היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האקדמית תל-חי ומיגל מזמינים לקורס: "סיפורי יסוד"

המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל פותחים בשבוע הבא קורס חדש נוסף של פרויקט "אקדמיה בכיכר" הנקרא: "סיפורי יסוד". הקורס יעסוק בסיפורים, המייצרים את התשתית המשותפת לחיינו באזור כה מגוון ומרתק. בקורס נשמע ונשמיע את הסיפורים שעיצבו את הנוף האנושי והתרבותי שלנו, וזו הזדמנות מיוחדת לשמוע מעט על ההיסטוריה אך בעיקר להשמיע את הידע שלא תועד מעולם.

יעל סילבר, ממובילות הפרויקט: "המושבות היוו את ההתיישבות הציונית הראשונה בגליל. הן ייסדו כאן חינוך, חקלאות ותרבות עברית. מביניהן, מאז הקמתה ועד היום, יסוד המעלה נותרה פנינה הנחבאת אל הכלים. לאורך השנים יסוד קלטה מגוון של קהלים, דרמות וסיפורים אשר "לא נודעו כי באו אל קירבה". כמו ביסוד המעלה, כך גם לישובים אחרים בעמק החולה יש מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל, אך לא פעם אנו חשים חרטה או פספוס עקב סיפורים שלא סופרו ועל שאלות שלא נשאלו ויישארו לעד בגדר נעלם. לכולנו יש סיפורים לספר על ילדותנו ועל בית הורינו אך רוב הסיפורים לעולם לא מתועדים אלא מושלכים לפח האשפה של ההיסטוריה. בואו לשמוע ולהשמיע, כי את הידע שלכם יש מי שרוצה לשמר גם עבור הדורות הבאים".

מטרת הקורס "סיפורי יסוד" היא להאיר ולעורר את אותם סיפורי יסוד המעלה, לייצר מפגשים בין תושבים באזור כולו ולהכיר בחשיבותה של ההיסטוריה המקומית.

הקורס יכלול ארבעה מפגשים בימי ג', מה-16.2.16, בין השעות 18:00-19:30 בבית הראשונים, ביסוד המעלה.

את הקורס יובילו מגוון של מומחים, ביניהם: איילת שביט, חוה אליהו יבין, נועה ציון ויאיר זלטנרייך. כל מפגש יעסוק בזווית אחרת של ההיסטוריה המקומית ובסיום הקורס יעשה חיבור של כל  הפסיפס ומגוון הסיפורים שנשמעו במהלך הקורס".

 

לפרטים והרשמה: יעל-054-2455582 או akademya.bakikar@gmail.com   או   בפייסבוק   'אקדמיה בכיכר'.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad