היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר החינוך נפתלי בנט: חצי מיליארד שקלים לצפון לחינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, חשף השבוע את התכנית לקידום מערכת החינוך בצפון בעלות של כחצי מיליארד שקלים

 

בין הנושאים הבולטים שיקודמו ברשויות ובמערכת החינוך הפורמאלית, חוג לכל ילד בכיתות ד-ה, תכנית חינוכית מודולרית שכל רשות תחליט מה לקדם על פי הצרכים שלה ובהם: פתיחה של מרכזי נוער או מלגה לצורך סבסוד פעילויות פנאי או "יוזמות חינוכיות רשותיות" או טיפול בילדים בסיכון, שיפור סביבת הלמידה של תלמידים מעשירונים נמוכים. 

בהשכלה הגבוהה. תקציב המכללות האקדמיות יגדל בסכום כולל של 10 מיליון שקלים. חוג חינם לכל ילד בכיתות ד-ה, שיעורי תגבור ושיעורים פרטיים באנגלית ובמתמטיקה ופיתוח התשתיות.

סך ההשקעות התקציביות של התכנית במערכת החינוך הפורמאלית מסתכמות בעלות כוללת של 125 מיליון שקלים.

התכנית נועדה לתת מענה למאפיינים הייחודיים של הצפון וכן לחוסרים הרבים הקיימים בה כיום. מחוז צפון מתאפיין ברשויות רבות וקטנות אשר מפוזרות במרחב הגיאוגרפי. פיזור זה מקשה על הנגשתם של שירותים ליישובים רבים, ומאלץ משפחות רבות לנסוע למרחקים גדולים כדי לצרוך שירותי חינוך אחר הצהריים. משפחות שאינן יכולות לאפשר לעצמן שירותי הסעה לילדים, נאלצות לוותר על פעילויות העשרה אחר הצהריים. חוג חינם לכל תלמידי כיתות ד'- ה', בעלות של 10 שקלים לחודש קריית שנונה תכלל.  ברשויות 5-10 השיעורים יינתנו במגוון של תחומים: שפות – אנגלית, ערבית, עברית, טכנולוגיה/מדעים – מחשבים, פיתוח חשיבה, רובוטיקה, יזמות וחדשנות, רשתות חברתיות באינטרנט. טבע, סביבה, אתגר וקיימות, שחייה/ספורט – התעמלות מכשירים, התעמלות קרקע, אומנויות לחימה, שחמט, שחיה, אופנים, כדור סל ורגל ועוד.

מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון אשר השכילה במהלך שנות כהונת להצעיד את המחוז אל שיאים חדשים, אמרה ש"החלטתו של השר תאיץ תהליכים חינוכיים ותפתח אפשרויות חדשות למימוש החזון החינוכי-חברתי במרחב החינוכי שלנו".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad