היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

פרס ניהול כספי תקין למועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון

 

שר הפנים שיבח את הרשויות המקומיות שעמדו במנהל תקין ואמר: "יש לקבוע יעדים מרחיקי לכת מהיעדים שעמדתם בהם עד עתה, הישגים מתקבלים רק על קביעת יעדים".

ראוי לציין שהמדדים המרכזיים עליהם נבחנו הרשויות הם: מחיקת חובות, מתן הנחות בארנונה, מסירת עבודות על פי מכרזים, הענקת תמיכות על פי קריטריונים, אחוז העסקים ברשות המקומית שפועלים עם או בלי רישיון עסק, התנהלות הוועדה המקומית ותאגידים עירוניים וגביית חובות מבכירים ברשות המקומית.

ד"ר שוקי אמרני, מנכ"ל משרד הפנים בפועל הדגיש: "על פי הניסיון המצטבר, הגורם העיקרי להצלחתן של הרשויות המקומיות לעמוד בקריטריונים לפרס שר, הוא מנהיגות, שביסודה קבלת החלטות בניהול התקציב תוך הקפדה על מנהל תקין ושמירה על האינטרס הציבורי".

 

השר סער הציג בטקס את עקרי הישגיו כשר הפנים בשנה החולפת ואמר כי "אך סמלי כי הטקס מתקיים יום לאחר חקיקת חוק רשויות איתנות, המתייחס לביזור סמכויות והתנתקות ממורשת המנדט". השר ציין כי אחד היעדים המרכזיים שלו הוא צמצום פערים וכעת פועלות מספר ועדות חקירה לחלוקה מחדש של שטחים והכנסות בין הרשויות השונות בארץ. שר הפנים סער: "על ידי הבנות בין הרשויות השונות ניתן יהיה להגיע לתוצאה טובה ללא צורך בהתערבות של ועדות חקירה".

כמו כן, הוסיף השר בחודש הקרוב צפויה הרפורמה בתכנון והבניה לקבל את אישור הכנסת, דבר שיביא להסרת חסמים בירוקרטים רבים ולחיזוק ועדות התכנון המקומיות.

עוד אמר השר סער "כי במטרה לבסס את מעמד השלטון המקומי הוא פועל לחקיקת יום השבתון בבחירות לרשויות המקומיות אשר עבר כבר בקריאה ראשונה בכנסת אשר יסייע להעלאת אחוז ההצבעה ובמקביל הוא פועל להעלאת אחוז החסימה בבחירות אלה ושינוי דיני מימון הבחירות".

בדברי ברכתו של השר סער הוא מנה גם הישגי המשרד: הארכת שעון הקיץ, החלת חוק השעיית ראשי רשויות, הגדלת המלאי התכנוני של יחידות הדיור בישראל, צמצום תופעת המסתננים, פרויקט תעודות זהות חכמות, הגדלת כמות יחידות הדיור בפרויקט בניית,  תקנות סער והארכת חוק הוודל"ים.

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "הפרס מגיע לעובדי המועצה על פעילותם והתנהלותם התקינה לאורך שנים, לחיים מילוא גזבר המועצה היוצא ליוסי הגזבר החדש שממשיך בדרך חדשה לשמור על הקופה של כולנו. אני שמח שאנחנו ממשיכים לשמור את המועצה כארגון מסודר, יציב ואיתן כלכלית ומקווה שיחד עם תושבי המועצה נמשיך במסורת ונצעיד את המועצה למחוזות נוספים".

ראש המועצה האזורית מבואות החרמון אומר עם קבלת הפרס לניהול תקין: "המועצה האזורית מבואות החרמון ממשיכה לשמור על מסורת של הצלחות, על ניהול כספי מוצלח בקפדנות ודקדקנות. וזאת על אף שהשתתפות המדינה בתקציבים לפרויקטים מיוחדים בהשקעות שאנחנו יוזמים קטנה. התוצאות נראות בשטח בתחומי, חינוך ופיתוח מדברת בעד עצמה. אני מבקש גם להודות לצוות הנפלא של העובדים מגדול ועד אחרון העובדים".

סך הכל הוענקו עוד תשעים וחמישה תעודות, בנוסף לגליל עליון ומבואות החרמון.

עוד השתתפו בטקס: מנכ"ל משרד הפנים בפועל, ד"ר שוקי אמרני, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית רמת נגב שמואל ריפמן.

 

 

צילום: משרד הפנים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad