היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראיון עם אסף פחימה אלוף ומצטיין בליגת השכונות

זוכרים שפעם אחרי שהסתפרנו (קצוץ, כן?) היינו אצים רצים לקנות פלאפל של בנימין או של עמר (חצי מנה, כן?) וריח הכדורים שיגע אותנו?

זוכרים שללכת לצפות בסרט בקולנוע חרמון או שניר היה רק התירוץ לדבר האמיתי, הנקניקייה של זלמן…?

כך הרגשתי ביום שישי האחרון. השעה 17:15, שריקת הפתיחה לגמר טורניר השכונות שהפגיש את "חדשות הגליל-שטראוס" נגד קבוצת "מיקישלי" מחצור הגלילית.

פתאום געגוע עז לימים עברו הציף אותי. המשחק מתחיל וקבוצת "חדשות הגליל-שטראוס" שולטת במשחק ללא עוררין ומי שצד את עיניי ובלט מעל כולם היה מס' 10 בלבן, אסף פחימה. כן, אותו אסף פחימה ששיחק 5 עונות בקריית שמונה ועוד 2 עונות ברומניה, פתאום מתרוצץ ומנהיג בליגת השכונות.

המשחק מסתיים התוצאה 5-2 ל"חדשות הגליל-שטראוס" ואסף פחימה מבקיע, מבשל, מלהטט בכדור ונבחר למצטיין של הטורניר. מה שלא הבנתי, איך זה ששחקן כל כך כישרוני ששיחק כבר ברמות הגבוהות "נופל בין הכיסאות" ולא משחק באיתוראן או בכל קבוצה אחרת בליגת העל?!

 

– אסף, צהריים טובים…

"צהריים מצוינים!".

 

– אני חייב לשאול אותך, איך אתה כאן ולא שם, בליגת העל?!

"אתה שואל שאלה שאין יום שאני לא שואל את עצמי. מהרגע שאני מתעורר ועד הרגע שאני עולה לישון השאלה הזו מתרוצצת במוחי. האמת היא שיש כמה סיבות. הסיבה המרכזית היא שאני מאשים בעיקר את עצמי, כי כבר הייתי שם ולא נשארתי, לאו דווקא מסיבות מקצועיות אלא בגלל שלא נתתי את כל כולי למקצוע בשביל להצליח. חשבתי שאם אני כישרוני, זה מספיק וזה ממש לא!".

 

– היכן שיחקת עד עכשיו

"גדלתי במחלקת הנוער של קריית שמונה, שמעון הדרי העלה אותי לבוגרים בגיל 17. העונה הראשונה שלי בבוגרים הייתה העונה המדוברת בה פספסנו את העלייה במשחק נגד רעננה. אח"כ שיחקתי עוד 4 עונות באיתוראן, משם עזבתי לרומניה, שם שיחקתי עונה וחצי. מרומניה הגעתי הישר לאום אל פאחם מהליגה הארצית, חזרתי לחצי עונה לקריית שמונה בליגה לאומית ושוב לאום אל פאחם בליגה ארצית שבסיומה עלינו לליגה לאומית. בשנתיים האחרונות אני משחק במעלות, שגם שם עלינו ליגה".

 

– נחזור לליגת שכונות… מה הביא אותך להשתתף בטורניר?

"הטורניר הוא לזכרם של בני קריית שמונה מוכרים ואהובים. גבי רופא ז"ל היה מנהל הקבוצה שלי ולירן סעדיה ז"ל היה בן כיתתי. על דודו עמר ז"ל שמעתי רבות וטובות. חשוב היה לי ליטול חלק בטורניר לזכרם. אם בהשתתפותי גרמתי, אפילו במעט נחת למשפחות, דיינו".

 

– איך הייתה החוויה להשתתף הטורניר?

"דודו סבג ואליעזר פרץ יזמו ומנהלים טורניר לתפארת! הייתה רמה גבוהה של כדורגל, היו קבוצות מצוינות ושחקנים טובים מאוד. הראייה לכך שהטורניר היה ברמה גבוהה היא מספר הצופים הרב שהיה בכל משחק למרות החום הכבד. משחקי החצי גמר ומשחק הגמר היו חגיגה של כדורגל מכל הבחינות וזה ראוי לשבח!".

 

– נבחרת כשחקן מצטיין של הטורניר והיה חסר לך רק שער בודד לזכות במלך השערים…

"המטרה העיקרית והחשובה הייתה לזכות באליפות. הזכייה שלי כשחקן מצטיין בטורניר היא בונוס והיא בזכות כל השחקנים המאמן, אריק אחי והמנהל אורן קמרי.

ובקשר למלך השערים, זכה בו חבר טוב ושחקן מצוין, אלירן עקיבא שמגיע לו".

 

– לסיום אסף, אתה רוצה לחזור לבמה המרכזית?

"אם אני רוצה? בטח שכן! זה החלום שלי מאז שאני ילד. היום אני הרבה יותר בשל ועם הניסיון שצברתי קל יותר יהיה לי להצליח ברמות האלה.

הלוואי ותהיה לי הזדמנות…".  

אולי יעניין אותך

Bottom ad