בסיכום יחידת הלימוד, יזמה המורה חני פרץ, פעילות יצירתית בה נחלקו התלמידים לזוגות ולשלשות, בחרו מכה אחת מעשר המכות ונתבקשו לחקור אותה על פי מקורות שונים: מקרא, מדרשי חז"ל ומקורות אינטרנטיים נוספים.
התלמידים הכינו עבודת חקר על המכה שבה התייחסו לתבחינים הבאים: תיאור המכה, האם הייתה אזהרה לפני הבאת המכה? מי ביצע את המכה? במי פגעה המכה? תגובת החרטומים, תגובת פרעה במהלך המכה ולאחריה, הפליית בני ישראל וכדומה.
בנוסף התלמידים נתבקשו להציג דגם או מיצג של המכה תוך שימוש בחומרים שונים ומגוונים כפי שיבחרו.
התלמידים הציגו את עבודתם בכל כיתה ובתום הפרזנטציה, בשיתוף פעולה של שתי הכיתות יחד נבנתה תערוכה מפוארת ברחבת בית הספר שעמדה במשך כל השבוע לרשות תלמידי ומורי בית הספר.
בתערוכה הוצגו המיצגים היצירתיים והמקוריים של עשר המכות באופן מכבד ומרשים.
תלמידי כיתות ז' הפיקו תועלת משמעותית שכללה למידת עמיתים, מפגש עם מקורות מארון הספרים היהודי בליווי עבודה יצירתית שהיא פרי עמלם.
זאת ההוכחה כי הלמידה יכולה להיות משמעותית בדרך חווייתית בה התלמיד מוציא מהכוח אל הפועל ונותן ביטוי אישי לעולמו ובכך הוא נותן הוא לעצמו את ההזדמנות להתקרב אל הלמידה ולקבל ממנה מתוך רצון ואהבה.