היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות היהדות ק"ש

 

בעקבות ההצלחה, ייפתח החל מהשבוע הקרוב חוג יהדות נוסף לילדים בגילאי 4-6

יוזמה מבורכת של מספר הורים מהעיר, הולידה חוג ייחודי ומוצלח של יהדות חווייתית לילדים. מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית פועל בבית הכנסת שבבית הספר עוזיאל  החוג אותו מעביר האברך חיים זגורי. החוג זוכה להצלחה רבה, וזאת למרות שכמעט לא פורסם, אלא הצלחתו והנאת הילדים עברה מפה לאוזן.
בעקבות התעניינות ודרישה של מספר הורים, יפתח בשבוע הבא חוג נוסף מקביל. המועד נקבע ליום שני ב-18:00, מיד לאחר החוג עם הקבוצה הראשונה, המתחיל ב-17:00. ניתן להירשם לכל אחת מהקבוצות ואף לעבור מאחת לשנייה, בהתאם לנוחות ההורים באשר לשעות הפעילות.

הורים מספרים כי ילדיהם מביאים איתם לבית החוויות, ואף מגלים עניין רב בנושאים גם בשאר השבוע.

כל מפגש אורך 45-50 דקות, והחוג מיועד לבנים ובנות בגילאי 4-6. המפגשים מוקדשים בכל פעם לנושא אחר: אמונה, כיבוד הורים, מצוות צדקה, שבת, חגים ומועדים, לשון הרע,כבוד החברים, דרך ארץ, תפילה, ברכות, יחס לאחים ועוד.

כאמור, החומר מועבר בצורה חווייתית, באמצעות סיפורים מרתקים סביב הנושא, הצגה קצרה, הדגמות מוחשיות וחלוקת הפתעה קטנה בסוף כל מפגש.

יש לציין שהחוג לא מיועד רק לילדים הבאים מרקע דתי, אלא אדרבא, יכול להרחיב את מעגל הידע והפתיחות לעולם היהודי גם לילדים המגיעים ממשפחות שלא שומרות תורה ומצוות.

בינתיים ארגון "למען שמו-נה" באהבה לקח חסות על קידום החוג בעיר כדי לאפשר לספק לילדים את החוויות הרוחניות והמעשיות בצורה טובה ומכובדת.

החוג החדש ייצא לדרך ביום שני,17.9. הקדימו לשריין מקום כבר עכשיו. לפרטים נוספים: דודו, 052-8961243.

 

עדכוני כשרות
כבר תקופה ארוכה תושבי האזור מרגישים בשינוי הגדול שחל ברמת הכשרות בעיר ובכמות בעלי העסקים המבקשים תעודת כשרות (להערכתי כ-95% מכלל העסקים בעיר). עם זאת, במיוחד ב"עונות המעבר" של חידושי הכשרות, לא כולם מעוניינים לחדש. מהרבנות הראשית של קרית שמונה נמסרו לנו שני עדכונים:

1.       למסעדת "אנא-קוסט" הוסרה הכשרות, וכעת המקום אינו מפוקח

2.       למאפיית "נינו-קראנץ" הוסרה הכשרות, וכעת אינה מפוקחת ע"י הרבנות ק"ש

 

חלוקת מחשבים לנזקקים
ביוזמה מבורכת של תושב העיר בשיתוף ארגון "למען שמו-נה באהבה", יחולקו בעיר מספר מחשבים (יד שניה במצב מצוין) לתושבים שנזקקים למחשב בביתם. הקריטריונים לקבלת מחשב אינם קבועים, אלא בסה"כ נדרש לציין את הסיבה, שתבחן ע"י התורם. למי שמעוניין לפנות בבקשה לקבל, יוכל לעשות זאת באתר האינטרנט של ארגון "למען שמו-נה באהבה"  www.lemaan8.co.il ושם ימלא טופס וימסור את פרטיו והסיבה לצורך המחשב. שימו לב, הכמות מוגבלת מאוד לכן הזדרזו ושלחו בקשה בהקדם ובמידה והנכם מעוניינים

 

הבית של התורה

ב"ה בשנה האחרונה אנחנו עדים לצמיחתו של כולל "בית יהודה", בראשות הרב איתמר לוי, יו"ר הכולל, ומיום ליום רואים עוד ועוד יהודים מצטרפים לשיעורים ולחברותות. הכולל השייך למוסדות "מערת עדולם" של רב העיר, הרב שלום לוי שליט"א, נמצא בשכונת יהודה הלוי, מול בית הכנסת "הצריף" (היכל משה), והשבוע פורסם סדר היום של הכולל לשנה החדשה. הלימודים בימי החול כדלקמן:

שעה 17:30 פרק תנ"ך יומי

שעה 17:45 משניות סדר מועד

שעה 18:30 משנה ברורה הלכות שבת

שעה 19:00 סדר הכנה של השיעור בגמרא

שעה 20:00 שיעור בגמרא

שעה 21:00 תפילת ערבית

          שימו לב: בימי שני מתקיים שיעורי נשים בשעה 20:30 עם הרב איתמר לוי שליט"א

ובכל יום שלישי בשעה 20:00 שיעור בספר כוזרי, מפי הרב שלום לוי שליט"א.

 

חיזוק היהדות בקרית שמונה

לאחרונה אנו רואים ארגונים רבים (כגון "יד עזרא ושולמית") שמפיצים תורה בעיר, מחזקים את הציבור ובמיוחד את בני הנוער בתורה ומצוות. בנוסף לכולם, בקרוב תפתח סדנא ליהדות ברמה בסיסית ופשוטה, המיועד לספק ידע, הכוונה וליווי לכל מי שרוצה להכיר את היהדות בצורה נעימה וללמוד על המצוות, עשייתם, מקורם, ובכלל להרגיש את היהדות מהצד התורני שבה. במהלך הסדנא שאותה יעבירו מספר אברכים מהעיר ילמד למשל כיצד להניח תפילין, איך מתפללים, תכני הסידור ועוד מושגים חשובים ביהדות שחייבים לדעת. שימו לב, חשוב מאוד לקרב ולהביא את המכרים שלכם ולפתוח להם צוהר לעולם יפה, בדרכי נועם באהבה ובהבנה, או בכלל אם אתם בעצמכם לא יודעים או רוצים לחדד את הנושא, אתם מוזמנים. את הסדנא מארגנים מספר תושבים בעיר, ואת כל הפרטים, המקומות והתאריכים נמסור בשבועות הקרובות

 

שאל את הרב

שאלה: המנקה בבית לא ידעה על ההפרדה בסקוצ'ים וערבבה בין הבשר לחלב גם בסקוצ'ים וגם בכלים, מה לעשות?

תשובה: ייחוד סקוצ' לבשר וחלב היא הנהגה טובה, ואם התחלף אין בכך כלום, רק לשטוף את הכלים היטב.

 

שאלה: האם מותר לי להוריד כביסה בשבת לצורך, וללבוש את אותו הבגד?

תשובה: בגד שהתייבש ואני רוצה ללובשו מותר להסירו מחבל הכביסה, וכן אם אשה חוששת שהבגדים יתלכלכו מציפורים או אבק או גשם מותר להסיר הבגדים משם, אבל אסור לקפל אותם משום שאסור להכין משבת לחול.

 

הרב רפאל סבתי שליט"א

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad