היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פינוי מאהל מחאה

במהלך הפינוי נעצרו ונכלאו שני חשודים שהפריעו לביצוע הפינוי. בית המשפט שחרר את שני החשודים תוך שהוא מטיל עליהם צו הרחקה למשך 90 יום מפארק הזהב.

בתוך כך, סיפורו של מאהל המחאה בקריית שמונה קיבל תפנית בשבועות האחרונים, ובמשטרה מאשימים שהיות ו'הדלק' שלהם נגמר, הם 'מייבאים' מוחים מחוץ לעיר. בכיר במשטרה אמר השבוע. "אין שום קשר בין המחאה ומה שקורה במאהל היום. אולי התושבים לא יודעים אבל מי שנמצא בפארק הזהב היום אינם תושבי קריית שמונה. בין מפוני המאהל, אם חד הורית בשנות הארבעים לחייה וארבעת ילדיה אשר הגיעו למאהל בקריית שמונה מאילת וצעיר מפתח תקווה שהחזיק במקום שני כלבי פיטבול הנחשבים לגזע מסוכן".

הרקע לפינוי, אומרים בעירייה ובמשטרה הנו התרחבות המאהל כמתחם מגורים המהווה מפגע לסביבה. במאהל וסביבו נאספה פסולת רבה והפארק שהיה בעבר נחלת הציבור הופקע על ידי "תיירי המחאה". הפארק לא יועד להכיל מתחמי לינה הכוללים שירותים, מים זורמים וחשמל. כתוצאה מכך, התפתחו סביב המאהל תנאי תברואה ירודים. אנשים נאלצו לעשות צרכיהם בין השיחים ולהתקלח במי הנחל הצוננים", הם אמרו ל"חדשות הגליל" בעקבות הפינוי השבוע.

במהלך הפינוי, נעצרו שני צעירים והם הובאו למחרת לבית המשפט בקריית שמונה ושוחררו על ידי נאדל בתנאי שלא יתקרבו לפארק הזהב במהלך תשעים ימים ולא יפריעו יותר לפעילות הרשויות. השופט הביע את תקוותו שלא יצטרך ל'היפגש' עם המורחקים באותן נסיבות שוב.

השניים הוזהרו על ידי השופט כי עדיף להם שלא יובאו בפניו פעם נוספת באותן נסיבות. 

 

תגובת גבי ווינברוט שנעצר והורחק מהמאהל ל-90 יום

"מיד לאחר שהפעילות הפוליטית למען צדק חברתי במרחב פארק הזהב תוגברה על ידי פעילים שאכן לא התגוררו בקריית שמונה עד לפני כחודש, סבלנו מהטרדות של פקחי העירייה שהגיעו לשיאן בדרישה רשמית של העירייה לפינוי החפצים הנמצאים במתחם "מאהל המחאה". ביום חמישי על בסיס חוק עזר עירוני (שמור רחובות). דרישה אשר מולאה על ידי הפעילים מחוסרי הדיור, ביניהן אם חד הורית עם ארבעה ילדים אשר בחרה להעביר את מרכז חיה ופעילותה החברתית לקריית שמונה. ביום ראשון קיבלתי טלפון מבוהל מסיגל (האם החד הורית) שסיפרה על עשרות פקחים ושוטרים שהגיעו לפנותה. כשהגעתי למקום מיד פתחתי בהפגנה נגד הפינוי המתבצע ללא צו של שופט. במהרה הצטרפו אלי תושבים נוספים.

במהלך הפגנה ליד החפצים שכבר פונו אל מחוץ לשטח הפארק הרגשתי שבמצב זה עלי למנוע בגופי את החרמתם. במצב זה אני ועוד פעיל נעצרו.

לגבי טענות על כך שחלק מהאנשים אינם תושבי קריית שמונה, צר לי שהעירייה ללא בושה מודה על האפליה נגד אזרחי ישראל שאינם תושבי העיר ואני מקווה שנוכל להעביר גם את הנושא הזה למישור המשפטי.

בעיני אין מסקנה אחרת מאשר להאשים את העירייה ומשטרת קרית שמונה ברדיפה פוליטית של פעילי מחאת הצדק החברתי". גבי ויינרוט.


'לא יכולה יותר' זעקה האישה המוכה

ביום שיש האחרון בשעות הבוקר, שכנים הזעיקו ניידת עקב צעקות ומכות שעלו מביתם של השכנים. שוטרים שהגיעו למקום נתקלו באישה צעירה היושבת בחדר מדרגות עם שכנתה. הצעירה סיפרה כי חטפה מכות חזקות מבעלה שנמצא בתוך הבית יחד עם בנם התינוק. ניידת נוספת שהוזעקה למקום עכבה את הבעל והובילה אותו לתחנת המשטרה. מהאישה נגבתה עדות מפורטת שבה סיפרה כי מזה תקופה סובלת אלימות קשה מצד הבעל ואינה יכולה להבליג יותר. מדובר בזוג המוכר מטיפול קודם בגין אלימות. הבעל נעצר והוגש נגדו כתב אישום בצירוף בקשה למעצר תום ההליכים. בימ"ש עצר את הבעל עד למתן החלטה אחרת בעניינו.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad