היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בקיץ הזה תלבשי בד

ירון ממן, בן 37 מקריית שמונה, בנם של מסודי הבלנית שתחיה ושל משגיח הכשרות משה ממן ז"ל הוא דוגמא מצוינת לאדם שמשלב קידוש השם, עם פרנסה וחזון. לא כל יום פוגשים אנשים שמחליטים היכן לעבוד עפ"י התרומה שלהם לקהילה, וירון הוא הדוגמא המופתית לאותו זן מיוחד.
ירון, נולד בקריית שמונה, שירת כ-12 בקבע, עבר לעפולה וחזר לא מזמן לעיר. הכל החל בעקבות אירוע משפחתי, כשאחותו נסעה עד אשקלון כדי לקנות בגדים צנועים למסיבה. לאחר המקרה הזה הבין ירון שישנה מצוקה גדולה בכל מה שקשור לצניעות בבגדים, והחליט להרים את הכפפה והקים ביחד עם אשתו רעות את N&H (קיצור שמם של התאומים שלהם – נהוראי והודיה), חנות בגדים בקו צנוע שהמטרה לדבריו היא "לזכות הרבים".

 

זיכוי הרבים הוא מושג רחב, למה דווקא בחרת בנישה הזאת?

"בעיניי יש ערך מוסף להקים דברים שלא קיימים, ולכן האפשרות לקנות בגדים צנועים בעיר לא הייתה קיימת לפני כן".

 

הנשים בעיר מכירות את הבעיה, כדי לקנות בגדים בקו צנוע צריך לנסוע עד צפת, טבריה או דרומה יותר. החנות האחרונה שהציעה בגדים צנועים בעיר נקראה "עיברייה" שנסגרה לפני מספר שנים ומאז הצורך עולה שוב ושוב. ירון לא ממש חושש מהפוטנציאל הנמוך של העסק בגלל מספרם הנמוך של הנשים שמתעניינות בסחורה שהוא מציע ואומר "אני את ההשתדלות שלי עשיתי ועושה. השם יודע מה הכוונות שלי ועד כמה אני רוצה לאפשר לבנות העיר להתלבש בצניעות, ולכן כמו שפרנסה משמיים, כך גם ההצלחה משמיים.

 

בחרת בעסק עם פוטנציאל, בוא נאמר לא כל כך גבוה?

"זה לא צריך להיות שיקול, שכן המטרה מקדשת את הסיכון. וחוץ מזה יש המון נשים שרוצות לקנות בגדים ליום יום, או לאירוע ולא ייסעו עד צפת או נהרייה כדי לקנות, ולכן החנות הזאת פותחת להן דלת להתלבש צנוע בלי לצאת מהעיר".

 

ומי בוחר את הבגדים?
"בגדול אני ואשתי. אני נוסע לספקים במרכז ולאט לאט נכנס לתחום. אני לומד להכיר את דרישות הקהל. בגלל שהמטרות שלי הן באמת שתהיה כמה שיותר צניעות בעיר, אני משתדל להביא סחורה בכל הסגנונות בכל הסוגים, החל מאופנה לצעירות, עד לבוש בסגנון חרדי, וכמובן בגדים למידות גדולות".

 

ובינתיים איך התגובות?

"התגובות מעולות, יש פרגון ואפילו סיפור קטן שמחמם את הלב. כשחילקתי את הפלאיירים פגשה אותי קיבוצניקית מהאזור ואמרה לי 'אין שום סיכוי שדבר כזה ילך כאן, זה לא בני ברק'. אמרתי לה שאופנה בקו צנוע זה לא בני ברק וגם לא קריית שמונה, זה פשוט אורך לבוש. בגד יכול להיות יפהפה גם כשהוא ארוך וצנוע, וביקשתי ממנה לבוא אחרי הפתיחה והבטחתי לה שאפתיע אותה. היא אכן הגיע, ולא רק שקנתה והתלהבה, אלא הזמינה את חברותיה מהקיבוץ".

 

מביקור בחנות נראה שירון באמת השקיע את מיטב כספו ומאמציו להוציא לפועל את החלום והשאיפות שלו. גם המחירים הנוחים הם חלק מהמטרה, זמינות וקלות ללבוש צנוע. מה שאולי לא ציינו שהחנות לא מוכוונת רק לציבור הדתי, אלא בכלל לכל מי שמחפש בגדים יפים ואיכותיים בקו צנוע. את מבחן הכוונה הוא כבר עכשיו, עכשיו תור הציבור להשיב לו אמון.

 

פרשת פינחס

בפרשתנו מסופר על מעשהו של פינחס, כשהרג את זמרי. הקדוש ברוך הוא אומר מפורש בפרשתנו: "הנני נותן לו את בריתי שלום". יוצא שפינחס זכה למה שלא זכו משה ואהרן. אומנם משה פעמים רבות הציל את ישראל והשיב את חמת ה' מעליהם בעגל, במרגלים, והוא לא זכה לברית שלום כמו פינחס. הרב אברהם פטל זצ"ל מבאר את הדברים על פי משל: אדם מסוים היו עליו בעלי חובות הרבה ולא היה לו מה לשלם, ובכל עת שהיו באים בעלי חובות לתבוע חובם, היה בא חבר אחד שהיה אוהבו, והיה משפיע על הנוגשׂים והיה מצליח להאריך את זמן הפירעון, ודוחה אותם מחודש אל חודש. והנה אחר כמה חודשים באו עוד פעם בעלי החובות לתבוע חובם. ולאותו האיש הזה היה עוד אהוב אחר, אותו אהוב ראה איך באים הנוגשים וממררים ללווה את החיים, עמד עם בעלי החובות ונתפשר עימהם לשלם להם בעד כל חוב עשרה למאה, והיה משלם לכל בעלי חובות כדרך שנתפשר עימהם ולוקח מידם השטרות, עד שפרע את כל החובות ולקח מהם כל השטרות. הנה האוהב השני עשה עמו טובה גדולה יותר מאשר עשה הראשון, כי הראשון היה דוחה את החוב מעליו אבל חוב נשאר חוב, לא כן השני שלא דחה את החוב לזמן אחר אלא פטר אותו לגמרי מהחוב ושילם מכיסו וקרע כל שטרי החוב מעליו עד שלא נשאר לו שום נוגשׂ. והנמשל הוא: במעשה העגל באה מידת הדין לנגוש את ישראל, בא משה רבנו ע"ה ודחה אותה, אך לא ביטלה לגמרי ונדחה החוב לזמן אחר, אך לא כן היה אצל פינחס, שסילק את החוב לגמרי, וכמו שנאמר "בקנאו את קנאתי", שעשה המעשה נטו לשם שמים ופינחס הוכיח במעשה זמרי שאכן הוא ראוי לתואר "קנאי אמיתי", לכן נאמר לפינחס מה שלא נאמר אצל משה רבנו ע"ה "הנני נותן את בריתי שלום", מה שלא נאמר לשום נביא, וזה מפני שמסר נפשו להריגה בשביל עם ישראל. ויהי רצון שמעשים אלו ישמשו לנו נר לרגלינו ויבטל הבורא מעלינו ומעל כל עם ישראל כל גזירות קשות ורעות ויבשרנו בבשורות טובות.

 

חידת השבוע.

1.באיזה כלי הרג פינחס את זמרי?

2.מה שם אביו של זמרי?

 

הזוכה בחידת השבוע פרשת "בלק" הוא:

אוהד רפאל כהן נ"י.

מביה"ס "רמב"ם".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad