היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

להאיר את העיר

יוזמה מבורכת וקדושה נרקמת בימים אלה מצד מספר גורמים בעיר כשבראשם עומדים ארגון "למען שמו-נה באהבה", מועצה דתית קריית שמונה והרב שלום פינצ'ובר, ערב מיוחד לילדים "להאיר את העיר". הערב יהיה עשיר, מעשיר ומלא פרסים ומיועד לכלל ילדי העיר ובאזור. מארגני הערב שיתקיים בתאריך ג' בסיוון, ה-24.5 באמפי שברחבת בית הספר "עוזיאל", מתכננים הפקה גדולה שבמהלכה יתקיים מופע אומנותי ותורני מיוחד לילדים, קריאת תהילים משותפת והגרלה נושאת פרסים יקרי ערך ומיוחדים. הערב מיועד לכל ילדי העיר, ללא הבדל בין בתי הספר והרמה הדתית בין הילדים, שכן הערב נועד לחיזוק העיר ולהאדרת התורה, המסורת והערכים.

 

מטרות הערב

הגברת המודעות בציבור לחוגים הקיימים בעיר וחיזוקם, הגדלת מספר הילדים בכל חוג ופתיחת חוגים נוספים ב"ה, קירוב ילדים מסורתיים וחילוניים לחוגים, להפוך את המפגשים הללו למסורת עירונית מידי שנה והכי חשוב, לשמח את אבינו שבשמיים.

כיום בקריית שמונה מתקיימים כשישה חוגי יהדות לילדים ע"י הרב שלום פינצ'ובר, יוסי אלימלך, חיים זגורי, אברהם בוטבול, הרב יוסף אנקור, יניב חקק, אשר מויאל ותמי חנונה, ובעתיד הקרוב יפתחו עוד חוגים ושיעורים, כשמהטרה היא שבכל שכונה יוכלו הילדים לקבל ערכים, מסורת ואמונה יהודית, ללא קשר להשקפת הוריהם או לאורח חייהם ואופי הלימוד בבית ספרם.

רבני העיר ואישי ציבור יגיעו אף הם לחלוק כבוד לילדי העיר וליוזמה המבורכת.

 

ערב התעוררות מיוחד, ללימוד וקריאת הזוהר

בשנים האחרונות התעוררה תנועה גדולה של מספר ארגונים ואיגודים הקוראים לעם ישראל לשוב בתשובה, ולהתאחד לקריאה משותפת ב'זוהר', מה שיביא ויחיש את ביאת המשיח.
בקונטרסים שמופצים לאחרונה מוסבר כי מעלת לימוד הזוהר גדולה לעין שיעור, וכי ישנן סגולות רבות שיכולות להגיע רק על ידי לימוד הזוהר. עוד נכתב כי חייב להפיץ ולחייב בכוללים ללמוד את הזוהר הקודש מידי יום ביומו, דבר שימנע מעם ישראל מחלות קשות, אסונות למיניהם, תאונות דרכים וכדומה. שמעון אפרגן (הספר) מקריית שמונה, לקח על עצמו לפני מספר חודשים להפיץ את הקונטרסים ואת חוברות הלימוד בקרב תושבי העיר, למען מטרה אחת קדושה במיוחד, לימוד וקריאת ('גריסת') הזוהר בקרב התושבים, למען ביטחון, ברכה והצלחה. כיום אחרי שכבר מאות חוברות, ספרים וקונטרסים הגיעו לבתי הכנסת, לכוללים ולידיהם של התושבים, הגיע הזמן "להשתדרג", ובשבוע הבא, ביום רביעי, בשעה 20:00 יתקיים במרכז "יד עזרא ושולמית" בעיר כנס התעוררות מאת הנודע בשערים  פה מפיק מרגליות הגה"צ הרב הגאון שלום יהודה גרוס שליט"א, האדמו"ר מהאלמין בית שמש.
דווקא היום, כשאורו של רבי שמעון עוד זורח מעלינו, צריך לזכור ולדעת כי שעה אחת של לימוד בספר הזוהר בשבת קודש בשמחה, שקולה כנגד מאה מיליון שנה לימוד הנגלה. כל הפרטים, כל הסגולות ואת הספרים תוכלו לקבל בערב במיוחד.

 

פרשת בהר

 כתוב: "ועשיתם את חוקותי ונתנה הארץ את פריה ואכלתם שבע".

אם נעמיק קצת נראה כי כל חיינו הם ניסים גלויים, ובעיקר עניין הפרנסה אשר בא רק מאיתו יתברך. והרי אמרו חז"ל: קשים מזונותיו של האדם כקריעת ים סוף (מסכת פסחים קי"ח), וקריעת ים סוף היא מהניסים הגלויים הגדולים ביותר שנעשו לישראל. ורבותינו השוו את המזונות כקריעת ים סוף. וניתן לפרש זאת, שכמו שלים סוף נכנסו קטנים וגדולים, זקנים ונערים ולא יודעים לאן הולכים, כך גם מזונות האדם אין אדם יודע מהיכן ישיגם ומהיכן יבואו, ופעמים רבות רואים וחושבים להשיג איזה דבר מאיזה מקום והפרנסה והישועה באה דווקא ממקום אחר, ולכן אין לו לעשות תכניות ותכנונים מיותרים, רק צריך לבטוח בהשם יתברך, שהרי מזונותיו של האדם קצובים לו מתשרי ועד תשרי. ופירשו, שרבותינו דייקו לומר "מזונותיו של האדם" ולא "כספו של האדם", דהיינו אף אם יתייקרו המצרכים והמדד ישתנה, מכל מקום המזונות קצובים ובהם לא יחול שינוי, ויקבל כל אשר הקציבו לו.

מסופר על החפץ חיים שפעם באו אליו שני קבלנים וסיפרו לו שיכולים הם לקבל עבודה גדולה ולהרוויח ממנה הרבה ושאלו אם לקחת את העבודה. ענה להם לשאלתם בדרך משל: "משל לחבית גדולה שממנה היו מוריקים יין ורצה בעל החבית ליהנות כביכול מיותר יין ופתח עוד ברז. הרי שבא היין יותר מהר אך לא יותר הרבה, וכן אתם תוכלו אמנם להרוויח יותר מהר אך לא יותר כי מה שכבר הוקצב הוא מה שיינתן לכם!"

 

בר-יוחאי חיים

אולי יעניין אותך

Bottom ad