היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דיסקים חדשים לחורף חם

 


לני סלומון ומשפחתו – דרך האור

כשקיבלתי את הקומוניקט מיחצ"ן של לני סלומון הייתי מאוד מופתע מהרזומה: "לני סולומון הוא מנהיג להקת שלוק רוק שהוקמה בארצות הברית לפני כחצי יובל…האלבום ה-35 של לני סולומון ושלוק רוק אשר רואה אור בימים אלה, טומן בקרבו סיפור מרתק". "35 דיסקים ואני לא מכיר", תהיתי לעצמי. בתור אבא ששם את "פרקי אבות" כגולת הכותרת לחינוך ילדים הייתי סקרן מאוד לגבי הדיסק שכן מילות הדיסק נלקחו מפרקי אבות, תפילה ללשון הרע מהחפץ חיים ועוד.

את לני סלומון הצטרפו שני בנותיו: אביגיל בת ה-9 ושני בת ה-7 (דהיינו מתחת לגיל בת מצווה), שמוסיפות הרמוניה משפחתית מרעננת במיוחד, והתוצאה מדהימה. כל שיר הוא מופת אמיתי, אך במיוחד השיר הקצבי והמיוחד "עין טובה" (שיר מספר 4), שמספק לנו מרגליות ופנינים תוצרת משפחת סלומון. כאמור, האלבום "דרך האור" מכיל 13 שירים; תשעה מהם חדשים וארבעת האחרים הם ביצועים מחודשים, המבוצעים כולם בלשון הקודש (לשם שינוי). חידוש מרתק באלבום הנוכחי, כאשר המוסיקה גם היא מופלאה, כשאבי סינגולדה על הגיטרות, אלי פרקש על התופים ואילו משה סקייר על הבס – כשהוא משתמש בטכנולוגיה מופלאה. מומלץ מאוד!

 

 

דיסק: הלב והמעין – לך אמר ליבי 

לפעמים נדמה שאפילו מוסיקה, הכלי הכי רוחני ומיוחד ששובר חומות ומגדרים הופך לכלי טכני ואופנתי. כך למשל זמרים משנים את סגנונם המוסיקלי ואף לעיתים דיסק אחד שלהם לא דומה במאומה לדיסק השני, רק כי האופנה, הקצב, והרדיו דורשים זאת. ההיפך המוחלט הוא "הלב והמעין", לא מתחנפים, לא מחפשים לקלוע למטרה של אף אחד, לא חושבים שיווק ובעצם עושים הכי טוב את מה שהם יודעים לעשות, לשיר ולנגן. חודשים עברו (וואו!) מאז שהוציאו את אלבומם הרביעי מפתיעים חברי להקת הלב והמעיין באלבום חדש, המורכב הפעם מניגוניו של הרב יצחק גינזבורג שליט"א, לך אמר ליבי". עד כה שחררו הלקה אלבומים לניגוני ברסלב, ויז'ניץ וחב"ד, ואף גרפו זכיה במקום הראשון בפסטיבל הכליזמרים העולמי באמסטרדם, וכעת עם פנים חדשות הרכב מונה את חיליק פרנק, נאור כרמי, אורן צור, נדב בכר ואסף זמיר. "לך אמר ליבי", מכיר 11 שירים בהם מתארחים אריאל זילבר, אילן דמרי (המדרגות) ושלמה כ"ץ. בין הניגונים באלבום ניתן למצוא את: שלום עליכם, ניגון עד דלא ידע (המוכר בציבור כ'על ידי ניגונים'), אתה בחרתנו ואחרים.

 

דיסק: האחים ולדמן – שלום עליכם 

הסינגלים "שלום עליכם" ו"התנערי" ששחררו האחים ולדמן, הותירו לנו הבטחה כי דיסק הבכורה שלהם הולך לרענן לנו את החורף הקרוב במטר של שירים מיוחדים ומרגשים בסגנון ייחודי ומעניין, ואכן הציפיות אכן התממשו.
האחים הירושלמים לבית משפחת ולדמן לקחו אותנו לנינוחות ולסמטאות המיוחדות של עיר הקודש, בטיבול חסידי-ירושלמי, ואכן המתכון והנתונים מעידים על התוצאה, 11 שירים מגוונים עם לחנים חסידים בעיבודים מודרניים מיוחדים. הדיסק לוקח אותנו למסע מיוחד בין נרות שבת לנר ההבדלה, עם נינוחות של בית יהודי עממי ומיוחד. ומומלץ לכל אוהבי השבת. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad