היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שלבו את הלימודים עם תנועה ומוסיקה ולא ישעמם

לאחרונה התקיים במכללת אוהלו בקצרין יום סדנאות במוסיקה ובתנועה שהכה גלים בכל רחבי המכללה. שניים מטובי אנשי המקצוע בתחום: ד"ר לוי בר גיל ודורית אראל, הגיעו להנחות פעילות לסטודנטים ולסטודנטיות הלומדים במסלול הגיל הרך. הסדנאות כללו את מיטב השירים, הריקודים והפעילויות שחיברו שני היוצרים לאורך השנים ופעילות בנושא "לבריאות"- הפרויקט שיצרו. מטרת הפעילות הייתה לספק לסטודנטים לחינוך במכללת אוהלו כלים בהם יוכלו להשתמש בעתיד בגנים ובכיתות הלימוד. הצלחתו של יום הסדנאות מוכיחה כי אנשי החינוך לעתיד רואים את החשיבות החינוכית של תחומי התנועה והמוסיקה בכל הגילאים – ואפילו נהנים ממנה בעצמם. 

במכללה משלבים את התנועה והמוסיקה לא רק בקרב הגיל הרך ובגני הילדים אלא גם בבתי הספר היסודיים, כפי שמקובל במדינות רבות ברחבי העולם. מחקרים מראים כי שילובם של השניים בתוכנית הלימודים משפר את היכולת של תלמידים ללמוד מקצועות שונים כמו מתמטיקה ורכישת שפה. ארגז הכלים של המחנך העתידי חייב לכלול לא רק את שיטות ההוראה המסורתיות אלא גם דרכי הוראה אינטרדיסציפלינריות המשלבות את אמנויות התנועה והמוסיקה בעשייה החינוכית.

השנה נפתחה תכנית לימודים חדשה, ייחודית למכללת "אוהלו", בשם "אשכול לימודי התנועה והמוסיקה" המיועדת לסטודנטים הלומדים במסלול הוראה בבית הספר היסודי.   

 

ד"ר אורה גייגר, ראש חוג "תנועה וצליל": "מטרת התוכנית להעשיר את אנשי החינוך בתחומי אמנויות המוסיקה והתנועה ולתת בידיהם כלי נוסף בעבודתם החינוכית, דבר שיאפשר מפגש עם הילד על רבדיו השונים: האינטלקטואלי, הפיזי, הרגשי והחברתי". הלימודים בתכנית כוללים פעילות חווייתית בתנאי סדנא ולמידה עיונית, ונלמדים במסגרת בית הספר לחינוך והוראה. צוות "תנועה וצליל" במכללת אוהלו מונה נשות מקצוע מנוסות מהשורה הראשונה בתחומי התנועה והמוסיקה בארץ, וגורף שבחים על עשייתו ממחנכים ומסטודנטים מכל רחבי הארץ.   

אולי יעניין אותך

Bottom ad