היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

והרי עיקר החדשות

 

כולל בימי שישי בבית "חזון עובדיה" (כולל "כה לחי" לשעבר)
החל מהיום יתקיים מידי יום שישי (במסגרת כולל שישי) שיעורים עם רבני העיר והסביבה בנושאים: פרשת השבוע, ספר הכוזרי, מוסר, גמרא, כשרות, טהרה.

לוח זמנים

 09:00-10:00- שמעון חנונה – פרשת שבוע

10:00-11:00- הרב בצלאל עמוס- כללי

11:00-12:00- הרב יעיש חנונה- כוזרי

הכניסה חופשית. כיבוד קל במקום.


 

נפתח בית המדרש "יהודה"

בשעה טובה נפתח בית המדרש "יהודה" בשכונת הוורדים (בבית הכנסת "אוהל משה") בנשיאות הרב איתמר לוי, רבי בית הכנסת. החל משבוע שעבר מתקיים סדר יום בבית המדרש לפי השעות הבאות. 09:00 – 08:00 שחרית09:30 – 09:00: ארוחת בוקר.

10:30 – 09:30 : שיעור יומי מפי הרבנים: הרב שלום לוי, הרב רפאל סבתי, הרב דוד לוי, הרב מאיר אלון וכן מבית הכנסת – הרב איתמר לוי.

11:30 – 10:45: קריאת תהילים, חוק לישראל

בקרוב יתקיימו פעילויות נוספות, טיולים, דרשות והרצאות מפי מיטב הרבנים בעיר. לפרטים והרשמה: עמרם פרץ 052-8501033.

* את העלון השבועי של בית הכנסת "אוהל משה" ניתן לקרוא מידי שבוע גם באתר האינטרנט של ארגון "למען שמו-נה באהבה" – www.lemaan8.co.il

 

מזוזה מוזרה

בשבוע שעבר פנתה אליי בחורה מהעיר שמתכוונת לפתוח עסק בימים הקרובים באחד ממרכזי המסחר באזור. תחילה ביקשה שאתקין לה מזוזה ביום פתיחת העסק, אך ראתה כי קיימת מזוזה. ביקשתי ממנה להביא אותה לצורך בדיקה. כשפתחה אותה היא פשוט לא האמינה, בתוך הניילון העוטף התגלתה לה גלויה קטנה עם מגן דוד גדול בצבע אדום וכמה מילות ברכה, שדומות יותר לברכת הבית מאשר למזוזה שתביא ברכה לבית. ולכן בעלי העסקים בקניונים, או במקומות ציבוריים, אולי זו הזדמנות טובה להזכיר כי מידי פעם כדאי לכם לבדוק (כמובן ע"י תלמיד חכם) את מזוזת הכניסה, שמא חלילה היתה כאן תרמית סדרתית.

 

ספר תורה לכבוד הרב עובדיה

 

ארגון ל"מען שמו-נה באהבה" החל להתארגן לקראת כתיבת  ספר תורה לעילוי נשמת מרן שיוכנס לכולל "חזון עובדיה", ומזמין את כל תושבי קרית שמונה והסביבה לקחת חלק בכתיבת ספר. ניתן לתרום מילה, פסוק, חצי עמוד, עמוד, פרשה וכו'. 

לתרומות  אייל:050724178- ,רן- 0528249034, אביתר-0506429037.


 

 

 

טיול לקברי צדיקים

 

ביום רביעי ה-30.10.13, כו' חשון, יתקיים טיול לקברי בצפון

המקומות:

אבא חלקיה (חצור(יוסי בן יעקב (עין זיתים(

רבי כרוספדאי (עין זיתים(

עובדיה הנביא (ברעם(

נזזמן זזטיפא (ברעם(

מר זוטרא (ברעם(

רבי חלפתא (כפר חנניה(

חבקוק הנביא (קדרים(

קבר רחל – אשת רבי עקיבא (טבריה(

עלות הטיול: 140 ש"ח, כולל א.צהריים, אין פיזור לאחר הטיול, הטיול באחריות הנוסעים, יציאה מהעיר בשעה 08:00 ברסקו (פלאפל אהרון) פרטים והרשמה: 052-9593304 04-6943193 (מיכאל ביטון)

 

 

 

 

 * דרושים מתנדבים

לארגון למען שמו-נה באהבה" דרושים מתנדבים לתפקידי מפתח בפרויקט "להאיר את העיר" למגוון פעילויות חסד עם בני נוער

 

 

 

לקראת החורף נחתו לי על המדף שני דיסקים חדשים ומצוינים:


מרדכי יצהר (בוימל) – האש שבתוכי בוערת: יצהר, תושב תקוע ויוצר מוכר בז'אנר הדתי, הוציא לפני כחצי עשור את אלבומו הראשון 'השביל המיוחד שלי'. באלבומו החדש 'האש בתוכי שבוערת', משלב יצהר טקסטים מקוריים לצד מילים מהמקורות ומצרף לנגינה
 ולשירה אמנים מהמיטב שבברנז'ה המוזיקלית הדתית, שכולם חבריו הותיקים. אחד הדברים הבולטים בדיסק הוא חוסר האחידות בסגנון, בשירה, בתוכן ולמעשה כל שיר הוא עולם בפני עצמו. אין ספק שהוא מסומן כדבר הבא בז'אנר היהודי. 


בן ציון בורובסקי – חייך: בן ציון הוא  מורה ומוזיקאי, ואב לארבעה המתגורר במבוא חורון, ומציג בימים אלה אלבום משיריו הנשוא את השם "חייך". האלבום המלא המכיל 10 רצועות מוזיקליות מיוחדות שמזכירות . שיר הנושא 'חייך' אופטימי ושמח, השיר 'עם אחד' הינו בעל מסר של אחדות ועוד. שיר
מרתק במיוחד הוא השיר 'דרך ארץ' על זהירות בדרכים, שנכתב והולחן עקב היותו של בן ציון נהג אמבולנס וכונן המוקפץ לאירועי חירום רפואיים. שירי מחאה לא ממש תמצאו שם, אך אהבה, שמחה ואופטימיות דווקא כן.

 

 

 

 

 

 

עצרת הספדים למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

ביום רביעי התקיימה עצרת הספדים לרב עובדיה יוסף זצ"ל. העצרת התקיימה בישיבת ההסדר, ובה נטלו חלק כ-100 מתושבי העיר. רב העיר, הרב צפניה דרורי, קיבל את פניו של הרב עמאר, הראשון לציון וכיבד את הרב עמאר לשאת דברים. הרב עמאר, ריתק את כל הנוכחים בדבריו בסיפוריו על מרן הרב עובדיה.

"שקיעתו של הרב עובדיה בתורה, אין לה שני. כשמפריעים אותו מלימודו הוא היה כמו קפיץ שחוזר מיד ללימודו כאילו לא הפסיק מעולם. הרב עובדיה היה יחיד בדורות והיה רועה של דורות רבים ששנים רבות לא היה כמותו. הרב עובדיה היה רב הרבנים וגאון הגאונים. זה לא רק תואר, כל הרבנים באו אליו בשאלות וכן כל הגאונים באו אליו בשאלות", אמר הראשון לציון הרב עמאר והפליג בסיפוריו על הרב עובדיה ובעומק דלותו עד שהגיע כמעט לידי בכי: "כל התורה הייתה מונחת בכיסו ולא היה אפשר לתפוס משהו בראשונים או באחרונים בבבלי או בירושלמי שלא היה מצוי. אין בדורנו מי שיכול לכתוב תשובה אחת כתשובותיו של הרב בעומקם ובהיקפם. לפעמים, כתבתי תשובות והתברר לי שגם מרן כתב תשובה על אותו נושא, הלכתי לראות את דבריו והתביישתי. היכן שאני סיימתי את התשובה הוא רק התחיל את הדיון. מי שילמד בעיון אמיתי תשובה אחת ב'יביע אומר', יבין על מה מדובר. כשרואים גדלות כזאת מתחילים לפחד."

'צריך', אמר הרב עמאר, 'לשאוף לגדלות. מי ששואף לגדול בתורה אפילו אם יגיע רק לחלק מכך כבר עשה הרבה. יש הבדל גדול בין לימוד בעומק ללימוד בצורה רופפת. יש לעמול ולעמול ולהתייגע עד שאדם מבין. ופעמים רבות לאחר שאדם עיין הוא מגלה דברים חדשים. את זה עושים מתוך יראת ה' ויראת שמים פנימית שאינה חיצונית".

הרב עמאר חתם את דבריו ואמר: "ה' יעזור לנו למי לפנות ולמי ללכת כעת. ה' ישלים ישועתנו וישלים את חסרוננו ע"י הוספת תורה ע"י כולנו. כל אחד צריך לא לשקוט ולא לנוח עד שישלים גאולתנו".

לאחר הרב עמאר דיבר הרב רפאל סבתי שהיה תלמידו של הרב עובדיה זצ"ל במשך שנים רבות. גם הרב סבתי סיפר סיפורים רבים מהנהגותיו של הרב עובדיה.

 

אחריו סיים את ההספדים, ראש הישיבה הרב ישראל קירשטיין. הרב קירשטיין דיבר על תורתו של הרב עובדיה ועל עמקותו, על גאונותו ועל תשובותיו המופלאות בהלכה.




 

 

 

 

 

פרשת שבוע – חיי שרה

על הפסוק "ויהיו חיי שרה מאה שנה עשרים שנה ושבע שנים", דורש רש"י ששרה הייתה בגיל זה יפה כבת שבע. ולכאורה מה מקום לשבח אשה על יופי חיצוני שהוא מתנת אלוקים ולא דבר התלוי באדם? ועוד שבספר משלי (לא, ל) נאמר "שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל", לכאורה, אנו מוצאים יחס שלילי ליופי ולחן? ובאמת התשובה היא, כאשר היופי הוא המטרה, אז שקר החן והבל היופי, אך כאשר היופי הוא אמצעי, הרי ככל שהיופי יגדל תושג המטרה האמיתית בצורה עמוקה ביותר. עשרה קבין של יופי ירדו לעולם. תשעה נטלה ירושלים ואחד נטל כל העולם כולו (קידושין מט.) ירושלים שממנה ישראל שואבים את הקדושה, צריכה להיות כלילת יופי כדי שתוכל להיות בית קיבול שיוכל להשפיע על כל הבאים בגבולה להתעלות. שרה, שהייתה כלילת יופי, אף שנשתבחה בכך, לא ניצלה זאת לרעה אלא השתמשה במעלת היופי לתכלית הנכונה וללא תערובת, וכילדה בת ז' אשר אין בה עדיין נטיות לרע, השתמשה בזה אך ורק לרוממות נפשה והתקרבות להשם יתברך. אשה כזו, היא תתהלל. ולעניין הפרשה, רש"י מפרש שנסמך הנושא של מיתת שרה לעקדת יצחק, וזאת מפני שעל ידי בשורת העקדה פרחה נשמתה ממנה ומתה. המון פירושים יש ממה שרה נפטרה, אך הפירוש החזק ביותר הוא ששרה ראתה ברוח הקודש שבנה יצחק לא נשחט, והיא לא ידעה שהוא לא היה צריך להישחט כלל מכוון שזה היה רק ניסיון, והיא חשבה לעצמה שבנה אינו ראוי לשחיטה לפני הקב"ה, ועל זה פרחה נשמתה. לאיזו דרגה הגיעו אבותינו ואימותינו הקדושים. צריך להבין ששרה חיכתה לבן הזה תשעים שנה בו נדמיין לעצמנו על אשה שזוכה לילד כשהיא בגיל שישים. איזו שמחה עצומה יש לה. היא מוכנה למות בשבילו. ופה שרה אמנו ע"ה עושה את מצוות הבורא בשמחה גדולה ושולחת את בנה יחידה לעקידה, וכשהיא חושבת שבנה אינו ראוי לשחיטה מכוון שיש בו אולי פגם של שהוא, מיד פורחת נשמתה. יהי רצון שמעשים אלו ישמשו לנו נר לרגלינו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad