היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עין זהב… אין מים

לפני כחודש שבו המים לזרום בערוץ נחל עין זהב לשמחת ליבם של התושבים. אולם, מסתבר שהייתה זו אפיזודה קצרה לה אחראית חברת מקורות.

ממש מיד לאחר הזרמת המים על ידי מקורות, הבחינו עובדי החברה שילדים (הסתבר אחרי בדיקה) הניחו מכשולים כדי לגרום למפלס המים לעלות ויוכלו לשחות. התגובה הייתה מידית בענישה קולקטיבית, זרימת המים הופסקה מיד.

ביקרתי במקום מיד אחרי פנייתו של חבר המועצה גבריאל חסין ועוד מספר פעמים לאחר מכן. המכשול הוסר מיד לאחר פניית אנשי מקורות ולא הוחזר, ולמרות זאת זרימת המים לא חודשה. לטענת חסין אנשי מקורות דרשו התחייבות של העירייה על אחריותה אם חלילה מישהו יטבע במי הנחל. כאן המקום לציין שאם אכן זו דרישה לגיטימית, על מקורות לדרוש זאת בעוד מספר מקומות לאורך ערוץ הנחל בו מפלס המים גבוה בהרבה ממפלס המים שהילדים גרמו לו (סנטימטרים אחדים).

תושבים רבים פנו למערכת העיתון זועמים על היחס הבריוני של אנשי מקורות ורשות המים על ההענשה הקולקטיבית. "אני לא מבין את ההתנהגות של 'מקורות'. אחרי מאבק של שנים, עשו חגיגה וטקס יפה והזרימו מים לנחל, ופתאום אני שומע שהם סגרו את הברז. זה נראה כהתנהגות לא אחראית ושימוש בכח שיש בידיים של מקורות", אומר ע' שהיה פעיל במאבק. ע' ממשיך ואומר "היית צריך לראות איזו שמחה הייתה כאשר המים זרמו. פתאום, ראינו ציפורים ובעלי חיים ששנים לא ראינו. מה שעשתה מקורות לא צודק", אומר ע'.

תגובת רשות המים: "הרבה הושקע בשיקום נחל זהב ובהשבת מים חיים לנחל, מים אשר הינם במחסור בישראל.

לקריית שמונה נכס יפיפה, שיש לשמור עליו ומפניו.

יש לשמור עליו נקי מלכלוך וזיהום, ויש להישמר מסכנת טביעה ופציעה.

מסתבר שהיו שלא הסתפקו בנחל הזורם, ובנו מכשול למים ליצירת בריכה עמוקה, דבר שייצר מצב של סכנת טביעה.

חברת מקורות החליטה לסגור את זרימת המים עד להסרת הסכנה ולמניעת הישנותה.

מנכל העירייה, אלי כהן, ורל"ש ראש העיר, שמעון סבח, ביקרו במקום, ועל מנת להבטיח זרימת הנחל מחד, ושמירה על בטיחות התושבים מאידך, הוחלט על סתימת הבריכה המסוכנת.

כשזה יבוצע, ישובו המים לזרום בנחל מיידית. אורי שור דובר רשות המים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad