היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות הספורט – 19.12.2014

ממשיכים: בונים מסורת של קהל

מחר ב-18:00 קריית שמונה תארח את מ.ס אשדוד ותנסה לפתוח את הסיבוב השני של העונה ברגל ימין # ראשי הנהלת המועדון הביעו שביעות רצון מכמות הקהל שהגיעה למשחק מול עכו (3900) ובשל הצלחת המהלך במחזור האחרון החליטו לאפשר כניסה חינם למשחק גם הפעם # בנוסף בקבוצה פתחו בתחרות של אוהדים שתזכה במנוי משפחתי מתנה (פרטים בעמוד הפייסבוק של הקבוצה)  אנחת רווחה קאסיו פרננדז שסובל ממתיחה ייעדר רק כשבועיים # סיכום הסיבוב # נוער ועוד…

קריית שמונה תפתח מחר את הסיבוב השני של הליגה כאשר תארח את מ.ס אשדוד במסגרת המחזור ה-14 של ליגת העל. שחקניו של ברק בכר מגיעים למפגש לאחר התיקו מול עכו ואיבוד הנקודות שגרם למכבי ת"א והפועל באר שבע לצמצם את הפער מהמוליכה.

מהצד השני מגיעה מ.ס אשדוד שנמצאת בעונה לא רעה כלל ועם סגל בינוני שרובו מורכב משחקנים צעירים מאיישת את המקום השישי בטבלה תוך שהיא מציגה יכולת טובה, שחקנה החשוב ביותר של ניר קלינגר הוא כמובן השוער המצוין אופיר מרציאנו שהוא גם שוערה של נבחרת ישראל, קשה מאד לתפוס את השוער ביום לא טוב או לא מוכן ואת זה התקפת קריית שמונה תצטרך לקחת בחשבון.

שני אקסים מעניינים של קריית שמונה שיהיו בהרכב המשחק הם החלוצים דוד סולארי וירו בלו שלבשו בעבר את המדים הכחולים ויגיעו הפעם לשחק נגדם.

בפן המקצועי, אנחת רווחה שוחררה בקבוצה לאחר שהתברר כי בלמה של הקבוצה קאסיו פרננדז ייעדר רק לשבועיים, השחקן סובל ממתיחה במפשעה ובתחילה חשבו כי ייעדר לחודש לפחות, במהלך השבוע עבר הבלם בדיקות נוספות שאבחנו כי הוא ייעדר רק בשני המשחקים הקרובים, השחקן שיתפוס את מקומו יהיה ככל הנראה דין מימוני.

 

בנושא אחר במועדון הצפוני היו מרוצים מאד מכמות האוהדים שהגיע למשחק מול עכו (3900), והחליטה להמשיך במהלך ולאפשר גם בשבת הזו כניסה חינם למשחק בתקווה שהאוהדים ימשיכו להצביע ברגליים וימלאו את היציעים, בנוסף דובר המועדון עדי פרג' השיק קמפיין חדש בו יכולים אוהדים לזכות במנוי משפחתי, פרטים נוספים על התחרות נמצאים בעמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון. 

 

בכר: "תיקו שכולו הפסד"

דווקא את המחזור האחרון של הסיבוב הראשון סיימה קריית שמונה בתיקו2:2  ביתי מול הפועל עכו לעיני 3,800 אוהדים באצטדיון העירוני. לאחר איבוד הנקודות המפתיע של ק"ש, הפער ממכבי ת"א עומד כעת על 2 נקודות בלבד, זאת לאחר שהאלופה גברה 1:3 על הפועל פ"ת קודם לכן.

המוליכה הגיעה למשחק במצב רוח מרומם לאחר ה-1:3 על מכבי חיפה בסמי עופר, וקיוותה להשיג ניצחון ביתי מול החבורה של אלון חרזי, כדי לשמור על הפער המבטיח בפסגה, אך למרות יתרון שני השערים, הצליחה עכו להשוות בזכות משחק נהדר במחצית השנייה כאשר גם חסרונו של הבלם שיר צדק הורגש בהחלט.

חניכיו של ברק בכר פתחו היטב את ההתמודדות ועלו ליתרון כבר בדקה ה-15. אחמד עבאד פרץ בצורה נפלאה בצד שמאל והעביר כדור רוחב שמצא את אופיר מזרחי חופשי וממרחק של 16 מטר, החלוץ בעט מצוין פנימה. המחצית השנייה נפתחה בצורה דומה, כשדוד מנגה הכפיל בדקה ה-48, לאחר שער נדיר מ-20 מטר שעשוי להיות שער העונה בליגה.

אחרי שכבר היה נראה שהניצחון בכיס של ק"ש נוכחנו לדעת שהחבורה של אלון חרזי ממש לא מתכוונת לוותר. דווקא כשהיה נראה שהאורחים בדרך להרים ידיים, הגיע שינוי בקצב המשחק והמוליכה שילמה על הורדת ההילוך שלה. סליחי צימק מנגיחה בדקה ה-59 לאחר בישול נפלא של רז שטיין, שגם קבע שוויון נהדר בדקה ה-75, שנשמר עד לסיום.

מאמן קריית שמונה ברק בכר היה כמובן מאוכזב בסיום: "זה תיקו שכולו הפסד. אחרי היתרון שהיה לנו, המשחק היה נראה כבר גמור וכנראה שהרגשנו יותר מדי נוח וטוב עם עצמנו וחבל, זה כואב אך לא נכנס לדיכאון ולא נערוף ראשים, אנחנו מסיימים במקום הראשון נביט קדימה לקראת שבת. ביתרון 0:2 לא רציתי לסכן את קולה, אבל הייתי חייב לאחר איבוד היתרון"

בכר התייחס למהלך המשחק ולאיבוד הנקודות: "זה מכאיב ומאכזב אבל זה מאחורינו היה סיבוב יוצא מהכלל, אנחנו מקום ראשון ועל זה צריך לפרגן לשחקנים ולצוות, אין ספק שהסיבוב השני יהיה יותר קשה, קבוצות מגיעות יותר דרוכות. נעשה הכל כדי להמשיך באותו הקצב. מקווים להמשיך לפחות מבחינת הרמה באותה איכות" 

בכר התבקש להתייחס לפער בפסגה שהצטמצם: "אנחנו לא מביטים על באר שבע, למרות שאם היינו מנצחים היה שש נק' הפרש, אבל אם נאסוף את הנקודות שלנו, לא נהיה צריכים לבדוק מה קורה עם האחרות"

 

חיימוב: "פרופורציה, סיימנו סיבוב שלם ללא הפסד"

"אין ספק שהתוצאה מאוד מאכזבת עד לשער השני שכבשנו עשינו את הכל כמו שצריך, אבל מאותו הרגע עשינו את כל הטעויות האפשריות בכדי לא לנצח את המשחק וחבל על כך" כך פתח שוערה של הקבוצה גיא חיימוב את דבריו לאחר תוצאת התיקו מול עכו ואיבוד הנקודות המשמעותי ובעצם סיכם את המשחק.

השוער המשיך: "בסופו של דבר עשינו המון טעויות לאיבוד היתרון והמשחק. פתחנו בצורה טובה ושיחקנו טוב עד לשער השני שכבשנו, אבל לאחר מכן משהו השתנה ואני לא יודע להצביע מה בדיוק"

יחד עם זאת הדגיש השוער כי את הכל צריך לקחת בפרופורציות הנכונות ובצדק: "מצד אחד סיימנו סיבוב שלם ללא הפסד וצריך לקחת את הדברים בפרופורציה. אם היית אומר לי שנהיה במצב הזה, הייתי קונה את זה גם עם התיקו אמש מול עכו. זה הכדורגל וצריך להביט קדימה לעבר שבת והראש שלנו כבר שם"

חיימוב, שספג הכי מעט בסיבוב כולו התייחס לסיכויי מוליכת הטבלה לרוץ לאליפות עד לסוף העונה ואמר: "אני חושב שאם נדע לשנות ולשפר את הדברים הקטנים ולנצח משחקים מסוג המשחק מול עכו בצורה יותר קלה, אז נהיה יכולים לרוץ ולהתמודד עד הסוף"

 גם הבעלים של הקבוצה איזי שירצקי נכנס לחדר ההלבשה בסיום המשחק ואמר לשחקניו: " משחקים מסוג זה צריכים להסתיים ב-0:4 ולא בתוצאת תיקו, אך זה הכדורגל".

 

 הלביאות – מאמאנט קריית שמונה 

קבוצת הלביאות- מאמאנט קריית שמונה הוקמה בספטמבר 2013. רות, מנהלת הקבוצה ומורה בביה"ס מצודות, שמעה על מאמאנט ועל הקמת קבוצות ברחבי הגליל והחליטה, ביחד עם יועצת ביה"ס, להקים קבוצה שתהיה מורכבת ממורות ואמהות של ילדי ביה"ס. ביום ההורים סיפרה רות לאימהות על המאמאנט (וכך נחסכו כמה הערות בתעודות הילדים), התקשרה לעוד כמה חברות וכך התקבצה לה קבוצה. בתחילה, הייתה אמורה להיות להן מאמנת והאימון הראשון שנקבע היה משחק ידידות מול קבוצת להבות הבשן. רגע לפני היציאה למשחק התקבלה ידיעה שהמאמנת לא תוכל להגיע. אחרי איבוד עשתונות קל הובהל שלל, אחיה של רות (מורה לחינוך גופני במקצועו) להציל את הקבוצה. ומאז הוחתם לעד בקבוצה. האימונים הראשונים היו בקיבוץ הגושרים. השם "לביאות" נוצר במהלך שיחת מאמן-שחקניות, כאשר שלל רצה להסביר את הדינמיקה הקבוצתית של נשים, שאל שאלה מעולם החי בטבע: "איזה חיה מגוננת על החלשים והצעירים שלה?" התשובה הייתה לביאה, …וכשהמשיך ושאל "אז מי אתן?" ענו כולן, פה אחד, "ה-ל-ב-י-א-ו-ת". מהר מאוד התגבשו והתאחדו. "הבנו את העוצמה שיש בקבוצה, התפתחה אכפתיות למשברים של כל אחת, זה היה ליווי וגוננות בעוצמות מטורפות". הגיבוש בקבוצה הביא לידי תמיכה של השחקניות האחת בשנייה ברמה של עזרה באיסוף של הילדים מהגן וביה"ס (כולל א. צהריים), ליווי לרופא, כשאביה של שחקנית נפטר, היו תורנויות על ארוחות וביקורים ודאגו שלא יחסר כלום. "יישמנו את הלביאות בתוך העולם האנושי והאישי שלנו". הקבוצה מורכבת מ-16 שחקניות. הן נפגשות פעמיים בשבוע לאימונים ועוד מלא פעמים ל"קפה אצלי, קפה אצלה", גיבושונים, פעילויות משותפות בשבתות וחופשות (כולל בני זוג וילדים). בני הזוג עברו גם הם סוג של גיבוש והיום הם נפגשים בין עצמם, הולכים לדוג יחד, נוסעים לחו"ל בחודש הבא ואפילו יש להם קבוצת וואטסאפ משל עצמם. גם לילדים קבוצת וואטסאפ ושמה (איך לא?) "הכפירים".

ימי האימון השבועיים הם ראשון ורביעי באולם הספורט של ביה"ס "דנציגר". מאמן הקבוצה הוא שלל לגיסימו, המאמן גם את "השדות הירוקות" מדפנה ונוסף על תפקידיו הוא אחיה של רות ובן זוגה של שחקנית הקבוצה, דקלה. מנהלת הקבוצה היא רות והקפטנית היא תמי. הספונסר של הקבוצה הוא "קפה קפה" בניהולם של ברברה וזוהר שתומכים בקבוצה מזה שתי עונות ונענים בחפץ לב והמון אהבה לכל בקשה של הלביאות, כולל התעניינות בתוצאות משחקים, פציעות, מורל ושירות VIP כשמגיעות לבית הקפה.

דו"ח פציעות אופייניות: כול השחקניות נקעו אצבעות, 2 עם בעיות גב, 1 אחרי ניתוח בברך, 3 שברו אצבעות. אף אחת לא פרשה כתוצאה מכך, זה רק הפך אותן ללוחמניות יותר, לדבריהן.

הצחיק אותנו: שלל הגיע לאימון ערב אחד ושאל את השחקניות אם הן מכירות את סטינג (הזמר). כולן אנו ש"בטח מכירות"… שאל "רוקסן?"… כולן ביחד "בטח שיר פצצה". שלל ביקש שיעמדו במעגל, ואז בפול ווליום שם את השיר וקרע אותן בתרגיל כושר לאורך כל השיר. מאוחר יותר שאל שוב אם הן אוהבות את השיר? …זה המקום לומר, כי רוקסן כבר לא מככבת יותר בפלייליסט של שחקניות הקבוצה.

פעילויות חברתיות בקהילה: בשנה שעברה אירחו את נוער "הפוך על הפוך" (אחת השחקניות היא מנהלת ב"הפוך") לטורניר כדורשת וארוחת ערב. בתחילה הנוער (25 חבר'ה) לא שיתף פעולה ולא הסכימו לשחק. הלביאות החליטו לשחק בכל מקרה ולאט לאט החלה זרימה של בני הנוער לתוך המשחק עד למצב בו כולם השתתפו ואם לא די בכך, גם ביקשו לערוך טורניר נוסף. טורניר נוסף שנערך על ידי הלביאות היה בהשתתפות ילדי ומורי ביה"ס מצודות. השנה השתתפו שחקניות הקבוצה ביריד גיוס כספים לאוכלוסייה בעלת מוגבלויות בקריית שמונה והן הפעילו דוכן מאפים שהכנסותיו נתרמו לארגונים מע"ש אהבה, אקי"ם וביה"ס רננים.

 

המלצות משלנו לשאר הקבוצות

כבוד הדדי האחת לשנייה, גם במגרש וגם מחוצה לו.

רגישות, ערנות וזיהוי קשיים אצל שחקניות ועמידה לצידן לכל אורך הדרך.

הלביאות מספרות, שמחלוקת נפתרת אצלן באותו היום והן יושבות ומלבנות כל בעיה, גם במחיר ביטול אימון.

כל אחת מהשחקניות עוזרת ותורמת לקבוצה לפי תחומי הידע שלה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad