היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מחכים לשקט הזה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אודי דוידי – מחכה לשקט

הזמר והיוצר המוערך אודי דוידי שחרר את אלבומו השישי והחדש השבוע אחרי שהספיק להוציא את "הזמַן עכשיו" ו"מחכה לשקט" שזכו לחיבוק חם והשמעות רבות בכלל תחנות הרדיו. האלבום החדש כולל עשרה שירים, אותם

 כתב והלחין דוידי יחד עם אשתו 
 לילך (על העיבודים וההפקה המוסיקלית עבד אודי עם גלעד שמואלי שהפיק לאחרונה את האלבומים של עידן רייכל, עידן חביב וגלעד שגב). באלבום עשרה שירים שנכתבו והולחנו על ידי אודי דוידי ואשתו לילך. השירים מדברים על בית ויחסי זוגיות בתוך סערות החיים, משפחה, אמונה ועוד. השירים הבולטים והמומלצים שלנו הם "תראה אותי" (שיר מס' 7) בו אודי מנהל מעין דיאלוג עם בנו על הדאגות שבגידול הילדים ועל החששות, לעומת הבן שלו שמסביר שמנסה להרגיע ומשרה תחושת ביטחון. בנוסף, השיר "מסע" (מס' 5), מעין בלדה קצבית בסגנון שאודי דוידי יודע להגיע הכי טוב, בו הוא מנסה לפענח את מסעו של האדם בעולם. השיר מלווה במוסיקה אתנית-שאנטית-קצבית.
  

לסיכום: מומלץ מאוד לשמוע את הלהיטים הבאים ברדיו כבר עכשיו!

 

 

 

רז הרטמן – המקום שלי

רז הרטמן, מוסיקאי מוכשר מאוד (מנגן מגיל 6) משיק אלבום חדש המקום שלי. העבודה הייתה מורכבת יותר בכדי לשמר את הפנימיות מחד ומאידך להגיע לרמה מוסיקלית גבוהה. שלושה-עשר שירים מכיל האלבום החדש, המורכב משירי תפילה, הודיה, חיפוש וגעגועים רוחניים העטופים במגוון סגנונות מוסיקליים, בעלי קשר פנימי חזק ביניהם. חברו הטוב, שלמה כ"ץ מתארח באחד משירי האלבום, שיר נוסף מוקדש לזכר הרב פרומן ז"ל, ממנו למד בחמשת שנותיו האחרונות.

"אני מאוד אוהב לאחד כיוונים שונים, גם בית הכנסת שלנו מחבר מגוון אנשים", מעיד על עצמו רז הרטמן שמשמש כרב קהילת 'ואני תפילה' בנחלאות בירושלים. קהילה מיוחדת שנוסדה לפני כ-9 שנים ע"י קבוצה של אנשים שחיפשו תפילה אחרת. כמו-כן מעביר שיעורים במשך השבוע ברחבי הארץ תל אביב, בית זית, עפרה, בת עין ועוד.

המקום שלי שיר הנושא של האלבום, מבוסס על פי מילותיו של רבי נחמן מברסלב על ארץ ישראל. "כל הדור הזה מחפש את המקום שלו. חשוב לדעת שההגעה לארץ ישראל ואל המקום הפנימי שלנו, זה לא רק היעד, אלא כל הדרך אליה. הניגונים באלבום הצטרפו אלי במקומות שונים לאורך המסע ואתם מוזמנים להצטרף", אומר רז הרטמן.

 

אמנים שרים מניגוני הרב גינזבורג – שמחת עולם

רב יצחק גינזבורג הוא אולי הבולט ביותר מבין מורי הקבלה והחסידות בדורנו, ובודאי החדשני שבהם. ידיעותיו המפליגות אפשרו לו לחבר את חכמת התורה עם מגוון רחב של נושאים.

פן פחות מוכר בפועליו הוא היותו מלחין פורה. לצד היצירה הענפה בכתב, חיבר הרב גינזבורג מאות ניגונים מקוריים של דבקות, געגועים ושמחה חסידית. ניגוניו מתייחדים בכך שהם נובעים במישרין ממעיינות הנגינה החסידית המסורתית, ומבטאים את נפשה, רוחה ונשמתה של עבודת החסידים. בשנה שעברה גויסו חברי הלב והמעיין להפקת אלבום עם מבחר ניגונים שזכה להצלחה רבה, בו נטלו חלק אריאל זילבר, אילן דמרי ושלמה כ"ץ.

האמנים שנוטלים חלק באלבום הם שולי רנד, ארז לב ארי, יוסף קרדונר, ביני לנדאו, יהודה גלאנץ, א גרויסע מציאה, דניאל זמיר, שלמה כ"ץ, אהרן רזאל וישי ריבו. מלאכת מחשבת הייתה להתאים לכל אומן את השיר המתאים לסגנון המיוחד שלו והתוצאה מפעימה. שולי רנד מבצע את בלדת העקדה, שלמה כ"ץ מבצע את נחמו עמי הקרליבכי, יהודה גלאנץ מבצע את אשר ברא הדרום-אמריקאי, יוסף קרדונר מבצע את ידיד נפש בניחוח ברסלבאי ועוד.

 

פרשת שבוע

השבת קוראים את פרשת שמיני, וכן את "פרשת פרה", הנמצאת בספר במדבר בפרשת חקת. מצווה זו איש לא ידע טעמה מלבד משה רבנו ע"ה. שלמה המלך, שהיה החכם מכל האדם, לא הבין זאת כמו שמעיד על עצמו בספר "קהלת": "אמרתי אחכמה והיא נסתרה ממני". מוציאים בבית הכנסת שני ספרי תורה, באחד קוראים בפרשת השבוע-פרשת שמיני, ובשני קוראים את פרשת פרה: "והנפש הנוגעת תטמא עד הערב". ולדעת רוב הפוסקים, אף קריאת פרשת פרה היא מצוות עשה מן התורה, ולכן קוראים בה בספר התורה הכשר והמהודר ביותר שיש בבית הכנסת, והשליח ציבור והקהל יכוונו לצאת ידי חובה מן התורה. אחר קריאת פרשת פרה, מפטירים בספר יחזקאל (לו'): "בן אדם בית ישראל יושבים על אדמתם", וזאת מפני שכתוב שם: "וזרקתי עליכם מים טהורים" המרמז על עניין פרשת פרה אדומה, שממנה היו מזים על טמא המת, וע"י כך היה נטהר מטומאת מתו..

חיים שלום בר יוחאי

ספר תורה לכבוד מר"ן הרב עובדיה זצ"ל

לאחר פטירתו של הרב עובדיה זצ"ל יצאה לדרך יוזמה מבורכת, כתיבת ספר תורה מהודר לעילוי נשמת מר"ן. היוזמה והפעילות נעשית ע"י הרב רפאל סבתי שליט"א שמפקח ומנהל את הכתיבה ואת גיוס הכספים לכתיבת הספר, שיוכנס בע"ה לבית הכנסת "אחוות לוחמים" שבמלון הצפון.

אם גם אתם רוצים להשתתף (וזה לא משנה מה הסכום) אתם מוזמנים להתקשר ולהעביר תרומה לפי יכולתכם ולזכות במצווה היקרה.
לתרומות: הרב רפאל סבתי 050-7478070 או shimoncohen 054-3207251. כמו כן ניתן להעביר כספים גם לשלמה בוזורגי.

 

פה-שקווילים

יום שלישי הקרוב כ"ג אדר, 25/3, אי"ה יתקיים כנס ענק באצטדיון יד אליהו בתל אביב, בהשתתפות הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, הרבנית לאה קוק והרבנית ימימה מזרחי ועוד. את הערב ילוו הזמרות  חדוה לוי ומישל אלבז. כל משתתפת תקבל שי מהמם ומיוחד. כדאי לבוא ולהתברך בכל הישועות. הסעות יוצאות מקריית שמונה. לפרטים ולהרשמה (מראש חובה) 053-532-1213

 

שאל את הרב

שאלה: אני אם חד-הורית וחילונית. רצתי לשאול האם מותר לי לקבוע מזוזה. ועוד שאלה, האם המזוזה היא סגולה כמו קמע?

תשובה: אשה, ולא משנה מה "טיבה", מצווה במצוות מזוזה כמו גבר, ולכן תקבענה עם ברכה, ותבוא עליה הברכה. באשר לשאלתך השנייה: מצוות התורה הן חובה וכן המזוזה, רק שיש במצווה זו כח ועוצמה של שמירה על הבית, שומר דלתות ישראל. יש רמז במילה "מזוזות" ל-"זז מוות", ויהי רצון שלא יבוא נזק לשום בית בישראל.

 

שאלה: שלום כבוד הרב, רציתי בבקשה לדעת: האם מותר לי להתגלח בסכין גילוח?

תשובה: אסור בשום פנים ואופן להתגלח בכל סוגי הסכינים. כמו שנאמר בתורה "לא תשחית את פאת זקנך". הגמרא אומרת כי השחתה נעשית בתער, ולכן אסור להתגלח עם סכינים, אלא רק עם מכונות. הדבר חמור עד כדי כך, שהעבירה הזאת נחשבת חמורה יותר מאכילת חזיר.

 

 

הרב רפאל סבתי שליט"א

אולי יעניין אותך

Bottom ad