היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף שליט"א: "אני מתרשם ממסירותו של ראש העיר לקיום תלמוד תורה בקריית שמונה

מפגש היסטוריה בדנציגר-דרכא עם תלמידים

הרב הראשי עשה היסטוריה כאשר ביקש לשוחח בפני תלמידי דנציגר-דרכא, התיכון הממלכתי בעיר, ולקבלם בחיבוק ובאהבה, ללא תנאי.

הרב הפגין את חוכמת לימודו ועשייתו התורנית במפגש אחד עם נערים ונערות, מפגש שאינו מובן מאליו, ובדרך כלל רבנים במעמדו של הרב הראשי יוסף לא מקיימים.

הרוח החדשה שמפיחים שני הרבנים הראשיים, יוסף ולאו, להפלת חומות הבורות והניכור בין חלקים באוכלוסייה, ראויה לכל מילת כבוד והערכה.

במעשיהם אלה עושים הרבנים הראשיים קידוש השם גדול ועצום ומגלים את עיניהם, אוזניהם וליבם של התלמידים לעולם מופלא של תרבות יהודית.

ממש לא חוכמה לפגוש את תלמידי הישיבות בבני ברק וירושלים, אצלם זה סוג אחר של חוויה. המפגש עם תלמידי דנציגר הוא החוויה עצמה והערך המוסף אלו דבריו של הרב שהושמעו.

בסדרת מפגשים ואירועים נפגש הרב הראשי יצחק יוסף והשתתף יחד עם ראש העיר הרב ניסים מלכה בעצרת התעוררות בבית החאן בהשתתפות מאות תושבים.

 

למחרת עצרת ההתעוררות, ביקר הרב הראשי בבתי הספר דרכא דנציגר ודרכא, המתמיד-דרכא, ונפגש עם תלמידי בתי הספר.

לאחר מכן ביקרו הרב וראש העיר בתלמוד תורה לבנים ובנות "חפץ חיים"  וברכו את הילדים שקיבלו את הרב בשירים וריקודים. מנהלי המקום סיפרו לרב הראשי על תמיכתו ועזרתו הרבה של ראש העיר בהקמת תלמוד התורה בעיר. "בלי הסיוע של ראש העיר לא יכולנו לעשות את מה שאנו עושים", סיפרו לרב.

"אשרי העיר שראש העיר שלה משקיע ותומך בתלמוד תורה, בילדים שלומדים תורה ובתינוקות של בית רבן", אמר הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף. "אני מתרשם ממסירותו של ראש העיר לקיום התלמוד תורה והפעילות התורנית עם בני הנוער. זכות גדולה נפלה בחלקיכם שיש לכם ראש עיר שהוא גם רב".

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "כבוד הוא לנו שהראשון לציון מבקר בעירנו. שמענו את דבריו החכמים בקשב רב ובצימאון גדול. אני מודה לרב על הדברים הטובים שאמר על עירנו ועל הברכות שברך את תושבי העיר".

הראשון לציון ברך את ראש העיר ותושבי קריית שמונה ואיחל שנה טובה לכולם.

הרב ביקר בישיבת ההסדר ונפגש עם תלמידי הישיבה.

הרבנים הראשיים של העיר הרב צפניה דרורי והרב שלום לוי כיבדו את הרב יחד עם מאות מתושבי העיר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad