היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חמש שנות מאסר בפועל נגזרו על נאשמים בעבירות פשיעה חקלאית בצפון

בפסק הדין הראשון בו מעורבים שני שותפים, אשר ניתן בשבוע שעבר, הטיל השופט דורון פורת עונש מאסר בפועל של 5 שנים על שני נאשמים תושבי השטחים שהורשעו בגניבת טרקטור מאחד המושבים ובגניבת 2 כלי רכב פרטיים נוספים. עוד נגזר על כל אחד מהנאשמים לשלם פיצוי בסך 11,500 שקלים למתלוננים וקנס בסך 50,000 שקלים שאם לא ישלמו אותו, ירצו מאסר נוסף לתקופה של 18 חודשים.

בפסק הדין השני שניתן באותו שבוע, הטיל סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופט חנא סבאג, עונש מאסר בפועל של 31 חודשים, כנגד הנאשם סלאח אגבריה אשר הורשע במספר מקרים של גניבת שקים המיועדים להזנת עגלים. בנוסף לעונש המאסר בפועל הוטל על הנאשם גם לפצות את החקלאים בסך כולל של למעלה מ- 25,000 שקלים.

הנאשם ושותפו, אשר דינו טרם נגזר, הורשעו בכך שבמהלך שלושה החודשים הראשונים של השנה הגיעו ברכב פרטי למשקים חקלאיים וגנבו משם שקים והעבירו אותם למקום לא ידוע.

בגזר הדין עמד בית המשפט על חומרת התופעה, כמו גם על הפגיעה בחקלאים.

בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב וארגון מגדלי הבקר לבשר מברכים בשם החקלאים בישראל, על פעילות גורמי הביטחון בתפיסת הגנבים על הפעילות הרחבה בשני התיקים שניהל עו"ד תומר שורץ מטעם פרקליטות מחוז צפון ופסיקת בית המשפט. בארגונים אומרים, כי בשני התיקים קיים ביטוי למדיניות המחמירה כנגד עברייני הפשיעה החקלאית בה נוקטים בתי המשפט לאור התרחבות תופעת הגניבות והשחתת רכוש חקלאי בשנים האחרונות וכי על המדינה לעשות כל שביכולתה להגן על החקלאים מפני מכת הגניבות החקלאיות הפוגעות פגיעה קשה במטה לחמם של החקלאים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad