היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פלילים: ממזרח ירושלים לקריית שמונה

מזה שנה מתרחשים פריצות ברחבי העיר. הפורצים גילו רמת ביצוע גבוהה וביחידת המודיעין הבינו שיש להם כאן עסק עם מקצוענים המגיעים מחוץ לאזור השיפוט שלהם. פעילותם המוגברת והממוקדת הביאה השבוע לתוצאות. בין היתר גילו הבלשים שמדובר בכנופיה מיומנת ומקצועית המגיעה מאזור ממזרח ירושלים וחבריה פורצים בו בזמן למספר בתים, ונעלמים כאילו שבלעה אותם האדמה.

קצה החוט הוביל להשלמת הפאזל, כולל לוח הזמנים של הכנופה.  בלשי המשטרה גם איתרו את שמו של ראש הכנופיה, ומכאן כל שנותר להם זה לחכות לחשוד במקום עבודתו. וכך היה, השבוע הגיע החשוד המזרח ירושלמי ל'עבודה' ועוד בטרם פתח את ארגז הכלים שלו, עצרו אותו הבלשים והשוטרים. במהלך החקירה התברר שהכנופיה קשורה לעוד פריצות בלתי מפוענחות שאירעו בשנה החולפת בקריית שמונה והאזור.

החשוד המזרח ירושלמי, ראש הכנופיה, מכחיש, איך לא, כל קשר לפריצות ולחבריו הפורצים. 'אני בסך הכל באתי לחופשה מהעבודה שלי במזרח ירושלים. שם אני מתפרנס כשאני לא עובד פה'. הכחשותיו של ראש הכנופיה לא הועילו לו, והוא הובל לחדר המעצר המשטרתי.

 

 

יצא ממעצר ופרץ

ביום שני שעבר התקבלה בתחנה הודעה על פריצה לבית ברחוב סלמנוביץ' וגניבת פלאזמה. צוות הבילוש שיצא למקום איתר את הרכוש הגנוב כשהוא מוסתר באחד המקלטים והתמקם במארב במקום.

השוטרים שהיו במארב, ידעו שבסופו של דבר הפושע יחזור למקום הפשע. ואכן כך היה. סמוך לשעה 23:00 הגיעו למקום שני צעירים תושבי השכונה על מנת לקחת את הרכוש. מכאן דרכם של השוטרים אל החשודים הייתה קלה. במקום שהחשודים יעמיסו את הפלזמות, העמיסו השוטרים את החשודים ל'מחסנים' המיוחדים שלהם בתחנה.  

מדובר בשני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, מוכרים היטב לשוטרים ובעלי עבר פלילי. לתדהמת השוטרים הם גילו שאחד משני החשודים בכלל אמור לשהות ב'מעצר בית' על גניבת רכב.

בחיפוש שערכו השוטרים במקלט שבבלוק בו מתגוררים החשודים, נתפס רכוש רב שכלל תכשיטי זהב, פלאפונים, ומוצרי מכולת ורכוש נוסף מפריצות שהיו בתקופה האחרונה בשכונה. שני החשודים הובאו לבית המשפט והשופט האריך את מעצרם בשמונה ימים להמשך חקירה, שבמהלכם הוארך המעצר שוב.

 

 

קטין מאיים בגדול

השבוע התלונן תושב העיר כי בנו איים עליו עם סכין וברח מהבית. מדובר בקטין המוכר היטב לחוקרי הנוער של התחנה.

צוות מהתחנה יצא מיד לאתר את הנער בעיר ואכן הוא אותר  באזור רסקו. הקטין, שהבחין בשוטרים, נמלט מהמקום ובמחשבה שנייה הבין שאין טעם בבריחתו, ושב והסגיר את עצמו לידי השוטרים.

הקטין, בעל רשומים קודמים, נעצר ונכלא ומעצרו הוארך עפ"י הצהרת תובע להגשת כתב אישום ובקשה למעצר תום ההליכים.

 

פורצים קל"ב

המושג קל"ב (קרוב לבית, בסלנג הצבאי) קיבל משמעות מיוחדת.

בשבוע שעבר התקבלה תלונה על פריצה למועדון נוער וגניבת מערכת הגברה. בעקבות פעילות מודיעינית שהצביעה על החשודים ומקום המסתור, נערך חיפוש במקלט ושם נתפס הרכוש הגנוב שכלל שני רמקולים גדולים ומערכת. החשוד, המוכר למשטרה ומתגורר בסמוך למקלט נעצר ונכלא.

לאחר התפתחות בחקירה נעצרו שני חשודים נוספים במעשה כאשר אחד מהם הינו קטין.

 

"התחביב": אוסף כרטיסי אשרי

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על סטודנט שגנב כרטיס אשראי. הסטודנט נעצר שוב והוגשה נגדו בפעם השנייה תלונה על גניבת כרטיס אשראי ושימוש בכרטיס. לצד לימודיו נהג הסטודנט לגנוב …מחבריו הסטודנטים. במהלך החיפוש בחדרו נתפסו ארבעה כרטיסי אשראי גנובים בחלקם מסטודנטים מהמכללה.

החשוד הובא לבימ"ש שלום צפת להארכת מעצר השופט החליט לשחררו. משטרת קריית שמונה הגישה ערר לבימ"ש מחוזי על החלטת השחרור.

בימ"ש מחוזי קיבל את הערר והאריך את מעצרו של החשוד בשל מסוכנתו וביום חמישי האחרון, תביעות צפת הגישו כנגד החשוד כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים. בימ"ש נעתר לבקשה והאריך את מעצרו עד למתן החלטה אחרת בעניינו.

אולי יעניין אותך

Bottom ad