היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כופים עלינו לקבל חומרים מיסיונרים

 

הצפת תיבות הדואר בחומר מיסיונרי ממשיך. לאחר הפוגה, שוב נשלחו אלפי חוברות בעלי אופי מיסיונרי לתיבות הדואר של תושבי קריית שמונה. רב העיר צפניה דרורי, קיבל פניות מתושבים רבים, שגם הגיעו אל מערכת העיתון.

המיסיונרים פועלים במחזוריות, בדרך כלל לפני החגים היהודיים ומפיצים את החומרים שלהם בתיבות הדואר ומניחים אותם בפתחי הבתים.

בזמנו סיפרנו לכם על כך שמרוב הליברליות במדינת היהודים, אין אפשרות חוקית למנוע את הפצת החומרים. וזאת מדוע? דואר ישראל מחויב לחלק את דברי הדואר המגיעים אליו, ולא משנה מה תוכנם. בעבר, עובדים בדואר ודוורים שלא היו מוכנים מצפונית לחלק את החומרים הללו, החלוקה נכפתה עליהם והם עשו זאת תוך הבעת מחאה.

נודע לנו שהדבר היחידי שעוצר בעד העובדים שלא לנקוט בצעד קיצוני ולסרב לחלק את החומרים הללו, הוא הפחד מפני פיטורין ואיבוד מקור פרנסתם.

אולם, מסתבר שיש בשורה טובה. השבוע סרבו עובדי הדואר ברמת גן לחלק את "הברית החדשה", פשוט סירבו. בצר להם הם פנו אל ח"כ זבולון אורלב ואל שר התקשורת משה כחלון וביקשו מהם להשהות את החלוקה.

"אנחנו לא מוכנים לעשות זאת בניגוד למצפון שלנו, וזה לא קשור להיותנו דתיים או חילוניים", אמר אחד העובדים.

ח"כ אורלב הביע מחאה חריפה על כך שבמדינת ישראל בכלל אפשר להעלות על הדעת מעשים מן הסוג הזה "מדובר ממש בשידול להמרת דת, מעשה שהחוק אוסר אותו. הם פועלים בהפחדה ובין היתר מפחידים את היהודים שהנה הולכת להיות מלחמת כליה וכדאי לך לקפוץ לרכבת ההצלה שלנו", אמר ח"כ אורלב.

ברמת גן, בניגוד לקריית שמונה, השהו לעת עתה את הפצת הספרים המיסיונרים עד אשר ידונו בנושא לעומקם של דברים.   

הרב דרורי אמר השבוע: "היינו בטוחים ששמנו קץ לתופעה הזאת, אחרי שבמהלך השנה האחרונה לא חולקו חומרים מיסיונרים, שוב התופעה הזאת חוזרת. אנחנו שוקלים את הנושא מההיבט המשפטי וכאשר תהיה לנו עצה משפטית הולמת, נפעל בהתאם. השבוע (יום א') הגישו נציגים למנהל סניף הדואר בקריית שמונה עצומה חתומה עם שמות פרטיים, מספרי זהות וכתובות, דרישה שעובדי הדואר לא יניחו בתיבות הדואר שלהם חומרים מיסיונריים", אומר רב העיר הרב צפניה דרורי לעיתון "חדשות הגליל".

רבים מהחותמים על הבקשה שלא לקבל דברי דואר בעלי אופי מיסיונרי הביעו את זעמם ואמרו: "אפשר לחשוב שאנחנו לא חיים במדינה יהודית, שאנחנו מיעוט שולי ולא בני העם היהודי שזכותו לסרב לקבל דברי דואר המפתים אותנו, וגם את ילדנו הקטנים, להמיר את דתנו", "זה ממש אבסורד", אמר אחד התושבים בזעם ובתסכול.

הרשימה נמצאת במערכת.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad