היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גליל נשים: יורדים ליגה? תום פלינק: "באוגוסט-ספטמבר נדע יותר"

המשחק האחרון, שנועד לקבוע את גורלה של גליל בליגה, נערך בשני האחרון מול הפועל פ"ת. בשביל האורחות זה היה משחק חסר חשיבות, לאחר שהבטיחו את הישארותן בליגה, אך זה לא מנע מהן לשלוט לאורך כל הערב. האדומות-לבנות נקלעו לפיגור כבר מהרבע הראשון (23:18), וניסו לצמצם אותו מאז, אך ללא הצלחה. פ"ת הובילה בחצי הראשון בהפרש קטן של 3-4 נק', וסיימה אותו ביתרון 35-38, אך ברבע השלישי המבערים כבר נפתחו, והוא נגמר ביתרון 57-63 עם זריקה על הבאזר של רבקה גארדנר.

הרבע האחרון המשיך את אותה המגמה, וסיים את המשחק עם 76-84 לאורחות.

קלעו לגליל: קריסטין פלורס 29 נק' ו-7 ריב', אדורה אלונו 19 נק' ו-4 אס'.

"זה בהחלט לא קל", מודה באכזבה תום פלינק, יו"ר גליל, "אם היינו מנצחים את המשחק נגד רמה"ש לפני שבועיים, היינו בפלייאוף העליון אבל סך הכל הפסדנו את המשחקים שלנו בבית ולכן גורלנו נגזר. אני עדיין חושב שאנחנו קבוצה באיכות של פלייאוף עליון, אבל קרה מה שקרה וזהו".

 

– אתה חושב שיש לזה קשר לעובדה שיש רק 9 קבוצות בליגה? בכל זאת, רגע אחד אתם למעלה, ושנייה אחרי אתם יורדים ליגה.

"הליגה לא אשמה. היא הייתה טובה כשניצחנו וכשהפסדנו. לא הליגה אשמה, ולא השופטים. אני לא תולה את הדברים מבחוץ".

 

– אם כך, אז אתה יכול להסביר מה קרה לקבוצה בחודש האחרון?

"ב-12 המשחקים האחרונים, ניצחנו שניים, ככה שמשהו לא טוב עבר על הקבוצה. אני יודע מה זה, אבל אני לא יכול לומר, כי קודם כל יש לנו חצי גמר גביע שבוע הבא (גם הוא מול פ"ת, נ.ז). זה לא קרה אף פעם שקבוצה שיורדת ליגה מגיעה לחצי גמר. רצינו מאוד להגיע לחצי גמר, אבל זה לא חשוב כשיורדים ליגה. עם זאת, זה כן מבחן, וצריך לאסוף את עצמנו, וכן אפשר לנצח בחצי גמר. זה משחק אחד, המעמד מחייב, ואני מאמין שכן נוכל לנצח ביום שישי הזה".

 

– כבר יודעים מה קורה בהמשך? הזרות יישארו בקבוצה בליגה השנייה?

"מבחינת הקבוצה, נכון שספורטיבית ירדנו, אבל לדעתי ייקח זמן עד שנדע אם הקבוצה תישאר בליגה. אני לא יכול להגיד לך בוודאות, רק באוגוסט-ספטמבר. היסטורית, בשתים עשרה השנים האחרונות, הקבוצות שנשרו ספורטיבית, לא ירדו. מי שירדו ירדו מסיבה כלכלית (כולל גליל שהתפרקה ב-2002, נ.ז), ואין לנו סיבה כלכלית לרדת. מבחינה ספורטיבית נדע בספטמבר".

 

– זה נראה לך הוגן להישאר ליגה אחרי שירדתם ספורטיבית?

"זה לא בידיים שלנו. אחרי שתסתיים העונה, נקבל את ההחלטות המתאימות. לא הייתה עונה פשוטה, ואני לוקח את כל האחריות על עצמי, אבל העונה לא הסתיימה מבחינת הגביע. אנחנו נחכה עם המסקנות בינתיים".

 

– עכשיו, אחרי שצברתם ניסיון בליגה הראשונה, אתה חושב שגליל תוכל לעמוד בעוד עונה כזאת?

"פיננסית נוכל לעמוד בעוד עונה, וגם מבחינה ספורטיבית. השאלה היא, האם יש מספיק אנשים שירצו שגליל תישאר, אני לא בטוח לגבי זה ולדעתי על זה יקום כל העניין".

 

 

שחייה:

הצעירים ממשיכים את הצלחות הבוגרים

לאחר ההצלחה הגדולה באליפות החורף לנוער ובוגרים, הגיע תורם של השחיינים הצעירים בגילאי 10-14 לזנק למים ולתת את כל כולם.

מהגליל העליון היו שלושה נציגים ונציגות, שזינקו למים והביאו הרבה כבוד וגאווה לגליל העליון.

שרה גלילי מקיבוץ איילת השחר הראתה שיפור ניכר והתברגה בעשירייה הראשונה בישראל, כשהגיעה במקצה 100 מ' חזה למקום העשירי ובמקצה 200 מ' חזה מעמדה השתפר למקום התשיעי.

דן מלכה מחצור נתן את הופעת הבכורה שלו באליפות הארצית והראה שיפור מדהים. במקצה 100 מ' חופשי קיזז מלכה שניות משמעותיות ועצר את השעונים לאחר 1:03 דק' בלבד. במקצה המהיר יותר של 50 מ' חופשי קבע מלכה תוצאה מדהימה של 28.60 שנ' ושיפר את מיקומו בקנה המידה הארצי.

אילי אבשלום מקיבוץ שניר השתתף במקצה הארוך של 400 מ' בסגנון החופשי, קיזז את שיאו האישי והראה שיפור כשהוא מטפס למקום ה 15 במדינה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad