היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עיצומי עובדי העירייה פוגעים בתושבים

לאחר ההכרזה החגיגית של ראש העיר אביחי שטרן וחבריו בעירייה על ההסכמות וההסכמים שנחתמו בין הרשות המקומית ומשרד הפנים, ועל ההטבות המפליגות (הסכם פרישה 98), מתגלעות אי הבנות ופרשנויות שונות להסכם, בעיקר מכיוון משרד הפנים.

וועד העובדים מצא את עצמו מופתע כאשר מאז ההסכם לא מקוימים חלקים כאלה ואחרים מההסכם, והנפגעים הם עובדי העירייה.

וועד העובדים המגובה על ידי ההסתדרות היה מוכן לאכול מספר ראשנים כאשר סיפרו להו מדוע הדברים לא הולכים כפי שהוסכם, אולם עתה הסתבר לחברי הוועד וראשי ההסתדרות שמנסים להאכיל אותם בצפרדעי מצרים, לא פחות.

"המשחקים נגמרו, אנחנו לא נשחק את המשחק של העירייה ומשרד הפנים. אנחנו חתומים מול העירייה ותפקידה של העירייה לשבור את הראש מול משרד הפנים. לא נאפשר פגיעה כלשהי בעובדים", אמרו בסביבת הוועד ומועצת הפועלים.

במהלך השבוע הוציאה מועצת הפועלים הנחיות לוועד העובדים ובין היתר החליטו להשבית מעבודה את פקחי רשות החנייה. מדוע רשות החנייה? גם שובתים וגם מוצאים חן בעיני התושבים. לאחר מכן התקבלה החלטה על השבתת הגנים הארוכים, שבוטלה בהוראת בית המשפט.

אתמול (חמישי) התקיים דיון בבית הדין לעבודה, שההחלטות לא נוגעות למהות ההסכם וקיום סעיפיו, אלא לדרך התנהלות הוועד והעובדים מול הרשות המקומית.

יונה פרטוק יו"ר ההסתדרות בגליל ובגולן המלווה יחד עם נציגיו את מאבקם של עובדי העירייה: "לא יתכן שעובדות ועובדי עיריית קריית שמונה יהוו קורבן למחלוקות ציניות בין משרד הפנים לעירייה. הסכמות שנחתמו בין ההסתדרות, ועד העובדים העיריה ונציגי משרד הפנים בוטלו ע"י אנשי המשרד. יש לשבח את ועד העובדים על צעדים ארגוניים מדודים ושקולים על מנת שלא לפגוע בתושבי העיר. במידה והצדדים לסכסוך לא ימצאו פתרון למחלוקת, הצעדים הארגוניים יוחרפו. נמשיך לתמוך בעובדים ככל שתידרש".

בתוך כך נודע מפי מקורבים בעירייה שהמשבר נוצר כתוצאה מהקשיים שיש בין החשבת המלווה, נציגת משרד הפנים בעירייה, לבין בכירים ברשות המקומית שהתוצאה שלהם היא אי מימוש חלקים בהסכמים שנחתמו.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad