדי מעגלים הם אנשים פרטיים מהגליל העליון, המכירים את קשיי המשפחות שיש להן ילדים אוטיסטים. אנו מאמינים שרק דרך פעילות משותפת של הורים ואנשי קהילה אפשר יהיה לשמוע את קולן של המשפחות ולהשפיע על קידום נושאים חשובים להן. העמותה פועלת על פי העקרונות הבאים, ולמען מימושם: הקלה על משפחות בהתמודדות היומיומית עם הטיפול באוטיסט. העלאת המודעות של הקהילה הסובבת לנושא האוטיזם. הטמעת הצורך בקבלת האדם האוטיסט בחברה והגברת שילובו בחיי היומיום שלה, בחינוך ובמעגל התעסוקה. השגת שירותים וטיפולים מתקדמים לילדים אוטיסטים בגליל עליון וברמת הגולן ובלי להטיל עול  כספי נוסף על המשפחות. כל טיפול  או גישה טיפולית שהעמותה תציע להורים יסופק על ידי מקורות ציבוריים, בהתנדבות או בתשלום סביר.מטרותיה של העמותה להקים מרכז קהילתי לאוטיסטים ובני משפחותיהם מהגליל העליון ורמת הגולן. המרכז יספק את השירותים הבאים: פעילות לא-פורמלית לילדים ומשפחותיהם בשעות אחר הצהרים, בחופשים ובשבתות, כולל ארגון אירועי חג ומסיבות, מועדונית, חוגים, מפגשי תמיכה ועוד. הפעלת קייטנות בימים שבהם אין מסגרת חינוכית לילדים. הרצאות בנושאי אבחון, טיפול באוטיסטים ומיצוי זכויותיהם.

קיום מפגשי תמיכה למשפחות. קידום הקמת מסגרת חינוכית בגליל העליון לילדים מכיתה ז' ועד לגיל 21. קידום הקמת פעוטון ייחודי לילדים אוטיסטים, למתן התערבות מוקדמת. קידום הקמת מסגרת "בית לחיים" עם מרכז תעסוקתי/טיפולי למבוגרים אוטיסטים. הפעלת נופשונים לילדים באמצע השבוע ובסופי השבוע, כולל לינה. ארגון פרויקטים המשלבים ילדים ומשפחות מהקהילה הסובבת עם ילדים אוטיסטים ובני משפחתם. בכך מקווים היוזמים והמתנדבים הם יוכלו להקל, לסייע ולכוון הן את בני המשפחה וההורים והן את האוטיסטים עצמם.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad