היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יניב לביא: "הוכחנו שמגיע לנו להיות בצמרת הטבלה"

 

אין ספק שההצלחה של קריית שמונה עד כה לעונה הזו כוללת בתוכה לא מעט פרמטרים חשובים. בין קידום השחקנים הצעירים, השקט התעשייתי מההנהלה והמקצועיות של רן בן שמעון והצוות, נכלל גם ערך מוסף שיש לקבוצה, הניסיון בהגנה. צמד הבלמים יניב לביא וסאלח חסארמה מעוררים התפעלות כל משחק מחדש כשהם מביאים איתם לכר הדשא ניסיון רב, שקט תעשייתי מאחור, ובעיקר מלחמה ורעב להצלחה שלא נגמר. ראיון עם שחקן נשמה ואחד מעמודי התווך של המועדון הכחול.

– חוויתם השבוע את הפסד בית ראשון לעונה, הספקתם להתאושש מהניצחון של מכבי חיפה?

לביא: "אין ספק שמאד התאכזבנו מההפסד למכבי חיפה, אבל זה הכדורגל ואנחנו צריכים להמשיך הלאה, אני מקווה שביום שבת כבר נחזור למסלול הניצחונות ונביא 3 נקודות כי אנחנו צריכים אותם עכשיו".

– יש הרגשה שיכלתם להוציא מהמשחק הזה יותר, לפחות תיקו. מה לא הלך לכם?

לביא: "נכון, הייתה לנו מחצית ראשונה טובה, אבל לא עמדנו במבחן התוצאה. אולי היינו צריכים להקפיד על דברים יותר קטנים שלא קרו במשחק, כמו ריכוז, יותר מחשבה ומחויבות. אנחנו צריכים לשפר את הדברים האלו".

– תסכים איתי שזה לא המשחק הראשון שאתם לא יעילים בהתקפה?

לביא: "אני לא יודע אם אפשר להגדיר את זה ככה. צריך לקחת בחשבון שלא כל משחק נבקיע שניים ושלושה שערים, ויהיו תקופות יותר קשות ומשחקים פחות טובים. התפקיד שלנו זה להמשיך לעבוד קשה בכדי להמשיך להציג יכולת טובה, השערים יבואו יחד איתה".

– אם הייתי אומרת לך בתחילת העונה שתאיישו את המקום הראשון לפרקים ותהיו בצמרת של המקומות 1-4, היית יכול להאמין?

לביא: "אם לומר את האמת זה הפתיע גם אותנו, אבל התרגלנו לזה מהר מאד בעיקר בגלל היכולת, אנחנו מציגים משחקים טובים ומשקיעים הרבה בשביל זה, יש בקבוצה אווירה חברתית מדהימה, אנשים טובים ואנחנו מאד מחוברים אחד לשני, הוכחנו שמגיע לנו להיות בצמרת הטבלה".

– התיאום בינך לבין סאלח הוא המפתח להגנה?

לביא: "אנחנו לא יכולים לדבר על עצמנו, נכון שיש לנו את הניסיון וגם את התיאום בעקבות העובדה שאנחנו משחקים לא מעט זמן ביחד, אני סאלח וברק שהיה שחקן מפתח עד לפציעה שלו, אבל גם הצעירים וגם אלו שנכנסו להרכב מציגים יכולת מצוינת מדובר בקבוצה איכותית והעבודה היא לא שלנו אלא של כולם".

– איזה תשובה תיתן לכל המלעיזים שאומרים שההצלחה שלכם עד כה היא מקרית?

לביא: "דווקא כל האמירות האלה מסביב נותנות לנו יותר מרץ, עבורנו זה אתגר להוכיח כל שבוע מחדש שהיכולת היא לא מקרית. מעבר לזה אני לא חושב שצריך לתת לזה יותר מידי חשיבות ולדבר רק על המגרש".

– יום שבת מגיעים לטדי, בית"ר ירושלים לא בעונה מוצלחת במיוחד עד כה, מה המתכון לחזור מהבירה עם 3 נקודות?

לביא: "משחק מול בית"ר ירושלים לא משנה באיזה מצב היא נמצאת זה אף פעם לא קל, מדובר במשחק חוץ לא פשוט. דווקא בזמן האחרון הם בתקופה יותר טובה ומאד מסוכנים. אנחנו צריכים לבוא מרוכזים וחדים בכדי לחזור הבייתה עם 3 הנקודות".

– אצטדיון טדי ללא קהל קצת מאבד מהאפקט של העוצמה וההנאה של המשחק, מה דעתך על כך שתשחקו שם מבלי אוהדים ביציעים?

לביא: "אני חושב שכדורגל זאת הצגה ואין ספק שהקהל הוא גורם מרכזי במשחק. חבל לי שלא יהיו אוהדים שלנו ביציעים וזה קצת שונה ממשחק רגיל בעקבות זה. אבל לנו השחקנים אסור להתעסק יותר מידי בהחלטות האלה, מבחינתנו אנחנו צריכים לרכז את הכל להכנות המקצועיות ולהשאיר את כל הדברים מסביב בצד".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad