היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

50 זה פלוס

לרבים מהעובדים בישראל, מוצעים קורסים שונים כהכנה לפרישה בסביבות גיל ה-60, זמן קצר לפני שהם יוצאים מעולם התעסוקה. אולם, כולנו מתמודדים עם האתגרים והשינויים הרבים בחיינו זמן רב לפני כן ואף אחד לא חשב עד כה שצריך להכין אותנו אליהם.

גיל 50 טומן בחובו שינויים מרחיקים לכת בחיינו: השלב האחרון של הקריירה המקצועית, הילדים עוזבים את הבית והצורך לגלות מחדש את בן/בת הזוג שלנו. תוסיפו לזה את העלייה בתוחלת החיים והתוצאה היא שעם הגיענו לגיל זה, נפתח בפנינו מחזור חיים חדש, שונה משהורגלנו אליו וארוך יותר ממה שהיה בעבר.

מחזור חיים זה, תופס אותנו לא מוכנים בהיבטים רבים: כלכליים, משפחתיים, פסיכולוגיים וכיוצא בזה. בכל הקשור לקריירה, אנחנו צריכים לנהל את כספי הפנסיה בתבונה ולטווח זמן ארוך הרבה יותר, אולי אפילו לחפש קריירה שנייה. בחיי המשפחה, הילדים עוזבים את הבית ואנחנו ההורים אשר היינו כמשענת יומיומית, פתאום תפקידנו אט אט מתמעט. זמן האיכות עם הילדים יורד ואת הזוגיות אנחנו צריכים למצוא מחדש, אחרי שנים רבות של שגרה שוחקת.

לאור זאת, ומתוך ידיעה כי אף אחד אינו מכין אותנו למחזור החיים החדש יצאו העמותות לקידום מקצועי חברתי בפרויקט חדש "50 זה פלוס" שמטרתו להעניק לעובדים כלים מקצועיים להתמודדות עם התקופה החדשה בחייהם. לאחרונה הסתיים הקורס שנפתח בעיריית קריית שמונה, בו למדו כ-60 עובדים בשתי כיתות שונות.

חנניה כהן, יו"ר ועד העובדים: "זהו אחד הפרויקטים החשובים ביותר שהייתי עד להם בתור יו"ר ועד. לעובדים יש צורך אמיתי וגדול להתכונן לתקופות הבאות בחייהם. כמובן שגם העובדים הצביעו ברגליים וישנה דרישה לפתוח מחזור נוסף".

תוכנית הלימודים כללה 40 שעות לימוד ותעסוק בנושאים כדוגמת: גיל 50 כהזדמנות שנייה בחיים, נקודת מבט על המצב במשק ובשוק העבודה, עיצוב קריירה שנייה, זוגיות ומשפחה, שיפור הדימוי העצמי, זכויות והטבות כספיות, תרבות הפנאי וכיוצא בזה.

 

עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל העמותות לקידום מקצועי חברתי: "הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא שינוי בתפיסה. גיל 50 ומעלה כבר אינו צריך להיחשב ולהיתפס כשלב הסופי בחיים של כולנו, הוא צריך להיחשב כתקופה חדשה, מאתגרת, עם הזדמנות לשינויים, הזדמנות לעשות דברים חדשים, לחפש כיוונים שונים ולהגשים חלומות ישנים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad