היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המועצה להשכלה גבוהה החליטה: המכללה האקדמית תל-חי תוביל את הקמת אוניברסיטת הגליל

המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (יום רביעי 28/10 ) את המלצות ועדת המומחים שהוקמה על ידי שרת החינוך ד"ר שאשא ביטון שבראשה עמד פרופ' בני גייגר ממכון ויצמן וכללה פרופסורים מאוניברסיטאות מובילות בישראל ואנשי ציבור להקמת אוניברסיטת הגליל בתל-חי, על בסיס מיזוג בין המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל.

בשנת 2005 החליטה ממשלת ישראל על הקמת אוניברסיטה בגליל, החלטה שזכתה לתמיכה של כל ממשלות ישראל לאורך השנים. שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, קידמה את ההחלטה  בפועל על-ידי כך, שהוכנסה כסעיף להסכם הקואליציוני של ממשלת בנט-לפיד והקמת הועדה, אשר  בחנה במהלך השנה האחרונה, היכן תקום האוניברסיטה ובאיזה מודל תפעל, תוך בחינת את כל החלופות האפשריות.

במשך שנים ארוכות מכינה עצמה תל-חי להפוך לאוניברסיטה. בין היתר הקימה שלוש פקולטות: פקולטה למדעים וטכנולוגיה ביחד עם מכון המחקר מיגל, פקולטה למדעי החברה והרוח ופקולטה לחינוך והוראה בקצרין שהוקמה לאחר המיזוג עם מכללת אוהלו. הפקולטות כוללות 15 תוכניות לתואר ראשון ו-17 תוכניות לתואר שני, מתוכן 6 תוכניות  מחקריות. בוגרי תל-חי מתקבלים לתארים מתקדמים במוסדות מובילים בארץ ובעולם. בשנת 2018 נחתם הסכם סינוף אקדמי בין תל-חי למכון המחקר מיגל.  תל-חי ומיגל פיתחו עם השנים תשתית מחקרית נרחבת, הכוללת רשות מחקר ומעבדות המשתרעות על למעלה מ- 13,000 מ"ר הכוללות ציוד מחקרי מתקדם. הסגל האקדמי עוסק לצד ההוראה גם במחקר,  ומוביל מחקרים מדעיים יישומים ייחודיים, איכותיים ופורצי דרך, שיביאו לפתרונות ברי קיימא לבעיות מורכבות שהעולם מתמודד בהם בהווה ובעתיד. התוצאה היא מספר פרסומים גבוה במיוחד של מאמרים של חוקרי תל-חי ומיגל, בכתבי עת מדעיים וכן שיתופי פעולה ייחודיים עם התעשייה, לרבות הקמת חברות הזנק.  במכון מיגל קיים מסלול של הנחיית דוקטורנטים בשיתוף עם אוניברסיטאות בישראל ולאורך השנים הוכשרו בו עשרות תלמידים לתואר שלישי.

הקמת המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל ופיתוחם לאורך השנים הם ביטוי לשיתוף פעולה אזורי של חלוצים שהתיישבו בגליל העליון, בקריית שמונה ובהתיישבות הכפרית.  עם ההכרה הרשמית בתל-חי, בשותפות עם מיגל, כבסיס להקמת אוניברסיטת הגליל, רוח תל-חי תמשיך לשמש מצפן, שמול עיניה תרומה לצמיחת אזור עם איכות חיים גבוהה, בנית חברה חזקה, איכותית, ואתית ברחבי הגליל כולו, על תושביו היהודים והערבים. אנו נרגשים לקבל עלינו את המשימה להוביל את הקמת אוניברסיטת הגליל שתהיה מנוע צמיחה לפיתוח כלכלי ודמוגרפי לגליל ותושביו, למשיכת כוח אדם איכותי, להקמת מרכזי חדשנות, לפיתוח מגוון אפשרויות תעסוקה ולצמצום הפערים  הגדולים בין המרכז והצפון. אוניברסיטת הגליל תפעל בשיתוף פעולה עם המכללות הנוספות בצפון  ותממש, כחלק ממבנה האוניברסיטה את הצעת המכללות להקמת בית ספר לתארים מתקדמים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad