היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מדינת האבסורדים

 העובדה שאנחנו עדיין זוחלים ומזדנבים בפקקים לאורך קילומטרים מוכיחה את אמיתות דברי. אני עדיין לא קולט איך כל ממשלות ישראל לדורותיהן, לא חשבו, או שכן חשבו אך לא ישמו פרויקט כל כך חשוב לעם ישראל. לו כל שנה מעצם קיומנו כמדינה, הינו מניחים 20 קילומטרים בלבד של פסי רכבת, כל ערינו היו מכוסות מקו תחבורתי זה, ממטולה עד אילת. ואז אוכלוסיית הארץ לא הייתה מתרכזת רק במדינת תל אביב. אם לדוגמה היה קו רכבת מקריית שמונה לתל אביב, ושזמן הנסיעה נמשך כשעה אחת בלבד, ומעפולה כחצי שעה, אני מאמין שרוב התושבים היו בוחרים בפריפריה, עם איכות חיים נטולה זיהומים ולחצים.

שימו לב לעוד אבסורד של מדינת חלם הזאת. יש לנו קו רכבת שאורכו כארבע מאות קילומטרים, (הערכה בלבד) והתקלות, השביתות, התאונות והאיחורים רבים יותר מאלה שבצרפת עם ה32000 קילומטרים של פסי רכבת, ושל איטליה עם ה-16200לא סתם בחרתי בכותרת, "מדינת האבסורדים"…

היתרונות שיש לשימוש ברכבת הם רבים מאוד. פחות משאיות, פחות אוטובוסים, פחות כלי רכב על הכבישים, פחות תאונות, פחות זיהום אויר, פחות בזבוז דלק יקר וכמובן פחות מצוקת חניה במרכזי הערים. החסרונות? הם רק של אוצר המדינה … בכל מה שמניתי, המדינה גובה מיליארדים של כסף שחולבת מאיתנו, בו בזמן שלהוציא  את אותו הכסף מהרכבת. זה כמו לחלוב תיש… יתכן שכאן טמון האבסורד הזה.

 

סעו באיטיות.. ציות ודרך ארץ

אני מתקשה להבין את התנהגותם הנלוזה של אזרחים מסוימים כלפי שומרים, מאבטחים ואף שוטרים, שתפקידם בין היתר, לשמור על חוק וסדר, וביטחונם האישי. לא פעם נתקלתי בתופעה הזאת, והגבתי כפי שהגבתי… ישנם כאלה, שעבורם אנשי החוק הם בסך הכל דחלילים, ולא נשמעים כלל להוראותיהם וציווים. כך במחסומים ובכניסה לתחומים מסוימים, כמו קניונים ומגרשי חניה. אותם אנשים לא מבינים שהדבר נעשה לטובתם בפרט ולטובת

בכלל, ואי ציות להוראותיהם עלול לסבך אותם בפתיחת תיק נגדם. 

ועוד משהו שמציק לי במיוחד, זה שוב אנשים שמזלזלים בעובדות הניקיון במקומות ציבוריים. הם מתייחסים אליהן כאל שפחות. שורות אלו מתייחסות גם למעסיקיהן של אותן עובדות, שלא מהססים לגעור בהן לעיני כל. מה הם רוצים להוכיח?! שופוני יא נאס?

רק שיזהר,: הגלגל עלול להסתובב, היום זה הן מחר זה יכול להיות אתה!..

יוסי פרטוק                                                                                                                                                                     

אולי יעניין אותך

Bottom ad