היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מועצה אזורית הגליל העליון: 'נלחם' במסיבות האלכוהול של הנוער

קברניטי מועצה אזורית הגליל העליון קיבלו החלטה אסטרטגית לצאת במלחמת חורמה נגד מסיבות הנוער אשר הפכו למסיבות אלכוהול ולעיתים גם סמים.

ההחלטה האמיצה באה לעולם אחרי שהנושא הפך לתופעה וסוחף אחריו צעירים וצעירות רבים ומאיים לפגוע בתשתיות ערכיות וחינוכיות מהותיות בחינוך.

במועצה החליטו להציף את הנושא, ושלא כמו במקרים דומים אשר המנהיגות הציבורית והחינוכית עושה כל מאמץ לטאטא את התופעה מתחת לשטיח, במועצה הכירו בעובדה המסוכנת שתוצאותיה השליליות והמסוכנות עלולות לגבור על התועלת שבשמירה על תדמית 'נקייה' של הנוער והקיבוץ

מסיבות הנוער הפכו לסוג של 'סיבה למסיבה האמיתית', אלכוהול וסמים, ותחת האצטלה של 'נוער חוגג ונהנה', האלכוהול והסמים היו בעלי האחיזה הממשית.

הפעילות תהיה משולבת והיקפית מתוך מטרה לבלום את התופעה ולהפנות את הטיפול לדרך החינוכית וההסברתית.

 

המסיבות האלה נערכות בתוככי הקיבוץ ובשטחים ציבוריים, וכעת לקראת הסילבסטר הם מבקשים לפרסם את הדבר לציבור לשתף ולהיעזר.
בפניה להורים של תלמידי בתי הספר התיכוניים ומנהלי מערכות החינוך, מבקשים אביעד דינור מנהל מחלקת החינוך בלתי-פורמאלי, אורלי מאסטרו מנהלת תכנית "מועצה ללא אלימות", ורוני יפה השוטר הקהילתי להיעזר בהורים ובמחנכים בהגברת הערנות והמעורבות בבלימת המגמה, ומפרטים מספר טיפים והמלצות להתמודדות.
הטיפול בנושא מקבל דחיפות עקב מספר מסיבות רבות משתתפים שחלקן נגמרו בפינוי נערים לבית החולים עקב הרעלת אלכוהול, ובחלקן שנערכו בטבע, אליהן הגיעו נערים עם רכבים, חנו בטבע סמוך לגדות נחל, והסתכנו בבעיות בטיחות רבות כולל נהיגה תחת השפעת אלכוהול.
במכתב מספרים חברי "ועדת אכיפה של תכנית 'מועצה ללא אלימות' והחינוך הבלתי פורמאלי" במועצה כי משתתפי המסיבות מגיעים ברכב פרטי לשטח המסיבה, הנערכת  ללא פיקוח ואבטחה. "לצערנו היום כמעט ואין התכנסות מאורגנת של נוער ללא אלכוהול. מסיבות והתארגנות חברתית הינן מבורכות וחשובות, יחד עם זאת תפקידינו כמבוגרים להשגיח ולהגן על בריאות ובטיחות ילדינו בכל עת ועת".
כזכור אוסר החוק על מכירה או אספקת משקה משכר לנוער מתחת לגיל 18, וזאת עקב השפעת האלכוהול שעלול להביא לאלימות, פגיעה גופנית, הרעלת אלכוהול ואובדן הכרה, ניצול המצב לפגיעה וניצול מיני, וכמובן נהיגה פחות בטוחה בדרכים. הם מציינים עוד כי "כל התופעות הללו אירעו במסיבות באזורנו, וטופלו בידי גורמי החינוך ואכיפת החוק, לעיתים גם בלא ידיעת ההורים". זאת ועוד, רכישת אלכוהול על ידי בגיר ומכירתו לקטינים אף היא עבירה פלילית של הבגיר. 
בצד המעשי מציעים הכותבים מספר המלצות להורים, ביניהן בירור מקדים עם הנער/ה היכן מתקיימת המסיבה, איך מגיעים ואיך חוזרים ממנה, מי מארגן ומי עוד מוזמן להשתתף. חשוב להזכיר לנערים מה הן הסכנות בשתיית אלכוהול, ולבקש מהם לקחת אחריות מלאה על הקורה איתם ועם חבריהם. עוד מומלץ לתאם מועדים לעדכון טלפוני מעת לעת ובמקרה והנער אינו יוצר קשר, להגיע פיזית למקום המסיבה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad