היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אין כניסה, תלכו מסביב

לא נחדש לכם אם נאמר שמה שמוביל את ההחלטות של גופים לא מעטים הוא הנושא הכספי והרווחיות. מי מאיתנו לא נתקל בהחלטות שטובתו הצריכה פעולה מסוימת הכרוכה בשירות או תרופה יקרים, אולם בפועל זה נמנע ממנו בשל עלותו של השירות או המוצר.

גם בסיפור שלנו יש גרסה בה מככבת חברת התחבורה הציבורית אגד.

התחנה המרכזית היא אחד מסמליה של העיר שאין כמעט מישהו שלא חלף דרכו אם כילד בנסיעה לסבתא בחופשת הקיץ, אם לצבא כאשר היה חייל, אם לאוניברסיטה כאשר היה סטודנט. התחנה המרכזית יצרה המון חוויות וסיפורים שאני בטוח שיש לכולנו…

…אלא, שבשנים האחרונות זו כבר לא אותה תחנת אגד עם הקסם והארומה המיוחדים, זה ביזניס כמו כל עסק. החישובים הם 'על הגרוש' ולא לטובת הנוסע, במיוחד הנוסע הנכה.

תחנת אגד ממוקמת בטבורה של העיר והגישה אליה היא משלושה כיוונים: מצפון לדרום, מדרום לצפון וממערב למזרח. אלו הן שלוש הכניסות, כאשר הכניסה מדרום היא החדשה יחסית. היות והתחנה משרתת את תושבי קריית שמונה והאזור, שתי כניסות, הצפונית והדרומית, הם הפחות נוחות לנכים ולהולכי רגל מבוגרים. הבעיה קשה במיוחד כאשר יש סלים או מזוודות שצריך לסחוב.

הכניסה המיתולוגית מכיוון קופת חולים מרכז נחסמה לא אחת, אולם היו תקופות שהייתה פתוחה. לאחרונה פנו מספר נוסעים, בהם נכים בתלונה על כך שהשער המערבי ננעל וכל מי שמגיע מצד מערב חייב ללכת מאות מטרים עד לאחת הכניסות.

זהו עוול בל יתואר לחלשים ולמוגבלים בינינו. גם אם רכב מסיע אותם עד הכניסה, הדרך שעליהם לעשות עד הרציף הוא ארוך יחסית, במיוחד מהכניסה הדרומית.

ובכן, יצאנו לברר מדוע ולמה החליטו באגד לנעול את הכניסה ממערב, שלטעמי היא החשובה להולכי רגל.

מבלי לחשוף שמות ותפקידים, נציין ששוחחנו עם בעלי תפקידים רלוונטיים באגד וכולם, ללא יוצא מן הכלל אמרו בצורה זו או אחרת 'במשטרה הורו לנו לנעול את השער'.

אולם, אף אחד מהם לא טרח לציין שהחלטת  המשטרה לנעול לא הייתה שרירותית ונסמכה על ההחלטה המקדמית של אגד שלא להציב מאבטח בשער. אני מקווה שבאגד זוכרים שאנו חיים במדינה רוויית אירועים ביטחוניים ומאבטח בשער כניסה למתחם כה חשוב כמו תחנת אגד אינו בגדר של 'תוכנית כבקשתך'. שער פתוח חייב להיות מלווה במאבטח. נקודה.

מהרגע שזו הייתה החלטת הנהלת אגד, לא נותר למשטרה אלא להורות על סגירתו של השער.

הנהלת אגד הנכבדה. עשו את מה שמתבקש במצב זה, פיתחו את השער לטובת הנכים ולבאי התחנה שהם הולכי רגל. נכון, זה יעלה עוד קצת כסף, אבל בינינו, מה זה עוד קצת כסף ביחס לנוחות, לביטחון והסיפוק שזה יביא לנוסעים ולכם בהנהלה.

 

ולהלן התגובות: תגובת אגד: "כחלק מבחינת נושא הנגישות שהתקיימה לאחרונה בתחנה המרכזית בקריית שמונה, הוחלט על שינויים והתאמת הכניסות לטובת ביטחונם ונוחיותם של ציבור הנוסעים. במסגרת זו, ובהמלצת יועץ נגישות, נסגר גרם מדרגות לא תקינות ומעבר נוסף שאינו מהווה כניסה ולא מוצבת בו שמירה. בתחנה קיימות שתי כניסות מרכזיות, כאשר הראשית ביניהן פתוחה ונגישה לכיסאות גלגלים".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, משטרת ישראל לא סגרה כל כניסה לתחנה המרכזית ובטח לא מעבר ששימש לנכים.

בבקרה שהמשטרה ערכה במקום על מנת להבטיח סדרי בטחון נאותים להבטחת שלום האזרחים, הופתעו השוטרים לגלות שהמעבר המשמש לתנועת נכים פרוץ ללא נוכחות מאבטח והורו להנהלת התחנה להציב במקום מאבטח כמו בשני המעברים האחרים.

לצערנו ההנהלה בחרה לסגור את המקום במקום להציב שם מאבטח נוסף או להסיט מאבטח ממעבר אחר ולסגור אותו ולא את מעבר הנכים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad