היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עוצבת המפץ בתרגיל מעמ"ל

 

התרגיל מתמקד בביצוע התהליכים המבצעיים הנדרשים להפעלת סד"כ של מאות אנשי מילואים בתפקידים שונים באוגדה, ובקריאה לשירות של אנשי המילואים, תוך תרגול של מאמץ הגיוס שנערך במרכז הגיוס האוגדתי.

היום התבצע חלקו הראשון של התרגיל, שיימשך גם מחר, במסגרתו נוצר קשר עם כלל חיילי המילואים תוך זמן קצר, לצד קיום תהליכי גיוס וכוננות מיטביים. התרגיל תוכנן מראש בגרף השנתי ומתבצע בצל תקופת הקורונה עם כלל ההתאמות הנדרשות.

את תחילת התרגיל הובילו מפקדת מרכז הגיוס האוגדתי, רס״ן נטלי ישעיה, וקצין משאבי האנוש האוגדתי, סא״ל אלירן רבו. שניהם סיכמו את היום כמוצלח ומשמעותי עבור האוגדה ועבור מערך משאבי האנוש: "תרגלנו בצורה עצימה ובכלל הרמות את שלב הקריאה והכוננות במסגרת ״השלב הראשון״ תוך שיתוף חטיבות האוגדה והמפקדים".

"אנו נוהגים להגיד כי 'השלב הראשון תמיד יקרה', ותהליך הנג״ח (נוהל גיוס חירום) הוא התהליך הוודאי היחידי שיקרה בממלכת אי הוודאות ביום פקודה", משתף סא"ל רבו.

ביום השני לאימון יגויסו בפועל מאות מפקדי ולוחמי האוגדה, ויתייצבו בימ״חים השונים בדומה למתאר הגיוס והנג״ח.

כמו כן, יתורגלו כל התהליכים הנדרשים בנג״ח מהיר, איכותי ומיטבי כדי לעמוד במשימת האוגדה ביום פקודה.

בין התהליכים שיתורגלו: גיוס פיזי, צבירת סד״כ ואמצעים, מענה רפואי מרחבי, ציר הפיקוד והשליטה והדווחים ושטחי כינוס.

"אין ספק שהעלינו כשירות בראי משימת האוגדה בחזית הצפונית, ואנו מוכנים לכל אתגר לו נידרש – לכל עת, בכל דרך עד הניצחון", מסכם סא״ל רבו, ״אירועי היום בהר דב רק ממחישים את חשיבות המוכנות של האוגדה ואנשיה ליום פקודה״.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad