היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראשי הרשויות ב'אשכול גליל מזרחי' יוצאים למאבק בנושא הבריאות

 

הרצל בן אשר

הרשו לי לברך בתחילת הדברים על כך ש'אשכול גליל מזרחי' החליט לאחוז את השור בקרניו ולצאת למאבק לשיפור ושדרוג הבריאות באזור.

ההיסטוריה מוכיחה שבכל פעם שראשי הרשויות יצאו למאבק, הוא הוכתר בהצלחה. המאבק וההצלחה הבולט ביותר היה גם הוא בתחום הרפואה, הקמת הפקולטה לרפואה בצפת.

אז הובל המאבק על ידי ולנסי אהרון יו"ר האשכול לשעבר, הפעם מובילים אותו היו"ר בני בן מובחר וראש מועצת יסוד המעלה אילן אור.

לנוכח הכאוס השורר בחלק משרותי הרפואה בגליל, והמחיר הכבד והיום-יומי אותו משלמים התושבים באיכות חייהם ובחייהם, ההחלטה של ה'אשכול' חשובה ומכוננת, כמובן כפוף לחובת ההוכחה המוטלת על לפעול בנחישות. סיכויו של המאבק לשיפור הבריאות להצליח הפעם גבוהים היות והוא משותף וכולל נציגים ממשרד הבריאות, מנהלי בתי החולים (זיו פורייה) וקופות החולים.

יו"ר פורום הבריאות באשכול גליל מזרחי, אילן אור המשמש כראש המועצה המקומית יסוד המעלה, הוביל את הכינוס שבסופו הוקמו חמש ועדות פעולה בתחומים הבאים:

ועדה לשיתוף פעולה בין קופות החולים. ועדה, הצפון כמוביל מודל רפואי בקהילה-אשפוז ביתי. ועדה לגיוס כוח אדם איכותי כמשאב מרכזי. ועדה להקמת מרכז חוסן אזורי בגליל המזרחי. וועדה לטיפול בצרכי האזרחים ותיקים לבריאות ורווחה.

אילן אור: "בחרתי לקדם את תחום הבריאות משום שזה בנפשנו. התושבים שלנו מצפים מאיתנו לעשות זאת. אחריותנו כמנהיגות אזורית, לרתום את כל בעלי העניין ולהכריח את הממשלה להתייחס אלינו כמו אל כל תושב שחי במרכז הארץ. לא יתכן כי סל השירותים המוצע לתושבי הגליל יהיה באופן ברור ומודע, פחות טוב מזה שמוצע במרכז הארץ. שירותי הבריאות חייבים להיות שוויוניים יותר. דו"ח ועדת גרוטו על שירותי הרפואה בצפון, מהווה תוכנית טובה להתחיל איתה, אולם עד כה מעט מאוד נעשה על מנת לממש אותו. אנחנו לא באים להמציא שום דבר מחדש אלא רוצים לקחת את כל התוכניות שהתגבשו כאן אצלנו ובמשרד הבריאות ולדחוף לממש אותן".

הקריאה מכל הדוברים לראות את ראשי הרשויות מתגייסים למען העניין ומובילים את הנושא אל מול הממשלה בצורה יותר נמרצת. עוד הודגש הצורך לחזק את שירותי הרפואה בקהילה, באמצעים שונים כולל קידום שיתוף פעולה בין קופות החולים השונות, באספקת השירותים.

אילן אור אמר שיקדם סקר שביעות רצון בקרוב התושבים כדי להבין מהשטח, ממקבלי השירות, איפה הבעיות האמיתיות נמצאות. "אנחנו נגבש את הסקר ונפיץ אותו בחודשים הקרובים".

בני בן-מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון ויו"ר אשכול גליל מזרחי בירך על הכינוס ואמר כי "מטרתנו היא לגבש תוכנית פעולה ברורה וסדורה ולקדם אותה במסגרת החלטת ממשלה לגליל. הנושא בעל חשיבות עליונה עבורי ועבור אילן וכל ראשי הרשויות באשכול ואנחנו חייבים לראות את משרד הבריאות, יחד עם משרד האוצר וראש הממשלה, מתגייסים איתנו לקדם את העניין".

אומנם מדובר בכינוס התחלתי, אך הסיכוי שבסופו של תהליך נראה כאן שיפור במערכות הבריאות, טוב.

נחתום באיחולי הצלחה וחיזוק ידיהם של הנאבקים ונעקוב.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad