היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרסים לסטודנטיות מהמכללה האקדמית תל-חי על חקר הגבריות

 

ד"ר דני קפלן, ראש המגמה ללימודי גבריות באוניברסיטת בר-אילן מתאר את ההיענות הרבה בהגשת העבודות לתחרות: "לשמחתנו ולהפתעתנו בהתחשב בראשוניות התחום הוגשו מגוון רחב של עבודות ורבות מהן היו באיכות טובה מאוד".

עבודותיהן של שתי סטודנטיות מהמכללה האקדמית תל-חי בלטו בתחרות: במקום השני זכתה אורטל בארי, שעבודתה עסקה בקשר בין חיברות מינית, החפצה מינית והטרדה מינית. במסגרת מחקר כמותי, שכלל מדגם של 189 גברים, נמצא כי הפנמת אידיאולוגיה גברית מסורתית, מתואמת עם מרכיב בתודעה המוכן להתייחס לנשים כחפצים מינים, מוכנות זו מעודדת התנהגות מינית-מטרידה כלפי נשים. העבודה הוגשה במסגרת סמינר מחקר על "מגדר ובריאות הנפש" בהנחייתה של ד"ר אביגיל מור, ראש המקבץ ללימודי מגדר, בחוג ללימודים רב-תחומיים במכללה. עבודה זו רשמה הישג נוסף: ממצאי המחקר הורחבו והתקבלו לפרסום בכתב העת המכובד "סוגיות חברתיות בישראל".

למקום השלישי הגיעה רחל רז שניתחה הבניית גבריות בקרב גברים רווקים בגילאי ה-40 שגדלו ונשארו בחברה הקיבוצית. העבודה הציגה ניתוח נרטיבי ביקורתי תוך פענוח מעניין של השקפות המרואיינים ומשמעותיהן התרבותיות המורכבות. העבודה בוצעה במסגרת הקורס "גבריות בעידן המודרני" בהנחייתו של מר ירון שוורץ שגם הוא מרצה במקבץ ללימודי מגדר בחוג ללימודים רב-תחומיים במכללה. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad