היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שכונת יובלים תקועה, ומניחים אבן פינה נוספת לדירות

בעוד סאגת שכונת יובלים תקועה (מתבייש בעצמנו על זה שצוחקים עלינו בעיניים), הגיע שר הבינוי והשיכון אורי אריאל להניח אבן פינה לדירות נוספות בבימת תל חי, שגם שם העניין תקועה מול קיבוץ כפר גלעדי ורשות מקרקעי ישראל.

כל נושא הבנייה בקריית שמונה הפך לפארסה ובדיחה עצובה שהזוגות הצעירים כבר אינם צוחקים מהן ומסתפקים בחיוך מריר על גורלם המר ממשחקי הכס בכל הקשור לבניית דיור חדש בעיר.

גם הנחות אבני הפינה באתרים שונים בעיר הפכה לסוג של בדיחה עצובה ונראה שקריית שמונה מובילה בשיא גינס בהנחת אבני פינה.

אדוני שר השיכון הנכבד. אני מניח שתושבי קריית שמונה ובעיקר הצעירים היו מודים לך (באמת) אילו הייתה עוזב הכל בכל הקשור לקריית שמונה ומסתפק רק בהקמת שכונת יובלים ומימוש התוכניות המעלות אבק במגירות משרדך, רשות מקרקעי ישראל ומזכירות קיבוץ כפר גלעדי. יש חשש כבד שסבלנותם של תושבי העיר וצעיריה הולך ואוזל במהירות לנוכח אוזלת היד של הנוגעים בדבר, וככל הנראה זה יקרה מהר יותר משמישהו מעלה בדעתו כרגע.

 

 

למרות הדברים האלה, 'דן השר בהסרת החסמים האחרונים שנותרו לקראת שיווק שכונת יובלים, השכונה החדשה של קריית שמונה, בה ייבנו על פי התכנון מעל 900 יחידות דיור', כפי שמסר דוברו בתום הביקור.

נידונו גם עלויות נוספות לקידום הקמת מבני ציבור ושטחי ציבור בשכונה החדשה.

השר סיכם עם ראש העיר ונציגי קיבוץ כפר גלעדי כי יפעל לסיום גיבוש ההסכם והמו"מ בין הקיבוץ לרשות מקרקעי ישראל בדבר מסירת אדמות הקיבוץ לקריית שמונה להמשך הקמת שכונת "בימת תל חי". מדובר בקרקעות המוכנות לשיווק מיידי של כ-400 יח"ד, אך מסירתם תקועה מזה 15 שנים בעקבות מחלוקות בין הקיבוץ לרמ"י. במהלך השנה האחרונה הנושא נמצא בטיפולו של השר אריאל כדי לשחרר את החסמים ולהגיע להסדר מול כפר גלעדי.

לאחר הפגישה, הניחו השר אורי אריאל וראש העיר ניסים מלכה אבן פינה לשכונת האצ"ל, בה ייבנו 76 דירות חדשות.

השר אורי אריאל: "אנחנו פועלים להגדיל ולחזק את קריית שמונה שתפרוץ את הגבולות הוותיקים. שכונת יובלים היא הפתרון למצוקת הדיור לזוגות צעירים בקריית שמונה והסביבה ואנחנו שמים קץ לימים בהם שיווקו רק יחידות דיור בודדות פעם בעשור. שמחתי לראות את הגידול המרשים בקליטת תושבים חדשים בקיבוצי הסביבה, אנו משווקים כאן קרקעות במחיר 0. ובחודשיים הקרובים נביא לאישור הממשלה מפת עדיפות לאומית חדשה שתפחית ותסייע משמעותית גם בסבסוד עלויות הפיתוח במקום. ישראל היא מדינה לא גדולה ואנחנו חייבים ליישב את כל הארץ מהצפון ועד הדרום. מקריית שמונה ומטולה דרך בית אל, תל אביב, חברון, באר שבע ואילת", אמר השר למארחיו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad