היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל חי: "האישיות של טרומפלדור דוגמה ומופת לישראלי"

ראש הממשלה לא יכול היה לבקש תפאורה טובה מזאת שקיבל בטקס י"א באדר למרגלות ה'אריה השואג'. ירוק פורח ושולט, ברקע שמיים בהירים בתכלת והחרמון הלבן ברקע משלים באופן סמלי את התמונה לצבעי בדגל כחול לבן.

העובדה שאנו נמצאים במתכונת חיים של הקורונה, מה שמנע מאלפים להגיע פיזית לחצר תל חי, לא פגע כהוא זה בטקס עצמו ובהופעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כנהוג באירועים מעין אלה, ראש הממשלה נתניהו ביטא באופן ברור את חזונו שמושתת על חזונם של יוסף טרומפלדור וחבריו. אומץ לב, נחישות, דבקות בקרקע ומעל הכל, אמונה איתנה בדרך.

נתניהו התייחס בדבריו למגוון הנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור הישראלי, ולא רק הבחירות שבפתח.

נתניהו לא שוכח מה החשוב בסדר היום הזה ומה תפל, והאיראנים זכו להתייחסות ברורה במיוחד לנוכח ה'טוויסט' בעלילה שהם עשו מאז נבחר ביידן לנשיא ארה"ב.

נתניהו, באמירותיו הברורות והבהירות חזר על מה שהוא אומר ועושה בהקשר האיראני, וגם בטקס העביר את המסר "אנחנו, מדינת היהודים תדאג לעצמה", זו המורשת שאנו נושאים איתנו מאז ומתמיד. איננו סומכים, אלא רק על עצמנו בהגנה על מדינתנו.

חניכי תנועת הנוער בית"ר, היא התנועה היחידה שנטלה חלק השנה בטקס בתל חי וציינה את הקרב ההיסטורי. השנה, בה חלים מגבלות הקורונה, נאלצו אלפי חניכי התנועה להישאר בבית, אך תנועת בית"ר החליטה לא לשבור את המסורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כאן למרגלות האריה השואג, אנו חולקים כבוד למי שזכה להיקרא 'האריה הגלילי' יוסף טרומפלדור ולשבעת חבריו שומרי גבול הצפון. טרומפלדור לא היה צריך למות כדי להיות אגדה. הוא היה אגדה עוד בחייו. האישיות המופלאה שלו ייצגה את בשורת הציונות. אהבת ארץ ישראל, זקיפות קומה, גבורה והקרבה, עבודת אדמה ומעל הכל כבוד לאומי. זה היה סוג של יהודי חדש וגם ישן מהיהודים שהלכו על אדמת אבותינו. בכל תחנות חייו הקצרים, טרומפלדור הטביע חותם של מנהיגות ואומץ לב".

 

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: "בתקופה בה מחפשת הציונות רלוונטיות לדור הצעיר, דור המַסכּים והאינטרנט, אין החלטה סמלית, אמיצה וערכית יותר מהקדשת החיים למען המטרה הנעלה, שימור ריבונותנו בחבלי המולדת, תוך אהבת הזולת וקדושת האחדות".

ראש  ההנהגה העולמית של בית"ר עו"ד נריה: "תל חי הוא ציון הדרך ההיסטורי למעבר מגלות לגאולה. טרומפלדור וחבריו לימדו אותנו מהי מסירות נפש על ארץ ישראל ומורשת תל חי נצחית היא".

בתום הטקס המשיך ראש הממשלה נתניהו לביקור בקריית שמונה, ערך סיור באזור התעשייה הדרומי. נתניהו נפגש עם תושבים נלהבים ואת אתנחתת הקפה והעוגה הוא עשה במאפיית עדן.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad