היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שמחה מהולה בעצב

 בהגדה של פסח, מדובר בארבע כוסות שכל יהודי חייב לשתות בחג השמח הזה, רק לא צוין מה לשתות. לכן, חברנו בחרו דווקא ב'וודקה' ו'רד בול' ולפעמים גם 'ויסקי'. נכון הויסקי לא כשר לפסח אבל בחייך, מי שם לב לקטנות שכאלה?

חג הפסח מציין כידוע, את יציאת מצרים בתקופה ההיא שהיינו משועבדים לפרעה, וביציאתנו שכחנו להוריד את השלטר כי חשבנו שנספיק לאפות את הלחם מהבצק שהכנו בעוד מועד וטרם תפח. לא מדובר בלחם שיפון, בגט או פיצה איטלקית. כך סתם לחם..ושפרעה ישלם את החשמל.

משה רבנו, עליו השלום, שדאג לשלומנו ייבש חלק מים סוף לפני כשלושת אלפים שנה, כמו שאנחנו ייבשנו את ביצות החולה עם קום המדינה. יחי ההבדל הקטן… ולמה הוא עשה את זה? כי רוב העם לא ידע לשחות ולא לכולם היה בגד ים… אבל כיום עם קצת כסף, מעט תחמון וקשרים, אפשר לעשות את אותה הדרך במחלקה ראשונה במטוס מפואר על חשבון הברון. אין ספק שהחשבון הזה יגיע בשלב זה או אחר…והמבין יבין.

וכעת נדבר על ארבעת הבנים המפורסמים: נתחיל "בחכם": למה להתעכב על אחד שכזה?

הרי ידוע שכולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה…על איזו תורה אנחנו מתכונים? אתם תחליטו, כי לרוב, אנחנו עושים בדיוק ההפך ממה שאנחנו מצווים. בגלל שמחת החג, אמנע מלפרט.

"הרשע"  מה יש להוסיף כאן? אתם מכירים אחד שלא נעקץ, לא רומה, לא נחבל ולא נגנב מאחד שכזה?

"תם": הוא סתם מסכן שאינו יודע מה הם רוצים ממנו. להיות תם בגוב האריות בו אנחנו חיים, זו גזרה שקשה לעמוד בה.

"ומי שאינו יודע לשאול", הוא סתם אידיוט שפשוט אוכל אותה. (בשפתנו כמובן).

בקיצור, פסח הוא חג הקורבן שהקריבו אבותינו ואכלו אותו צלוי על האש בליל הפסח. כנראה שלא שמעו על המנגל המופעל בגז, על השישליק ועל הקבאב, ובטח לא על הסושי, על הבשר הקפוא והמיושן.

ואף על פי כן, שיהיה לנו חג כשר ושמח! אמן. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad