היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השר קיש, ממש את ההחלטה להקים אוניברסיטה בגליל

בפני הועדה הוצג תחומי הפודטק  והאגרו-טק ההולכים ומתפתחים בגליל בשותפות מלאה של האקדמית תל-חי, מכון המחקר מיגל, חממת פרש-סטארט, מרגלית סטרטאפסיטי, אשכול גליל מזרחי, קרן ביחד וגורמים נוספים. עוד הוצג בפני הועדה מיזם המדעים גליליום, המאפשר לתלמידי בית ספר יסודי ותיכון, מכל רחבי הגליל ללמוד מדעים, ברמה הגבוהה ביותר ולהשתלב בתוכניות יוקרתית בדומה לכאלו הקיימות במרכז הארץ.

נשיא הנהלת המכללה האקדמית תל-חי פרופ' אליעזר שלו ומנכ"ל המכללה אלי כהן הציגו את החזון של המכללה להקמת אוניברסיטת הגליל, כמוסד שמטרתו פיתוח וחיזוק הגליל והגולן, ע"י מצוינות אקדמית ומחקרית המתמקדות בחוזקות האזור: תחומי המזון, החקלאות, סביבה, מים, וגם טראומה חוסן, חינוך בטכנולוגיות מתקדמות ועוד. האוניברסיטה תפעל במודל שונה מזה הקיים בארץ, את מבנה הפקולטות יחליפו אשכולות רב-תחומיים, אשר חלק ניכר מהפעילות שלהן תעשה בשותפות מלאה עם הקהילה והתעשייה. מודל זה ימשוך לגליל ולגולן מרכזי חדשנות עתירי ידע ותעשיות חדשות, יפתח מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ויתרום לצמיחה דמוגרפית של הגליל והגולן. תחשיב התועלות הכלכליות, של הקמת אוניברסיטת הגליל מצביע על-כך שעל כל מיליארד שקלים שהממשלה תשקיע, אוניברסיטה הגליל תייצר בחזרה שלושה מיליארד שקלים. אוניברסיטת הגליל תפעל בשיתוף פעולה מלא עם המכללות בצפון.

ח"כ מיכאל ביטון סיכם את הביקור ואמר: "מרשים לראות את העשייה הרבה של תל-חי ומיגל וקפיצת המדרגה שעשו המוסדות הללו בשנים האחרונות, בעולמות המחקר והפעילות האקדמית, המוכיחות כי  בשלו התנאים להפיכתם לאוניברסיטת הגליל. כבר היום פועלות תל-חי ומיגל לקידום הגליל והגולן, באמצעות פעילות הפודטק, שמביאה לצפון חברות חדשות ומשקיעים. מציאות זו מחייבת אותנו לעמוד בהתחייבות של ממשלת ישראל להקמת אוניברסיטת הגליל. הועדה לפיתוח הנגב והגליל פונה אל שר החינוך קיש, לשקול בכובד ראש ובמהירות הראויה את המהלכים לקידום אוניברסיטת הגליל, לייצר המשכיות להחלטת המל"ג ולממש את המלצת וועדת המומחים  בראשותו של פרופ' בנימין גייגר להפוך את תל-חי ומיגל לאוניברסיטת הגליל".

יו"ר אשכול גליל מזרחי בני מובחר: "הגליל מחכה כבר קרוב ל-20 שנה להקמת אוניברסיטת הגליל, מאז החלטת הממשלה בשנת 2005. קיימתי פגישות ושיחות עם שר החינוך יואב קיש ואני מתרשם שהוא מבין את חשיבות הקמת אוניברסיטת הגליל ויפעל  לקידום הנושא. בתל-חי ומיגל קיימת כבר היום תשתית אקדמית ומחקרית ענפה, המאפשרות את הקמת האוניברסיטה בתוך שנה בלבד מהיום. מהלך שכזה יביא לפריחה ושגשוג שאנו מייחלים לו כבר שנים רבות".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad