היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ממשיכים את החלום

מקום שלישי, חצי גמר גביע המדינה בינתיים העונה הזאת הולכת בדיוק עפ"י התוכניות של ברק בכר, עכשיו נשארה למאמן המשימה האמיתית, לדאוג שזה יישאר ככה עד הסוף.

מחר תצא הקבוצה למשחק חוץ קשה במיוחד מול בני סכנין בדוחא שידוע כאחד המגרשים הקשים בליגה, הקבוצה הצפונית תרצה כמובן להמשיך את המומנטום המצוין שהיא נמצאת בו מהליגה ומהגביע ולשמור על המקום השלישי בטבלה לשבוע נוסף.

אין ספק שזאת משימה לא פשוטה עבור הכחולים שממשיכים לעבור עונה הזויה בגל הנוגע לפציעות שונות ומשונות, עכשיו ברק בכר יאלץ להמשיך להסתדר ללא שלושה שחקנים משמעותיים נוספים שנפצעו, אופיר מזרחי שייעדר לחודש, וויאם עמאשה ורועי קהת שייעדרו לשבועיים. נראה כי בכר ינסה לתמרן את ההרכב ולא מן הנמנע שבשבת נמשיך לראות שחקנים צעירים עולים על המגרש בהרכב הפותח.

מהצד השני נמצאת בני סכנין עם עונה טובה מאד, אומנם בשבוע שעבר הפסידה הקבוצה של מרקו בלבול 2:0 להפועל באר שבע אבל היא תנסה לתקן את זה כבר בשבת הקרובה ובעיקר להמשיך את העונה בה היא נמצאת, למרות זאת אם השחקנים של ברק בכר ימשיכו ביכולת ובמומנטום בו הם נמצאים לא נראה שמישהו יוכל לעצור את הקטר הצפוני בדרך להגשים את המטרות שלהם.

 

בכר: "ניצחנו משחק חשוב"
הפועל קריית שמונה גברה בשבת האחרונה 0:1 על מכבי חיפה בקרב ישיר על המקום השלישי בליגת העל הודות לשני אנשים. האחד הוא החלוץ שהגיע מהקבוצה המנוצחת לקבוצה המנצחת וכבש את שער הניצחון, וויאם עמאשה. השני הוא האיש עם המשרוקית, אוראל גרינפלד, ששרק לפנדל שלא היה לאחר עבירה של טאלב טוואטחה מחוץ לרחבה ואיפשר לוויאם עמאשה לקבוע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה.

 

מאמן קריית שמונה ברק בכר אמר בסיום המשחק: "אני עדיין לא מאמין שניצחנו, כי לא היינו מספיק טובים, צריך להודות בזה, אבל זה רק מראה כמה השחקנים עם אופי ונחישות. הם הוציאו מעצמם את המקסימום, נתנו הכל. ניצחנו משחק חשוב מאוד ועכשיו נתאושש עד יום רביעי, כי יש רבע גמר"

על כך שנשרק פנדל שלא היה לטובתם אמר המאמן: "השנה הרבה פעמים קופחנו בלא מעט מקרים, אני לא מדבר על השופט, לא לטובתי ולא לרעתי. הפעם זה לטובתי ואני שמח. ניצחנו וזה נגמר"

כשנשאל אם קבוצתו בדרך להבטחת המקום השלישי השיב בכר: "יש עוד 27 נקודות בקופה ואנחנו צריכים להיראות יותר טוב. לא נראינו טוב גם במשחק הקודם, אבל עדיף לשפר דברים תוך כדי ניצחונות, זה ונותן ביטחון. אני מחכה שיחזרו הפצועים, אבל בינתיים אנחנו מתמודדים עם הרבה לב והקרבה ואני גאה מאוד בשחקנים"

בכר התייחס גם למבקיע השער וויאם עמאשה: "אנחנו יודעים מה וויאם שווה ונותן. נתתי לעמאשה לבעוט, לא בגלל מה שהיה לו עם חיפה, הוא פשוט פנדליסט מצוין והוא הבועט שלנו מתי שהוא משחק"

 

 

בכר: "יש עוד חצי גמר, הלוואי שגם גמר"

עירוני קריית שמונה העפילה ביום רביעי לחצי גמר גביע המדינה אחרי 0:2 ביתי על בית"ר ירושלים, הודות לשערים של רוג'רס קולה ודוד מנגה תוך ארבע דקות, לקראת סיום המשחק.

במשך 79 דקות סיפקו שתי הקבוצות משחק טוב ועשיר במצבים, אך הכדור לא נכנס לשעריהם של גיא חיימוב ואריאל הרוש. בצד של בית"ר שלומי אזולאי הדביק כדור לקורה, איציק כהן היה קרוב לכיבוש ודני פרדה החמיץ ממצב מצוין מול חיימוב. בצד השני דוד מנגה החמיץ את המסגרת, רוצ'ט סיכן את הרוש ואחמד עאבד כבר הכניע את שוער בית"ר, אבל נעצר ע"י שי חדד.

11  דקות לסיום המשחק הגיע הרגע של רוג'רס קולה, שנכנס כמחליף 18 דקות לפני כן והצליח להכניע את אריאל הרוש בפעם הראשונה במשחק עם בעיטה חדה מתוך הרחבה. בית"ר איבדה את הצפון ואופיר קריאף הורחק בדקה ה-81 לאחר עבירה מאחור על דוד מנגה. אותו מנגה כבש בדקה ה-83 את השער השני בתום התקפה מהירה והבטיח לקבוצתו את המקום בחצי הגמר, שם היא הייתה גם בעונה שעברה.

פתיחת המשחק נדחתה ב-10 דקות, כאשר הקופות לא היו ערוכות והמון אוהדים המתינו לקבלת הכרטיסים. לבסוף חלק מהאוהדים נכנסו ליציע הלא נכון ועברו ליציע שלהם מעל לגדרות תוך סיכון גדול, אוהדי בית"ר נדחסו ליד הקופות ונוצר עומס מטורף. פתיחת המשחק נדתחה ב-10 דקות, ל-19:50, הייתה ציפייה כי האוהדים יקדימו וייכנסו למגרש בנחת, אך חיכו לרגע האחרון ויצרו דוחק.

מפקד משטרת ירדן רן אופיר התייחס לאירוע: "חברת הכרטיסים שמכרה את הכרטיסים באינטרנט לא הקצתה מספיק אנשים לחלק אותם בקופות ונוצר לחץ ודאגנו לוויסות שונה ודאגנו שכולם ייכנסו ובסוף כולם הגיעו, נכנסו ורואים את המשחק. המשחק לא התחיל לפני שכל הקהל נכנס פנימה".

לאחר בירור הפרטים באשר לפקק בקופות האצטדיון עולה מן העובדות כי: חברת הכרטיסים "בימות" מכרה כרטיסים לאוהדי בית"ר ירושלים במהלך השבוע האחרון באמצעות כרטיס אשראי וקבעה כי הכרטיסים יחולקו בקופות בקריית שמונה. עירוני קריית שמונה העמידה לרשות "בימות" את כל עמדות הקופות ביציע המזרחי (7 קופות). על פי המשטרה, חברת בימות ניצלה רק שתי עמדות בלבד עם כח אדם של שני אנשים בלבד. דברשיצר פקק עצום בחלוקת הכרטיסים. מעבר לכך, ברגע שנודע על היווצרות הפקק, שלחה עירוני איתוראן קריית שמונה 6 אנשי מועדון מטעמה לתגבר את אנשי חברת הכרטיסים מירושלים.

ברק בכר: "הכל הולך לפי התוכניות אבל עוד אין לנו כלום ביד, אנו נראים טוב וכל האופציות פתוחות יש עוד חצי גמר הלוואי שגם גמר, יש עוד תשעה משחקים בפלייאוף שכל משחק קשה מאד, אין לנו סגל גדול וכבר בשבת יש לנו משחק מאד קשה מול סכנין להתכונן אליו נצטרך לראות איך אנחנו עושים את זה".

על השחקנים הפצועים אמר המאמן: "זה משהו שאנחנו כל השנה מנסים להתמודד איתו, לא יעזור אם נבכה, אנחנו לא מכינים תירוצים לאח"כ אף אחד לא יזכור שלא שיחקו שבעה שחקנים מההרכב ועפנו מהגביע, לכן מי שמשחק צריך לתת מעצמו 150%, היה משחק נגד קבוצה טובה שבאה ונלחמה עם קהל מדהים, היה משחק שקול שיכל להיגמר לפה ולפה אז החבר'ה יודעים שמי שמשחק צריך לתת מעצמו ומי שנכנס צריך לעשות את התפקיד שלו, זה התפקיד שלנו כצוות לשמור על מסגרת"

 וויאם עמאשה: "מקווה לחזור לחיפה בעתיד"

קריית שמונה גברה על מכבי חיפה 1:0 אבל גיבור המשחק היה כמובן וויאם עמאשה, שנזרק ממכבי חיפה וישב חצי שנה ביציע. הוא זה שבעט את הפנדל בהוראה של בכר ובעצם השער שלו הוא שער הניצחון

החלוץ התייחס לשער המתוק שהבקיע : "התעסקתי רק במשחק לא רוצה לחשוב על הסיפור עם מכבי חיפה. ידעתי שהתקשורת תעשה רעש ולא פתחתי אינטרנט יומיים. חשבתי איך להכניס את הפנדל, לא יותר. לא חשבתי יותר מדי, לא הסתכלתי על התקשורת, התנתקתי וחשבתי רק על המשחק אני מקצוען וחושב על המשחק הבא".

החלוץ בעט את הפנדל לאחר שאחמד עאבד כבר נערך לבעוט את הכדור. ״ראיתי שאחמד לקח את הכדור שאלתי אותו איך הוא מרגיש ואז שיר צדק אמר לנו שברק ביקש שאני אבעט", הוסיף עמאשה,  אחמד פרגן לי"

עמאשה הסביר את הסיבה שלא חגג לאחר השער: "אחרי השער ברור שלא אחגוג, הקהל הזה הוא חלק ממני, אני לא יכול לחגוג מולו. אני שמח על הניצחון, כל הסיפור מאחור, זה ספורט מקצועי, אני מקווה שעוד אחזור לשם בעתיד".

על היכולת האישית שלו אמר החלוץ: "אני עוד לא מרגיש שאני חד כמו שהייתי קודם, אבל זה יבוא עם הזמן. עכשיו מתחילים פלייאוף, כל משחק זה כמו גמר וממשיכים הלאה' כל משחק פליאוף הוא על שש נקודות ועדיין הסיפור ארוך. אני מקווה להיות זה שיעשה את ההבדל בנוגע למי שתסיים באירופה, חיפה או קריית שמונה"

רוצ'ט: "רוצים לקחת את הגביע"שירים וחגיגות בחר הלבשה של קריית שמונה לאחר הניצחון על בית"ר ירושלים והעפלה לחצי גמר גביע המדינה, הבעלים איזי שירצקי נכנס לברך את השחקנים המאושרים שהמשיכו עם המוזיקה והשמחה דקות ארוכות.

 

קשרה של קריית שמונה אדריאן רוצ'ט התייחס לניצחון המתוק:" ברוך ה' הכל הולך לנו כי אנחנו עובדים טוב, משחקים נכון ומצליחים לנצח, גביע זה אף פעם לא קל זה תמיד חמישים אחוז לשתי הקבוצות במיוחד שמדובר בקבוצה כמו בית"ר, ראיתם את הקהל המדהים שלה את הדחיפה שהם קיבלו, ידענו שהם יתחילו בהתלהבות, אני שמח מאד שהצלחנו להרגיע אותם בהתחלה לשלוט למשחק וגם לנצח"

רוצ'ט נשאל לגבי הקבוצה שהם מעדיפים לקבל בחצי גמר והשיב: "יש משפט של הילדה שלי בגן מה שיוצא אני מרוצה, אין לנו העדפה, כל קבוצה שהגיעה לחצי גמר הגיעה בזכות ניצחונות ראינו שנה שעבר שקיבלנו אתל רמת גן בגמר ולא ניצחנו"

על היכולת האישית שלו אמר הקשר: "יצאתי מההרכב בגלל פציעה הייתי פצוע סיבוב שלם כשחזרתי מהפציעה לא היה קל להיכנס לסגל, שמח מאד שאני מציג יכולת גבוהה"

הקשר התייחס גם לפציעות המרובות שתוקפות את הקבוצה: "גם בגביע היו לנו שחקנים חסרים, קולה נכנס וגם יצא, קולה לא יכול לשחק יותר מרבע שעה. אבל למרות כל הפציעות שהיה לנו העונה הנה אנחנו מקום שלישי וחצי גמר, זה אומר שיש לנו קבוצה בריאה"

על המשך הדרך אמר הקשר: "זה לא סוד שאנחנו רוצים לקחת את הגביע, שנה שעברה הגענו עד הסוף ונשארנו בלי כלום, אני מקווה שנעשה סוג של תיקון".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad