היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שירצקי: "האמנתי בברק, כנראה עושים טעויות בחיים"

קריית שמונה פתחה את אימוניה לעונה זו וכמו בכל שנה גם הפעם איזי שירצקי פתח את מסיבת העיתונאים: "זאת השנה ה-17 שלי בקריית שמונה וה-16 בכדורגל. זה הרבה זמן. בחמש השנים האחרונות אנחנו בקו של עלייה. לקחנו אליפות ב-2012, הגענו לגמר הגביע, סיימנו במקום הרביעי, השלישי, השני ואם תעשו חשבון פשוט תבינו איפה אנחנו אמורים להיות בשנה הבאה. אבל זה יהיה מאוד קשה. כל הקבוצות התחזקו בצמרת. אנחנו תמיד שואפים כמה שיותר גבוה. בשנה הבאה תהיה ליגה מעניינת עם מלחמה על הפלייאוף העליון. אחרי שנגיע לפלייאוף העליון נחשוב איך להיות במקום הראשון"

"כבר בשנה שעברה היה שיא של צופים במגרשי הכדורגל. מכבי תל אביב מכרה את כל המנויים שלה, מכבי חיפה תמכור הרבה, ויש גם את בית"ר ירושלים. גם אנחנו נמכור 1,000 מנויים. תהיה ליגה טובה וקשה וזה לטובת הכדורגל הישראלי"

הבעלים הסביר למה הוא כל כך מאמין במאמן החדש שלו סאלח חסארמה: "יש מאמן חדש שאיתנו במועדון כבר 10 שנים. בגיל 38 הוא התנהג על המגרש כמו ילד בן 25. הוא עשה את ההישג הכי גדול בקריית שמונה כאשר סיים במקום השלישי עם הנוער, ולצערו אוגו נפצע. בנוסף הוא גם הגיע לגמר גביע המדינה. בשבילי הנוער לא פחות חשוב מהבוגרים. לאחר שסאלח עבד עם הנוער הגיע לו להתקדם לקבוצה הבוגרת".

על המאמן הקודם של הקבוצה ברק בכר ועל הסיום הצורם שלו במועדון אמר שירצקי: "האמנתי בברק, אבל כנראה שעושים טעויות בחיים. הוא לא ניסה ליצור איתי קשר, אני לא רוצה לדבר על זה. הוא יצר קשר עם אנשים אחרים במערכת ורצה לפגוע בה. אני לא אשכח לו את זה. כשהכל דופק אני לא מתערב. עד המחזור ה-20 אני לא מתערב. כשיש תקופות לא טובות יש לברק קצת ללמוד. לי יש ניסיון של 60 שנה"

לגבי השחקנים שהסכים לשחרר הסביר: "את שיר צדק אני אוהב.  כל שנה הוא רצה ללכת, היה מו"מ עם מכבי חיפה ומכבי תל אביב. הוא יכול היה להשתדרג. הוא הבלם הכי טוב בארץ. באר שבע עשתה עסקה טובה והוא יצליח גם בנבחרת. לגבי רועי קהת הוא הביא את סעיף היציאה ולא הייתה לי ברירה. רוג'רס קולה הלך כי החלטתי לא לקנות אותו בהרבה כסף (חצי מיליון יורו)

לגבי טובארופינאס לצערי אין לנו מקום לזרים. העלנו את אוגו לבוגרים והבאנו את הבחור מברזיל ברונו קוניה, שהגיע לסאו פאולו בשנתו הראשונה. הוא שחקן צעיר עם פונטציאל אדיר, יכול להיות שנצליח איתו ויכול להיות שלא"

"הופתעתי ששוקרני בא אלינו, אבל אני מאוד שמח. עמדתי לקנות את סאן מנחם, אבל החלטתי בסופו של דבר שאנחנו הולכים על דניאל בורחל. ניסיתי להביא מגן שמאלי יהודי מארגנטינה שהיה ישר מגיע לנבחרת ישראל. בסוף זה התפוצץ. ניסינו להביא צעיר יהודי, חלוץ בן 20 מארגנטינה שגם בסופו של דבר לא הגיע. הבאתי את עידו אקסברד, בחור שרציתי לקנות משמשון תל אביב לפני שבע שנים וחצי. איבדנו את קהת וקולה שכבשו 23 שערים אשתקד. אני חושב שבשנה הבאה נהיה יותר טובים, אבל זה לא אומר שלא יהיה יותר קשה"

על היריבות הכלכלית עם מועדון הכדורגל מכבי ת"א אמר הבעלים: "זה קשה. בק"ש זכינו בהרבה תארים וזה לא ייאמן. זה לא פשוט לנהל פה קבוצת כדורגל, אין לי קהל. כשאתה בא לבלומפילד הכל מלא. זה כדורגל אחר. מול כל הקבוצות הגדולות האבטחה עלתה לי יותר מאשר ההכנסות. כל ההנחה בק"ש היא 250 אלף שקל חיסכון במס. על הזרים אין לנו הנחה. ההבדל ביני לבין כל קבוצה אחרת הוא 15 מיליון ש"ח. אני הורדתי את התקציב. בשנתיים האחרונות רק קניתי שחקנים. השנה קל לי יותר כי אין לי רכישות ויש לי מכירות של שלושה מיליון שקל. בכל מקרה הורדתי את התקציב משמעותית".

שירצקי כמובן לא פסח על ההתייחסות לשחקני הבית: "אף שחקן צעיר שעולה לא עולה ישר להרכב, לא ביום אחד מעלים מהנוער לבוגרים. בשנה הזו יש שחקני נוער שממשיכים. אם תהיה בעיה יש כמה שחקנים שיכולים לעלות. אני מאמין שאין עתיד לקבוצה בלי בסיס של שחקני בית".

 

 חסארמה: "בכל מה שנוגע להחלטות, אני אקבל אותן"

מאמנה החדש של קריית שמונה כבר פתח את האימונים ובינתיים נראה שההתאקלמות שלו בתפקיד החדש מהירה, במסיבת העיתונאים המסורתית של פתיחת העונה הודה חסארמה על הקרדיט שניתן לו : "אני לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים" ולא שכח להבהיר: "מי שצריך לקבוע זה אני"

מאמנה החדש והטרי של קריית שמונה כבר מתאקלם היטב בתפקיד לאחר  שבוע של מחנה אימונים עם הקבוצה בקיסריה ההתרגשות כבר בצד והעבודה הקשה לפניו: "זאת תחושה טובה מאוד אחרי שנתיים מוצלחות בנוער. רציתי להגיע לבוגרים. כמובן שאני לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים. אנחנו יוצאים לדרך. החלפנו הרבה שחקנים וזו עבודה לא קלה בכלל. אנחנו עובדים קשה יום ולילה על מנת לעשות קבוצת צמרת. כמו שאיזי אמר הרבה קבוצות מתחזקות ומה עוד שמבחינת תקציבים קבוצות אחרות עולות עלינו בהרבה. אנחנו הבאנו שחקנים מוכשרים, רעבים ואנחנו נדע איך לעבוד איתם ולקדם אותם"

חסארמה ידע להבהיר ולהדגיש כי כעת הוא הפסיקה האחרונה במועדון: "אני שמח שיש לי בעל בית שמבין כדורגל ואפשר להתייעץ איתו, אבל בכל מה שנוגע להחלטות אני אקבל אותן, מי שצריך לקבוע זה אני"

על היותו מאמן ערבי בליגת העל: "זה לא סוד שאני הייתי השחקן הערבי הראשון בבני יהודה ואחר כך הדרך נפתחה לכולם. שמח שאני שעושה זאת כמאמן. אני מודה לאיזי. אני שמח על כך ומה שמעניין אותי זה לעשות את העבודה כמו שצריך, שנהיה קבוצת צמרת".

אדריאן רוצ'ט שקיבל חזרה את סרט הקפטן אמר: "אני שמח מאוד לחזור לתפקיד כשמאמינים בי שוב. שמח על התמיכה, בחרו בי ואני שמח כי זה סימן שאני עושה דברים בצורה נכונה. לפני שנתיים הייתי פחות מנוסה, התמודדתי עם זה בצורה הכי טובה. שימשתי דוגמא לשחקנים צעיר

 

עבאד האריך את חוזהו בקבוצה

סגנית האלופה עירוני קריית שמונה פתחה ביום חמישי שעבר את אימוניה לקראת עונת 2015/16.  עם מאמן חדש על הקווים, סלאח חסארמה, קפטן חדש-ישן, אדריאן רוצ'ט, ארבעה שחקני רכש וצעירים שקודמו ולעיני 20 אוהדים מקומיים באולם הכדורסל בבית דנציגר בעיר, יצאה הקבוצה הצפונית לדרך.

חסארמה העביר לראשונה אימון של קבוצת בוגרים עם מעט כושר גופני ולאחר מכן משחקוני כדורסל. ביום ראשון יצאה הקבוצה למחנה אימונים בן שבוע בקיסריה כשבאותו היום קיימה גם את מסיבת העיתונאים הרשמית לרגל פתיחת העונה ויהיה ניתן לשמוע לראשונה את חזונו של חסארמה וכן התייחסות מצידו של הבעלים איזי שירצקי. לאחר מכן, באמצע חודש יולי, תצא הקבוצה למחנה האימונים המרכזי במירלו שבהולנד למשך כשבועיים.

במחנה האימונים, אחמד עאבד, חלוצה של הקבוצה האריך את חוזהו בקבוצה לשנתיים נוספות. עאבד, שחוזהו אמור היה להסתיים בתום העונה הקרובה, חתם על החוזה החדש במהלך מחנה האיומנים של הקבוצה בקיסריה.
"שמח להאריך את החוזה ולהמשיך במועדון שנתן לי כל כך הרבה. מקווה שנמשיך להגיע יחד לעוד המון הישגים", אמר עאבד.

בינתיים, במועדון המשיכו לעסוק בסוגיית דניאל בורחל. כזכור, ביום שישי האחרון החתים הבעלים איזי שירצקי את בורחל לעונה, אלא שאז החלו לטעון בהפועל עכו כי מימשו את האופציה על המגן. לעומת זאת, בורחל אמר כי בהסכם על מימוש האופציה לא הופיעו סכומים וסעיפים נוספים הנדרשים ולכן הוא לא תקף.

 

מהמועדון הצפוני נמסר: "מעולם לא הוחתם שחקן במועדון כאשר הוא נמצא תחת חוזה בקבוצה אחרת. גם במקרה הנ"ל וכתנאי הכרחי לחתימה במועדון, הוא התחייב לחתום כי הינו מצהיר על היותו שחקן חופשי אשר אינו מחויב בחוזה או הסכם תקף כלשהו לקבוצה אחרת"

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad