היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מדברים ספורט" – קרב תרנגולים

ברגעים שאחרי שער הניצחון הדרמטי של עוז ראלי, שהעלה את בני יהודה ליתרון 1-2 על מכבי תל אביב בדקה ה-90 במחזור הקודם, אף שחקן, איש צוות או אוהד של הכתומים לא דמיין שמכבי תצא בסוף עם ידה על העליונה. מה לעשות, שלמשה לוגסי היו תכניות אחרות.

הקבוצה משכונת התקווה תצפין לאצבע הגליל בשבת אחרי הפסד צורם 3-2 ליריבה העירונית, כששערים דרמטיים של ראדה פריצה (93) ולוגסי עם טיל לחיבורים (99) הכריעו את המשחק לטובת הצהובים. ההפסד מנע מבני יהודה לעלות למקום השלישי על חשבון הפועל תל אביב, שסיימה בתיקו 1-1 עם הקריה (ראו מסגרת).

אלו מבין אוהדי הקריה עם זיכרון חד, בוודאי קיבלו פלאש-בק מהגול של לוגסי לפצצה המהדהדת מרגליו של דוד סולארי, גם הפעם לשערה של בני יהודה, שסייעה משמעותית לאליפות ההיסטורית של השנה שעברה. במחזור ה-27, בדקה ה-93 במצב 0:0, סולארי שייט באגף שמאל וירה טיל מסובב לשערו של דלה איינוגבה, מה שניצח את המשחק בשביל הצפוניים.

המשחק הקרוב הוא בעל משמעות מכריעה לשתי הקבוצות, כשהן ניצבות במקומות 4 ו-5 עם 35 ו-34 נק' בהתאמה (יתרון לבני יהודה), ויש עוד 3 מחזורים לפלייאוף העליון. המנצחת תזכה במקום הרביעי, עם אפשרות לעלייה למקום השלישי בהנחה שהפועל תפסיד להפועל באר שבע. המפסידה תייחל לתוצאות רעות של עירוני רמה"ש, שנמצאת במקום ה-6 עם 34 נק' ותנסה להפתיע את מכבי תל אביב הראשונה, ושל בית"ר י-ם, שמהמקום ה-7 עם 32 נק' תגיע להתארח אצל מכבי חיפה למפגש המרכזי.

כשעוברים על הסגל של האורחים, השחקן שקופץ ישר לעין הוא לא אחר מפדרו גלבאן, הקשר הארגנטינאי שהגיע לבלומפילד לפני 4 עונות ונשאר בליבם של התרנגולים עד היום. גלבאן, שבמאזנו כבר 64 שערי ליגה מאז הגיע לארץ, רחוק רק שבעה גולים מלהפוך למלך השערים הזר בכל הזמנים, אך לא צריך סטטיסטיקה בשביל לראות שהוא האיום המרכזי שממנו הגנות היריבה תמיד חוששות. גלבאן מציג טכניקה נפלאה כשהוא עולה למגרש, ובארסנל שלו ניתן למצוא בעיטה חזקה, מהירות ויכולת פיזית שעולות בכמה רמות על הליגה בארץ.

עוד שחקן משמעותי הוא עוז ראלי, שנחשב לכישרון צעיר ועולה. באמתחתו העונה יש כבר 3 שערים ו-6 בישולים.

 

בדקה ה-90: עלה לאבוקסיס בעאב(ו)דה

עוד קבוצה שיצאה בהלם גמור מהמשחק האחרון שלה היא בוודאי הפועל תל אביב. כמו בני יהודה, האדומים כבר חיככו ידיים מהציפייה לניצחון ראשון אחרי תקופה זוועתית בחודש האחרון, אך בסופו של דבר יצאו מאוכזבים ובידיים כמעט ריקות. בסוף המשחק, חיים רמון ניגש ליוסי אבוקסיס והודיע לו על פיטוריו.

הקריה, בצורה שטיפוסית רק לה, הראתה מתחילת המשחק שהיא לא פראיירית ולא תאפשר להפועל להתאושש על חשבונה. הצפוניים לחצו מתחילת המשחק, כשבולט במיוחד המגן הימני אלעד גבאי, שפעל ללא הפסקה על האגף. האדומים נראו מבוהלים, וחוץ מכמה הזדמנויות לא לחצו כל כך על השער של דני עמוס. אל המחצית ירדו הקבוצות בתיקו 0:0, כשהקהל האדום שורק בוז לקבוצתו.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר. למרות שנמשכה מגמת השליטה של הקריה, דווקא הפועל לקחה את היתרון בדקה ה-83, כשסלים טועמה נכנס כמחליף וסובב כדור חופשי כמו שרק הוא יודע מ-25 מטרים. גול ראשון להתקפת הפועל אחרי 452 דקות יבשות.

נגמר? ממש לא. בדקה ה-89, אחמד עאבד, שגם נכנס כמחליף, הושאר פנוי לגמרי במרכז הרחבה. אלעד גבאי הנפלא שם לב, ונתן הרמה מדודה לעאבד, שנגח ללא מפריע לקורה ופנימה. 1:1, ואבוקסיס יוצא לחפש עבודה.

 

ברק בכר ימשיך לאמן בעונה הבאה:

"אחריות גדולה, שמח להיות חלק מזה"

העונה הנוכחית רחוקה מלהסתיים, אבל הבעלים איזי שרצקי החליט לפזר את הערפל סביב זהות המאמן לעונה הבאה כבר השבוע, כשהודיע שברק בכר ימשיך לעונה הבאה. בכר, שהגיע לקריית שמונה בתור שחקן ב-2004 ופרש בעונה שעברה, אימן לפני כן רק במחלקת הנוער המקומית ועבד בתור עוזר מאמן לגילי לנדאו, אך זה לא הפריע לאיזי לשכור אותו כשלנדאו פוטר. בכר, שמונה לאחר התיקו 1-1 מול הפועל חיפה במחזור ה-5, השיג מאזן של 6 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, ששווה ל-27 נק' מתוך 54 אפשריות (50%).

בכר בהחלט נשמע נרגש, אך לא מופתע מההודעה: "נכון שהייתי מינוי זמני, אבל סה"כ אני מרגיש שהקבוצה התייצבה. ראינו בתקופה האחרונה שאנחנו הולכים להמשיך את הקשר ואני שמח שהודענו את זה. מבחינתי זה מרגיש שמאמינים בי, וזה רק מדרבן אותי לעבוד קשה ולהצליח עם הקבוצה".

 

– מה לדעתך הוביל לשינוי כזה דרסטי בקבוצה? המצב היה די בעייתי לפני שמונית

"גם לפני זה, הקבוצה לא הייתה כשלון. הגענו לשלב הבתים באירופה, וגם לגילי (לנדאו) מגיע קרדיט, אבל לי היה מאוד חשוב שהשחקנים יעריכו את המקום שהם נמצאים בו. אני מעריך את המקום הזה, וגם כשירדנו נשארתי כי אני מזדהה עם המקום הזה. זה מקום מצוין להישאר בו, ואני מאחל לעצמי להישאר פה עוד הרבה שנים".

 

– אפשר לומר שהמינוי די בא לך בהפתעה, אימון זה משהו שחשבת עליו לפני כן?

"אין ספק שזה בא בהפתעה, גם פרשתי מוקדם ומוניתי לעוזר מאמן, פתאום קיבלתי את הנוער שנה שעברה וגם עכשיו המינוי. הכל בא לי מאוד מהר, אז קפצתי ישר למים העמוקים, ככה שאין לי יותר מדי זמן לחשוב. זה המועדון שלי, שאני נמצא בו הרבה שנים. המטרה הייתה לייצב את המועדון, עברנו הרבה שינויים, ועכשיו נקווה לפּוּש אחרון בפלייאוף".

 

– אתה מדבר על הקפיצה למים העמוקים, לדעתך זה יתרון או חסרון בשבילך?

"אתה יכול למצוא בכל דבר יתרונות וחסרונות. כמובן שהמטרה היא להביא את הקריה כמה שיותר גבוה, ויש לזה את כל התנאים. אני מרגיש באמת אחריות גדולה לעמוד בראש המערכת המקצועית, ואני רוצה לקחת את הקבוצה הזאת למקומות גבוהים".

 

– ובכל זאת, יש לך חששות אולי מהקביעות שקיבלת? עכשיו הציפיות עולות, הרבה יותר באחריותך, איך אתה מתמודד עם זה?

"נכנסתי לקבוצה בתקופה מאוד לחוצה, גם באירופה וגם בליגה, כשהיו הרבה ציפיות מהאלופה. אני יודע שיש אחריות, אבל זה שהמינוי קבוע לא מלחיץ אותי, אלא נותן לי תחושה של אמון ובנייה לטווח ארוך. אני רק שמח להיות חל

אולי יעניין אותך

Bottom ad