היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הוועדה לחקר גבולות החלה עבודתה

השבוע החלה הוועדה לחקר גבולות את עבודתה. בשל מגבלות הקורונה הדיונים נערכו ב'זום' והמרחק הגיאוגרפי שיצר ה'זום' השליך על הריחוק שבין העמדות השונות.

מהלך הדיונים יצא לדרך אחרי תלאות, שינויים ואי הסכמות שהיו בעבר בנושא.

נראה שלדיונים ולהחלטות שיתקבלו בסופו של תהליך על ידי שר הפנים אריה דרעי, תהינה השלכות על שתי הרשויות המוניציפליות, קריית שמונה וגליל עליון, ואם לא יגיעו להחלטות הוגנות שיביאו לידי ביטוי את השכל הישר, ההגינות והחזון של המעורבים, אנו עלולים להיקלע למאבק ל'דיונים' שיתנהלו בשטח וללא בקרה.

בשל רגישות הנושא והנפיצות שלו, אנו מביאים הפעם את עמדות הפתיחה של ראשי שתי הרשויות, ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן וראש מועצה אזורית הגליל עליון גיורא זלץ.

בנוסף, מצורף כתב המינוי כפי שנמסר לשני הצדדים.

לאחר מילות נימוסין כמקובל, אמר אביחי שטרן ש"קריית שמונה הפכה לעיר רווחה. כל הצעירים בורחים החוצה להרחבות. אנו צריכים קרקעות כדי לאפשר לצעירים שלנו למצוא את פתרונות המגורים בקריית שמונה".

גיורא זלץ הדגיש בדבריו שלקריית שמונה אין בעיה של שטחי מסחר ושטחים למגורים. "העיר לא ניצלה את פוטנציאל הקרקעות שיש לה. העברנו לקריית שמונה הרבה שטחים שלא פותחו".

עוד השתתפו מטעם עיריית קריית שמונה: מ"מ וסגן ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, אופיר יחזקאלי, מנכ"ל העירייה יורם ביטון, היועץ המשפטי אריאל בר יוסף, גזברית הרשות ליאת מזרחי, מהנדס העיר שני אלדן, מנהל אגף תעשייה עסקים ותיירות ירדן ארליך ומתכננת העיר אינה בורשטיין זיתוני.

עוד השתתפה בדיון עו"ד ימית מלול, חברה בלובי 99', אך בכובעה כחוקרת הנושא שנים ובידיה עדויות ומסמכים התומכים בעמדה שהיא מציגה ולפיה יש צורך בתיקונים מרחיקי לכת בגבולות המוניציפליים של שתי הרשויות.

בשל הבחירות שהוכרזו, נראה ששוב הישיבות ידחו עד לכינונה של הממשלה החדשה.

כתב: הרצל בן אשר

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad