היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אבדו עקבות רחפן צילום של קק"ל

ביום רביעי ה-3 בפברואר בשעות הצהרים ניסה ארגון חיזבאללה להפיל מל"ט ישראלי סמוך לאצבע הגליל. כתוצאה מכך נשמע מעל קריית שמונה במשך כל אחר הצהריים זמזום שנבע מפעילות אווירית של צה"ל. הפעילות האווירית הזו גרמה לשיבוש עבודתו של ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קרן קיימת לישראל, שעסק בעבודת תיעוד עבור פרויקט קק"ל – דרך מעוף הציפור, המתבצע לרגל שנת ה-120 של קק"ל. לצורך המשימה הטיס ירון רחפן באזור דרך נוף יער הרי נפתלי בסמוך למצוק רמים.

כתוצאה מפעילות צה"ל השתבש הקשר עם הרחפן, והוא החל לרחף ללא שליטה. הרחפן הצליח לשדר מדי פעם תמונות של המקום מעליו הוא מרחף. התמונה האחרונה ששלח הרחפן אל ירון היא של מגרש החניה ברח' דן, בסמוך לביהכנ"ס 'אהל יעקב'. לאחר משלוח תמונה זו, נותק סופית הקשר עם הרחפן. ככל הנראה נחת הרחפן בסביבות המקום בו צולמה תמונה אחרונה זו. ירון יצר קשר עם חיים בומש, מנהל ישיבת קריית שמונה, שזיהה את המקום בו צולמה התמונה. עד שעות החשיכה התבצעו סריקות באזור הנחיתה המשוער, ללא תוצאות. עם רדת החשיכה ניסה ירון לאתר את הרחפן באמצעות אורות הנחיתה שלנו, האמורים להישאר דולקים למשך מספר שעות, גם כאן ללא הצלחה.

מדובר ברחפן קטן, בצבע אפור ובגודל של כ-30X30 ס"מ. על גבו רשומה הספרה 1. ברחפן נמצא כרטיס עם חומרים חשובים שצולמו עבור פרויקט קק"ל, דרך מעוף הציפור. יתכן שהרחפן נסחף לקראת הנחיתה אל מקום מרוחק במקצת מהאזור בו צולמה התמונה האחרונה שנשלחה. אם נתקלתם ברחפן, ככל הנראה ברדיוס שמסביב לבית הכנסת 'אוהל יעקב' רחוב דן, והסביבה, אתם מוזמנים להתקשר ל-0544424910 ירון או למשטרת ישראל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad