היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תוצאות סופיות, בחירות 2013: הרב ניסים מלכה נבחר לקדנציה שניה ברוב של 4.6%

התוצאות שהחלו להגיע לקראת השעה 23:00 מטרו עצבים בשני המחנות שכן, מאז ספירת הקלפי הראשונה ועד האחרונה הפער בין הרב ניסים מלכה ליורם מלול לא עלה מעל חמישה אחוזים. לאחר ספירת 28 קלפיות מתוך 31 סגרו במטה יורם את המסכים והחלו בנאומי ההפסד. לעומתם, במטה ניסים החלו לחגוג ברחבי העיר בצפירות, שירים וצהלות, ומשם עברו לאולם "זיקוקים" כדי להישאר עד אור הבוקר ולחגוג ביחד עם ראש העיר.
למרות ההפסד של מלול, הוא יכול להתנחם בעובדה שהוא קיבל מספר קולות גבוה יותר מאשר סכום הקולות שלו ושל בנצי בסיבוב הראשון, לעומת ניסים שקיבל מספר נמוך יותר מסך הקולות של בני בריתו יחד (יגאל ובוריס).

אחוז ההצבעה היה בינוני ועמד על 52.20 אחוזים.

פרוספר אזרן ראש עיריית קרית שמונה לשעבר אמר באחד הראיונות השבוע לכלי התקשורת שמי שיחבור לקול הרוסי ינצח את הסיבוב השני, אמר וצדק.

 

מטה מלול: מאוכזבים אך גאים

בשעה 23:40 לקול צהלות הפעילים המאוכזבים אך הגאים החל יורם מלול את נאום ההפסד שלו "עשינו את המיטב. אנחנו מציגים אמנם את הכמות הקטנה של חברי המועצה, 4. הסתכלתי על הארבעה שלנו מול השמונה שלהם. זה ההבדל בין חושך לאור. הפוליטיקה הקטנה ניצחה. ניצחו הקומבינות. באנו עם פוליטיקה חדשה. אמרתי לרב דרורי 'אם אפסיד אני אחייך ואם אפסיד אני גם אחייך' . העיר הזאת יקרה לכולנו, מרגע זה אנחנו מקבלים את דין הבוחר".

מלול החל את מסע הבחירות שלו לפני כחצי שנה וספק אם היה ניתן למצוא תושבים רבים שהיו מצביעים עליו כאיש שיעפיל לסיבוב השני ויגיע עד כדי מרחק נגיעה מכס ראש העיר. עם הזמן הוא צבר תאוצה וחיבר אליו את הרצל בן אשר, סגן ראש העיר בדימוס ובקמפיין נקי ויסודי גבר על בנצי,יגאל בוזגלו וד"ר בוריס בדרך לסיבוב השני.

בסיבוב השני החיבור הצפוי ביותר קרה וחברי סיעת "קריית שמונה מתחדשת" של בנצי ויפעת שאשא חברו למלול לעומת סיעות "ש"ס", "עתיד" ו-"קריית שמונה ביתנו" שחברו לניסים מלכה, מה שהביא לו את הניצחון לטענת מלול שאמר "זהו ניצחון של חיבורים".

"נאפשר לקואליציה לעשות הכל לטובת קריית שמונה" אמר מלול בטעם החמצה וסיכם "אני רוצה להודות לבנצי ויפעת שחברו אלינו".

חבר המועצה החדש-הישן וחבר סיעתו של יורם מלול, הרצל בן אשר אמר: "נדרוש מהממשלה לעמוד בהתחייבויות שנתנו ולא יהיו מאושרים מאיתנו אם הם יצליחו".

מטה מלכה: חגיגות אל תוך הלילה

אצל מטה מלכה כבר בפעם השלישית חווים את הסרט של סיבוב שני וכמו שאמר לנו אחד הפעילים "כמה שיותר קשה זה יותר מתוק". כמו אצל מטה מלול ממש לפני השעה 23:00 החלו לזרום התוצאות מהקלפיות רק שאצל מטה מלכה החיוך לא ירד מהפנים של הפעילים, למעט פעמים בודדות שבהם יורם גבר על מלכה בקלפי מסוימת.

לקראת השעה 23:20 במטה מלכה כבר הבינו את הלך הרוח ואנחת רווחה השתחררה אצל קרוביו. בשעה 23:30 לא היה ניתן לעצור את צהלות השמחה ועשרות הפעילים החלו לצאת לכיוון הכבישים הראשיים שהשיר "ניסים מלכה ראש העיר הבא שלנו"  חזק בלופ שוב ושוב, כשכל זה היווה רק את הספתח לקראת החגיגות אל תוך הלילה באולמי "זיקוקים" בכיכובו של הזמיר המקומי מוטי ממן שהלהיב את הקהל הרב.

"אני מבקש להודות לכם באופן אישי על השתתפותכם בבחירות ובאחוזים גבוהים ומרשימים" פתח מלכה את דבריו והמשיך "אני רואה בהצבעה שלכם הבעת אמון חשובה מאוד במדיניות ובעשייה שלנו. נמשיך לשאוף למצוינות, לקדם תהליכים ולשפר את ביצועי הרשות מתוך דיאלוג ושיתוף פעולה איתכם התושבים".

מלכה מסר תודה מיוחדת לכ המפלגות והמתמודדים שהצהירו על תמיכתם בו ולא שכח כמובן להודות לפעיליו המסורים.

הרב מלכה סיים במסר גם עבור אלו שלא בחרו בו: "ביום שאחרי הבחירות אנו מניחים את ה 'קמפיינים והמחלוקות' וחוזרים להיות 'משפחת קריית שמונה' החמה והמיוחדת".

ד"ר בוריס שאמור להתמנות לסגן ראש העיר ומ"מ חגג אף הוא את ניצחון הרב מלכה ואף קיבל בשורה משמחת בדמות זיכויו של יו"ר "מפלגת ישראל" וחברו אביגדור ליברמן "אני שמח שסיימנו את המערכת בחירות ועכשיו יש לנו חמש שנים של עבודה קשה לטובת קריית שמונה ותושביה, חייבים לשנות את פני העיר ושתושביה יהיו גאים לגור בעיר הזאת. אני שמח שנגמר משפטו של אביגדור ליברמן שזאת באמת חגיגה של הדמוקרטיה במדינת ישראל, קיבלתי הרבה טלפונים שמחים של תושבי קריית שמונה ואני מאחל לאביגדור ליברמן המשך עשייה לטובת מדינת ישראל. אני בטוח שמפלגת 'ישראל ביתנו' תעזור לקדם את קרית שמונה כפי שהבטיחה סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום בביקור בעיר לפני הבחירות".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad