היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

PC לנוער בסיכון במכללת תל-חי

את היוזמה הברוכה והקשר לקרן גלנקור, שהינה המממן העיקרי של התכנית (לצד משרד החינוך), יצר בשעתו יוסי מלכה מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי ובשיתוף דני לוי מקריית הנוער.
קרו גלנקור, שבראשה עומדת אורנה אלשייך, הינה שותפה פעילה לפרויקטים פילנטרופיים מגוונים, בעלי דגש חינוכי וחברתי ובפריסה ארצית. 
שיתוף הפעולה הייחודי מאפשר למשתתפים שרובם ככולם נפלטו ממערכת החינוך הממלכתית, לקבל הכשרה עיונית ומעשית בתחום המחשוב, בשאיפה לשילובם במעגל התעסוקה, שרות צבאי בתחום ובהמשך גם ללימודים גבוהים במסגרת המכללה. למהלך המבורך נרתמה גם המכללה הטכנולוגית תל-חי, תעודת הסיום, סגל ההוראה ומעבדת המחשוב שמשמשת את הקבוצה הינם מטעמם.
המשתתפים מגיעים ליום לימודים מרוכז במכללה, במסגרתו הם מועשרים בידע התיאורטי הנדרש, מתנסים מעשית בטכנאות מחשבים והתקנות תוכנות וכמו כן במפגש משמעותי עם הווי המכללה והסטודנטים לתארים השונים.

בנוסף ללימוד המקצועי, התכנית מלווה ברכזת חברתית שמטרתה להעצים את תחושת המסוגלות העצמית, האמונה ביכולת הלימודית והלכידות החברתית בין המשתתפים שמגיעים כאמור מרקעים ומוצאים עדתיים שונים מאוד.

המחזור הקודם של התכנית שהתקיים בשנה החולפת הסתיים בהצלחה משמעותית, כאשר מעבר למצופה הצליח מספר לא מבוטל של המשתתפים לעמוד גם בבחינות ההסמכה המורכבות של חברת מייקרוסופט, מה שהקנה להם בנוסף תעודת הסמכה בינלאומית.

חלקם השתלב כטכנאים בעסקי מחשבים באזור, שניים נוספים שכבר גויסו לצה"ל, שובצו בענף התקשוב שהוא מחלקת המחשוב הצה"לית.
הקורס מצטרף ליוזמות לימודיות שונות בעלות גוון חברתי של מכללת תל-חי, כחלק מתפיסתה את המוסד האקדמי כמחולל שינוי אזורי.

לדברי יוסי מלכה מנכ"ל המכללה: "אני שמח לראות שהקורס שהצמחנו בשנה שעברה זוכה להמשכיות מבורכת. אני מבקש להודות לקרן גלנקור ולעומדת בראשה הגב' אורנה אלשייך, על הבעת האמון והסכמתם להמשיך לתמוך בפרויקט לאור הצלחתו. לנוכח מציאות החיים של אותם נערים ונערות והיכולת שלנו להטות את מסלול חייהם לאופק מבטיח יותר, הרי שהסיפוק מהצלחתם עולה על כל קושי שעומד בדרך. נמשיך לחפש דרכים להיטיב עם בני האזור מתוך ראיה שהשכלה אקדמית וגם כזו שאינה אקדמית, תורמת לאיכות החיים ולהמשך ההתפתחות המבורכת  של הגליל. בנימה אישית אני שבע רצון לראות שהצלחנו ליצור בקורס שיתוף פעולה שמצליח לחבר בין נערי/ות הרשויות השונות באזור, כמו גם מפגש מבורך של צעירים יהודים וערבים".          

אולי יעניין אותך

Bottom ad