היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שכונת יובלים פורסמו חוברות המכרז למגרשי בנה ביתך ומגרשי הקוטג'ים

רשות מקרקעי ישראל פרסמה השבוע את החוברות המפורטות של מגרשי בנה ביתך ומתחמי הקוטג'ים כחלק ממנת השיווק הראשונה של יובלים א'.

עם פרסום החוברות יכולים המתעניינים להוריד המסמכים, לאסוף המסמכים הנדרשים ולהירשם להגרלה במגרשי בנה ביתך. במקביל, פורסמו היום גם המכרזים למתחמי הקוטג'ים, אליהם יכולים לגשת יזמים, קבוצות ועמותות רכישה. בניגוד למגרשי בנה ביתך אשר עלות הקרקע בהן היא 0, יצטרכו היזמים וקבוצות הרכישה להתמודד במכרז על מחיר הקרקע, בנוסף לעלויות פיתוח.

במסגרת מנת השיווק הראשונה, פורסמו היום מכרזים ל-106 מגרשי בנה ביתך, ו-6 מתחמי קוטג'ים הכוללים 132 יחידות.

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה בירך ואמר כי "מדובר בבשורה חשובה לעיר, ואני שמח שהמאמצים שלנו הבשילו והיום אנו רואים את הפירות הראשונים. המכרזים שפורסמו  נגישים לכולם ודאגנו כי הקריטריונים יותאמו קודם כל לתושבי העיר וילדיהם – אלו שגרים כאן ואלו שגרים בחוץ".

לאור פרסום המכרזים תשיק בימים הקרובים עריית קריית שמונה אתר מיוחד אשר יספק מידע רב אודות אופציות המגורים והסברים אודות השתתפות במכרזים השונים.  

 

רבים הגיעו למפגש מידע במרכז הארץ  

120 צעירי העיר הגרים במרכז השתתפו במפגש מידע מיוחד שנערך במרכז הארץ. ראש העיר שיזם המפגש ופגש במשתתפים: "זה אירוע מכונן לעיר, החלטנו בפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר לצאת אליהם ולעשות כל מה שנדרש כדי להחזירם הביתה".

 

מפגש המידע על שכונת יובלים שנערך השבוע במרכז הבינתחומי בהרצליה משך אליו 120 מתעניינים, אשר הגיעו מכל ערי המרכז במטרה לשמוע ולקבל הסברים עם היציאה למכרזים הראשונים של השכונה החדשה.

במהלך המפגש הוצגה הדמיית השכונה (מצורפת תמונה) בה ניתן היה לבחון את מיקומי המגרשים השונים ואת קריית החינוך, המתחם המסחרי, הפארקים ומוסדות הציבור השונים העתידים לקום.

לאור פרסום חוברות המכרז של מגרשי הבנייה העצמית, הוצגו הקריטריונים עבור בני המקום, הודגש כי בחודש הקרוב יפורסמו גם המכרזים עבור הקוטג'ים והדירות במחיר למשתכן.

ענת כהן, בת העיר אשר גרה כעת בתל אביב סיפרה כי "מכרזי הקוטג'ים הכי קורצים לנו, כיוון שאנו מתכוונים להתארגן בקבוצה של 12 חברים ולהתמודד על אחד המתחמים, ובזכות ההתאגדות שלנו נצליח לבנות לנו קוטג' בעלות של 800 אלף שקל להערכתי. המיקום של השכונה כבש אותי, מצד אחד יתרונות של עיר, מצד שני איכות של כפר, בעיקר הסיפור של הפארקים סביב נחל עיון".

מגרשי הבנייה העצמית (בנה ביתך) אשר המכרז עליהם פורסם השבוע עוררו התעניינות וביקוש רב, בעיקר בשל העובדה כי הקרקע תינתן בעלות 0, והרוכש יצטרך לשלם רק עבור פיתוח השכונה והמגרש.  במהלך המפגש הוצגו עלויות הפיתוח וההחלטה של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי לכלול בתוך העלויות את פיתוח המגרש עצמו וקירות התמך בשביל לשמור על נראות אחידה בשכונה ולחסוך עלויות לרוכש הפרטי. 

עלויות הפיתוח נעות סביב 300,000 שקלים ומחולקות לפי הפרטים הבאים:

– עלות פיתוח השכונה: כלל הכבישים, תשתיות, תאורה, פארקים, שבילי אופניים, מוסדות ציבור, קריית חינוך, גני משחקים, פיתוח נחל עיון, חשמל תת קרקעי, אשפה מוטמנת מרכזי מחזור ועוד: כ-200,000 שקלים לאחר סבסוד של 68,000 שקלים.

 – עלות פיתוח פנים מגרש: עבודות עפר בתוך המגרש הכוללות מילוי או חפירה והבאה לקו 0, קירות בחזית כולל חיפויים, קיר אחורי וחלק מצדדי (לפי צורך), חיבור לחברת חשמל, חדר שירות כולל חיפויים לטובת פילר ומונים: כ- 120,000 שקלים.

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "החבר'ה הפיחו בי גאווה ותקווה גדולה. אנו עדים כבר היום למגמה של חזרת צעירים אך היא חייבת להתרחב. הפארק הטכנולוגי שיוקם בצמוד ליובלים מעורר אצלנו עניין רב, ובצדק, חברות רבות ירצו להעתיק מיקומם אלינו בשל ההטבות הרבות שיקבלו. קריית שמונה מתפתחת בקצב מסחרר. קריית שמונה זו ההזדמנות הבאה ואל תפספסו את ההזדמנות הזו".  

אולי יעניין אותך

Bottom ad