היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אלי זפרני זכה בתביעת דיבה ולשון הרע נגד מקומון שנסגר

בשבוע שעבר ניתן פסק דין בתביעת לשון הרע שהגיש המשנה לראש העיר, לשעבר אלי זפרני נגד מקומון שפעל בעבר והספיק להיסגר, שהאשים את זפרני על שניצל את מעמדו כדי לקדם פרויקט נדל"ן שהיה בבעלותו, כביכול ולכאורה, והפקת רווחים מהנכס תוך שהוא מנצל את תפקידו ומעמדו.

עוד נטען שהמשנה זפרני, לא פעל בהתנדבות, בניגוד לדבריו, ורווחיו באו בעקיפין מהעסקה הזו.

בגדול, אלה הטענות שאיתם צריך היה בית המשפט להתמודד ולבדוק.

נקדים ונציין שבית המשפט קיבל את התביעה ופסק 30,000 שקלים כנגד העיתון והאחראיים על הכתבה ועוד 9000 שקלים שכ"ט עורכי דין.

את אלי זפרני ייצגו: עורכי הדין מאיר ועמי זנטי.

להלן מספר ציטוטים מפרוטוקול בית המשפט והשופטת הבכירה רים נאדף : "25. לטעמי, יש בדברים שנכתבו בכתבה משום לשון. האשמת אדם, שהינו גם משנה לראש העיר, בכך שהוא מנצל את תפקידו הציבורי לצרכיו הוא, וכי בעודו מחזיק במקרקעין פועל בכובעו הציבורי להפקת רווחים, ובכלל זה עקב תפקידו הציבורי זוכה ליחס בירוקרטי שתושב מן השורה רק יכול לייחל לקבלו, ורמיזה לקשר בין הרווחים מהעסקה לתפקידו הציבורי, והצגתו כמי שלוקח חלק בוועדות מכריעות באשר לעתיד נכס בו הוא מחזיק, כל אלו יש בהם כדי להוציא את דיבתו רעה".

בסעיף 26, כותבת כבוד השופטת "קורא סביר שקורא כתבה זו, יכול להגיע למסקנה, כי התובע פועל באופן בלתי תקין ואף אגדיל ואומר בלתי חוקי, תוך ניצול מעמדו הציבורי, גם לשם הפקת והעצמת רווחו האישי, כך שיש בפרסום זה כדי לבזות את התובע, לפגוע בשמו הטוב, להשפילו ואף לפגוע במשרתו הציבורית, שכן אין זה מן הנמנע שבקהל קוראי העיתון נמנה גם ציבור בוחריו, אשר מתוודעים לכך שהוא פועל באופן בלתי תקין ומנצל את מעמדו הציבורי לצרכיו הוא. המסקנה המתבקשת אם כך היא, כי הכתבה, נשוא דיוננו, מהווה לשון הרע כהגדרתו בחוק".

ובסעיף 41, היא מוסיפה "המסקנה המתבקשת מנתונים אלו היא שהאמור בכתבה אינו משקף את האמת. אין זה נכון שהתובע החזיק עדיין במועד הרלוונטי במקרקעין ו/או שהיו עדיין בבעלותו. במועד הרלוונטי שולמה כבר מלוא התמורה, ואף עברה התקופה של 60 ימים שנקבעה בהסכם ממועד תשלום התמורה, אשר בתומה עברה החזקה במגרש לחברה הרוכשת, לכל המאוחר במרץ 2015. מהאישור שהוצג עולה גם כי ביום 24.6.15, הזכויות בנכס היו רשומות ברמ"י כבר ע"ש החברה הרוכשת. הגם אם עולה מנסח הרישום של החברה המוכרת, מיום 4.1.16, כי על הנכס רשום שעבוד לטובת החברה הרוכשת, עדיין אין הדבר מלמד על כך שהעסקה טרם הושלמה על כל המשתמע מכך".

אלה כאמור ציטוטים מתוך פרוטוקול בית המשפט.

אלי זפרני: "האמת יצאה לאור בסופו של דבר. אני שמח בשבילי ובשביל משפחתי ששמי טוהר מכל רבב, ואני מודה על התמיכה של משפחתי וחבריי לאורך כל הדרך.

אני מקווה שאחרים ילמדו את הלקח ויהיו זהירים כאשר הם כותבים דברים לא נכונים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad