היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קרקס

 

 

השבוע התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין על פי דרישת חברי האופוזיציה וסגן ראש העיר מישל בן שימול. לכאורה, זה סוג הישיבות הפשוטות לניהול, ומדוע? את סדר היום המזמינים קובעים (האופוזיציה), את ההחלטות להצבעה גם האופוזיציה קובעת.

ולכן, מה שנותר למנהל הישיבה, ראש העיר, לנהוג כמו שמכונית אוטונומית נוסעת. לקיים דיון שמשמעו, לתת לדוברים, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה לומר את דבריהם (גם אם מדברים יותר מחמש דקות… מעניין, אנחנו, הציבור והעיתונאים המגיעים לסקר את ישיבות המועצה יכולים לחכות חצי שעה(!) עד שראש העיר יואיל בטובו לפתוח את הישיבה, ואותו ראש עיר לא מסוגל לגלות אורך רוח וסבלנות כלפי מי שמגיעים פעם בחודש(!) לישיבות המועצה לדבר מעט יותר?!). ממש לא ברור.

כמו שהיה בישיבה, אני מבקש לציין מספר נקודות: ראשית, ראש העיר הוא הגורם המרכזי לאיבוד שליטה על ניהול הישיבה, וזו לא הפעם הראשונה. הנוהג הזה לא לאפשר לחברי מועצה, והפעם גם לסגנו מישל בן שימול להתבטא, מגונה ומתסיס את החברים. מהלך הישיבה מועבר בפייסבוק באתר העירייה, ולצופה בבית נדמה שראש העיר בעצם 'שה תמים'. מדוע? כי רואים אותו על מסך ושקט מסביב. אז אל תטעו. כל פעם שאתם נחשפים לתמונה מעין זאת, תדעו שהאולם גועש בגלל ניהול לקוי של מהלך העניינים. הנוהג המביש לסגור את המיקרופונים של כולם, ורק את המיקרופון של ראש העיר להותיר פתוח, פשוט מצחיק… העובדה שכעורך דין המצוי (אני מניח) בפוקדת העיריות, אסור היה לו לנסות ולעקוף את הכלל החוקי הקובע שבישיבה שלא מן המניין דנים ומצביעים אך ורק על הנושאים שהובאו מראש ועל הצעות ההחלטה שגם הן כתובות מראש.

מה עושה ראש העיר כדי לשבש את מהלך העניינים?! הוא מנסה, בעזרת היועץ המשפטי של העירייה, להלבין דבר שאסור בנסיבות הללו. ומה התוצאה? מדליק את חברי האופוזיציה להגיב, ואז הוא טוען ב'תמימות' שלא מאפשרים לו לנהל את הישיבה. כאמור, בבית רואים ושומעים רק את דבריו.

הייתי שם, התביישתי שזו הרמה אליה דרדר ראש העיר את המוסד המייצג את אלפי תושבי קריית שמונה, הן כאופוזיציה והן כקואליציה.

והשיא שמור לתרגיל השחוק והמאוס. בתוך ההמולה, שהוא תרם לה, הוא מודיע על הצבעה, המתנהלת בערך כך: "מי בעד ההצעה? מי נגד ההצעה? מי נמנע?" ככה, באותה מהירות שקראתם את הדברים, ואז הוא מכריז 'ההצעה נדחתה'.

מילה אחת שאמר ראש העיר ועליה כל תושבי העיר יכולים לחתום והמילה היא 'קרקס'!.

אז עכשיו שאתם יודעים שמישל וחברי האופוזיציה אינם עושים פנטומימה, אלא, פשוט סגרו להם את המיקרופונים ומה שנותרה זו התמונה.

השיא הוא דבריו של ראש העיר אחרי ששוב סגר את הישיבה שהוא מצטער שלא נותנים לקיים ישיבה…

 

מקבץ תגובות של צופים בשידור ישיבת המועצה

באתר העירייה, באמצעותה מועברת ישיבת המועצה המצולמת, עלו תגובות של צופים שלא יכלו להבין מה קורה באולם הישיבות בגלל שאת כל המיקרופונים כיבה ראש העיר, מלבד המיקרופון שלו.

והנה התגובות:

  • נו די זה לא אמיתי הוא מצביע נגד הכל ולא יודעים מה.
  • אלו הפנים של העיר קריית שמונה כמו הדיון ככה היא נראית

 

  • בושה!!!

 

  • ממש בדיחה

 

  • בושה שככה מנהלים ישיבה שאחראית על עיר!

 

  • אי אפשר לעבור להצבעה ללא דיון.

 

  • אי אפשר להשתיק כך את כולם

 

  • בושה לעיריית קריית שמונה

 

 

סגן ראש העיר מישל בן שימול: אני מודה שהמציאות הפוליטית הפכה למאוד מורכבת. ובעיקר בשל הגישה והדרך שנבחרו לביצוע. הנושאים שעומדים על הפרק, קרי רפואת החירום בפרט והמקצועית בכלל. בנוסף להמשך וצורת הפעלת רשות החניה. נמצאים בנקודת זמן קריטית לכן עלי להיות ממוקד ומדויק. נוסיף לכך את המצב הפיזי חברתי הלא פשוט (ואני בוחר ניסוחים עדינים דווקא) במספר שכונות. הרי שאנחנו לא במצב ובמקום שאליהם התחייבנו לציבור בצורה מפורשת. אחת החובות המרכזיות שלי כנבחר ציבור היא להיות שופר לקולו דעותיו ורצונותיו החברתיים קהילתיים של מי שנשלחתי בשמו. מצער אותי שאני נאלץ לפעול גם דרך הצגת דברים נחרצת.

אני מקפיד להישאר ערכי אידאולוגי וענייני בכל הנושאים וכך אמשיך.

לצערי המציאות שבה נחסמת דרכי כנבחר ושליח ציבור מליצגו נאמנה אינה מקובלת בשום אפיק.

הנוסחה שלי היא אחת ומאוד קלה להבנה: "מה שהבטחתי והתחייבתי עליו אעשה כל מאמץ לקיימו", ולצורך כך אשתמש בכל כלי ודרך שהעמיד לרשותי המחוקק.

הקשיים אינם מפחידים אותי. ההיפך הם מעודדים וממריצים אותי ליצירתיות יתר ולנחישות גדולה יותר.

כולי תיקווה שהמערכת, וראש העיר בראשם, תתאפס ותבין שיש רק דרך אחת, לקיים את הבטחותינו לציבור שבחר בנו".

 

 

חבר המועצה הרב ניסים מלכה, ראש העיר לשעבר: "ישיבת המועצה הביאה לידי ביטוי את הכאוס וחוסר האונים השוררים  בעיר.

חוסר שליטה, חוסר כבוד, הרבה צעקות ואפס הקשבה.

אפס הקשבה למצוקת התושבים, לנבחרי הציבור שמבקשים להביא את המצוקות לידי שיח והצעות לתיקון.

תחושה שאין הובלה, דברים קורים מכוח האינרציה ובלי חשיבה לעומקם של דברים.

חוסר ביטחון של ראש עיר לעמוד מול ביקורת עניינית מבעלי ניסיון שכמוהו רוצים רק את טובת העיר, אך הוא פוחד ומעדיף לתת לאגו לנהל אותו.

חברי הקואליציה מתחילים להתעורר ולהבין שההבטחות שניתנו ערב הבחירות, רחוקות שנות אור מביצוע והיום הרוב כבר מבינים שהצביעו לשינוי אך קיבלו שינוי לרעה. מצב העיר בכי רע ואני אומר זאת בצער וכאב".

 

 

חבר המועצה יורם מלול: "ניהול ישיבות המועצה מתנהלות בצורה רעה, לצערי חוסר ביטחונו של אביחי הוא הגורם העיקרי לכך, חוסר ביטחון זה גורם לתרבות שיח רעה כאשר אביחי מודד זמנים, שולט על המיקרופון, ניתפס כסוג של סדרן עבודה ויותר מכך גורם לשיח מתלהם ע"י אמירות לא ראויות, אי דיוקים ואף שקרים דבר היוצר תחושת סלידה ואנטי.

לצערי מלבד אגו והרבה אין כאן דבר.

לא יתכן שכל הצעה המגיעה מספסלי האופוזיציה נפסלת בזלזול גם אם היא טובה ומשרתת את קריית שמונה ותושביה. ממליץ לאביחי לצאת מעט לרחוב ולשמוע מה דעת התושבים וכיצד הם מרגישים עם תוכנית ההבראה/המראה שלו ועל ניהול הישיבות.

צר לי שכך הישיבות מתנהלות דבר שיש בו להקרין על כלל תושבי העיר".

 

חבר המועצה אלי זפרני: "שוב פעם נחשפנו לראש עיר חלש שמנוהל ע"י הפקיד הבכיר.

אביחי שטרן פוחד להתמודד עם ביקורת עניינית של חברי אופוזיציה שדואגים לרווחת התושבים בקריית שמונה.

גם הפעם אביחי שטרן, אופיר יחזקאלי, יורם ממן ויהודה חיים נציג ש"ס הצביעו נגד ההצעה שלנו חברי האופוזיציה לתת חניה בחינם לתושבי קריית שמונה

עצוב היה לראות איך אביחי שטרן שוב פיצץ את ישיבת מועצת העיר בכדי שהתושבים לא יחשפו לאמת ולכישלונות של הנהגה כושלת".

 

חברת המועצה ד"ר אביבה זריהן-וייצמן: "צר לי על התנהלות ישיבת המועצה שלא מן המניין שהתקיימה השבוע. מדובר בתהליך מסלים של ביטול תרבות הדיון, השתקת חברי האופוזיציה והקואליציה כאחד, הטעיה וחוסר יכולת לשמוע עמדות שונות ותפיסות עולם שונות, זו לא התנהלות של עיר בהבראה.

ראש העיר מבטא בישיבות המועצה, התנהגות תגובתית ולא מרוסנת ומצטיירת שיטה של "לפוצץ" ישיבות במקום לבחור בדרכי נועם, בפלורליזם ובתרבות דיון.

ולעניין הנושאים שהועלו. ברצוני לציין כי ההתנהלות או ליתר דיוק חוסר ההתנהלות של הועדות השונות מלמד כי דבר לא השתנה בניהול העיר וכל הבטחות הבחירות של אביחי שטרן היו הבטחות סרק. יש ניגודי עניינים של חברי ועדות, ועדת חינוך לא התכנסה מעבר לפעם אחת, גם חברי קואליציה מודרים מועדות, אם הם לא צייתנים. יתרה מכך, אני סבורה שהדרה של שמי מועדת חינוך נעשה במזיד כי כנראה יש חשש גדול מנוכחותי. על אף כל זאת, בכוונתי להמשיך ולייצג את תושבי קריית שמונה ואת האינטרסים של העיר ואף אחד לא ישתיק אותי.

לעניין הגיל השלישי, איני נכנסת למאבק הכוחות העצוב המתנהל מעל ראשם של קשישי העיר. מבחינתי מה שחשוב זה ההורים שלנו! קשישי העיר! מה שחשוב זה שיתקיימו שירותים מיטביים ויפתחו שירותים נוספים כי השירותים לקשיש בקריית שמונה אינם מספקים, בלשון המעטה. כל מאבקי הכוחות פסולים ובזויים בעיני ומעידים על השרשת תרבות פגומה" .

אדוני ראש העיר. סתימת פיות של חברי המועצה, לא תועיל. תן לנבחרים, מהקואליציה והאופוזיציה לשטוח את דבריהם בנחת, גם אם זה דורש עוד זמן. אל תאמץ את שיטת 'סילמן-טופורובסקי', או שמא, הם למדו ממך…

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad